Coronavaccinaties en de cijfers
- DeanThe6th
- Verbannen Gebruiker
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Dat is zelfs geen mening, maar gewoon het papegaaien van de door het partijbureau goedgekeurde propaganda!
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Si vis pacem, para bellum.
Eigenlijk is het heel simpel: we weten dat het vaccin niet helpt tegen besmetting. Waar het WEL (duidelijk) tegen helpt is het risico om in het ziekenhuis en/of op Intensieve te belanden. Het CovidSafeTicket is dus enkel een bewijs dat je jezelf probeert (want zekerheid biedt dat ook niet) te beschermen tegen ziekenhuisopname.
welnu: laten we het dan ook zo gebruiken: dus geen verplichting om je te laten vaccineren, en neen geen CovidSafeTicket nodig voor toegang tot evenementen of wat dan ook.
MAAR: CovidSafeTicket is wel je toegangskaartje tot ziekenhuiszorg in geval van Covid-besmetting. Zie het als een hospitalisatieverzekering.
Los daarvan blijven de andere maatregelen wel: mondmasker als je geen 1.5m afstand kan bewaren, etc...
welnu: laten we het dan ook zo gebruiken: dus geen verplichting om je te laten vaccineren, en neen geen CovidSafeTicket nodig voor toegang tot evenementen of wat dan ook.
MAAR: CovidSafeTicket is wel je toegangskaartje tot ziekenhuiszorg in geval van Covid-besmetting. Zie het als een hospitalisatieverzekering.
Los daarvan blijven de andere maatregelen wel: mondmasker als je geen 1.5m afstand kan bewaren, etc...
En welk partijbureau mag dat dan wel zijn? Enlighten me …DeanThe6th schreef: ↑24 november 2021, 11:59Dat is zelfs geen mening, maar gewoon het papegaaien van de door het partijbureau goedgekeurde propaganda!
- DeanThe6th
- Verbannen Gebruiker
Dat aantal zou wel eens veel hoger kunnen liggen. Het zou best kunnen dat heel wat meer mensen forfait gegeven hebben dan toegegeven wordt. En terecht, deze hoax kampte van in het begin met geloofwaardigheid.
Dat is misschien de verklaring voor de niet aflatende dwang om je toch maar te laten vaccineren terwijl tegelijk beweerd wordt dat meer dan 90% 'gevaccineerd' is. De cijfers rammelen aan alle kanten, dit vanaf het prille begin en nog steeds. Juiste cijfers zouden ook in perspectief plaatsen wie nu eigenlijk precies in het ziekenhuis en IC belandt. We weten maar één zaak met zekerheid, dat we uit het cijfermateriaal dat we gevoed krijgen geen juiste conclusies kunnen trekken. Die cijfers zijn maar voor één ding goed => vuilbak!
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Alle toegediende vaccins zijn geregistreerd. De cijfers zijn er maar niet voor iedereen zomaar toegankelijk. Ik vertrouw dan ook liever op die cijfers van Sciensano en co dan op jouw niet-onderbouwde beweringen in de trend van “het zou wel eens kunnen zijn dat …”. Wie iets beweert, moet met concrete bewijzen of cijfers aankomen. Maar daarin faal je steeds weer …DeanThe6th schreef: ↑24 november 2021, 12:08Dat aantal zou wel eens veel hoger kunnen liggen. Het zou best kunnen dat heel wat meer mensen forfait gegeven hebben dan toegegeven wordt. En terecht, deze hoax kampte van in het begin met geloofwaardigheid.
Dat is misschien de verklaring voor de niet aflatende dwang om je toch maar te laten vaccineren terwijl tegelijk beweerd wordt dat meer dan 90% 'gevaccineerd' is. De cijfers rammelen aan alle kanten, dit vanaf het prille begin en nog steeds. Juiste cijfers zouden ook in perspectief plaatsen wie nu eigenlijk precies in het ziekenhuis en IC belandt. We weten maar één zaak met zekerheid, dat we uit het cijfermateriaal dat we gevoed krijgen geen juiste conclusies kunnen trekken. Die cijfers zijn maar voor één ding goed => vuilbak!
- DeanThe6th
- Verbannen Gebruiker
Persoonlijk kan ik daarmee leven. Maar dat is wel contractbreuk, gelieve alles terug te storten wat ik over de jaren heen aan een veel te dure gedwongen ziekteverzekering betaald heb. Oei, probleempje, want die dievenbende moet op maandagochtend eerst een sukkelaar de rode centen uit zijn broek schudden voor het licht aan kan. De term ramptenarij heb ik niet zomaar gekozen, dat gedrocht is uitgegroeid tot een regelrechte ramp dat enkel nog onder zijn eigen gewicht kan bezwijken.
Ik zie niet in waarom je ook maar 1 eurocent zou moeten terugkrijgen. Je hebt al die jaren kunnen gebruik maken van ons gezondheidssysteem. Als je in de toekomst geen gebruik meer maakt van ons gezondheidssysteem (ook niet voor andere zaken dan covid) dan mag je van mijn part gerust vrijgesteld mogen worden van je toekomstige bijdragen.DeanThe6th schreef: ↑24 november 2021, 12:14Persoonlijk kan ik daarmee leven. Maar dat is wel contractbreuk, gelieve alles terug te storten wat ik over de jaren heen aan een veel te dure gedwongen ziekteverzekering betaald heb. Oei, probleempje, want die dievenbende moet op maandagochtend eerst een sukkelaar de rode centen uit zijn broek schudden voor het licht aan kan. De term ramptenarij heb ik niet zomaar gekozen, dat gedrocht is uitgegroeid tot een regelrechte ramp dat enkel nog onder zijn eigen gewicht kan bezwijken.
Het is verder ook nog maar de vraag wie er contractbreuk pleegt: de overheid of jij? Jij stapt immers uit het systeem.
https://www.hln.be/nieuws/hoe-hoger-de- ... 210213309/
Als ik dit zo bekijk is er toch wel een probleem met het aantal overlijdens in België.
Als ik dit zo bekijk is er toch wel een probleem met het aantal overlijdens in België.
Had die tabel ook al gezien.
Maar is voor mij niet te controleren.
Geven alle landen juiste data vrij? Misschien overlijden er hier in BE ook mensen aan een kapotte lever die toevallig ook Covid hebben. Allemaal zaken waar wij niets vanaf weten. Enkel de overheid en de artsen kunnen met zekerheid zeggen of de overlijdens gebeuren DOOR covid of MET covid.
Geven alle landen juiste data vrij? Misschien overlijden er hier in BE ook mensen aan een kapotte lever die toevallig ook Covid hebben. Allemaal zaken waar wij niets vanaf weten. Enkel de overheid en de artsen kunnen met zekerheid zeggen of de overlijdens gebeuren DOOR covid of MET covid.
Elk land registreert volgens de eigen regels: in België wordt iemand die overlijdt en Covid heeft, maar ook nog andere aandoeningen heeft, geregistreerd als een Covidpatiënt. In andere landen vaak niet. In sommige landen worden enkel de overlijdens in ziekenhuizen geteld. Of enkel diegenen die eerst getest zijn geworden en positief waren.Predah schreef: ↑24 november 2021, 15:00 Had die tabel ook al gezien.
Dat maakt dat België ruim telt en andere landen minder ruim. Onze statistieken zijn hierdoor slechter in vergelijking met andere landen maar blijken wel correcter te zijn als we gaan kijken naar de oversterfte. In 2020 bleek de oversterfte in België ongeveer even hoog te zijn als het aantal geregistreerde Covid doden (bijna +20.000 doden). In Spanje bijvoorbeeld was de oversterfte dubbel zo hoog als het aantal geregistreerde Covid overlijdens. M.a.w. in Spanje worden maar de helft van het aantal Covid overlijdens correct geregistreerd en zijn er eigenlijk dubbel zo veel.
Maar het is wel een mooie tabel om het nut van de vaccinatie te laten zien (voor wie daaraan nog twijfelt)!Predah schreef: ↑24 november 2021, 15:00 Had die tabel ook al gezien.
Ondertussen ben ik weer terug van een zakenreis vanuit Italië. Heel erg fijn dat dat weer kan !
Terzijde: toen ik om middernacht op Luchthaven Brussel Nationaal naar mijn auto wilde wandelen, was er ineens een massale versperring van de Belgische federale politie. De heren wilden de PLF's zien. Een gewaarschuwd mens... Enfin, blij toe. Dan heb ik die brol toch om een reden ingevuld.
Briljant, dat men O--VE-RAL naar het certificaat vroeg. Op onevenaarbare Italiaanse wijze overigens. "Buongiorno, Dottore, il Suo grie-ie-ien PaSSSS per favore". Een typisch Italiaans woord. Maar goed, toen ik die grap maakte, vroeg men "Come si chiama in Belgio, allora ?"
Wel... Il COVID Safe Ticket.
Overigens volgen de Italianen - ondanks hun repuatie - de regels vrij goed. Er wordt hoogstens een mascherino vergeten als men naar het toilet gaat. Maar dat is zoals Carpe's getuigenis van de vlamen die in de Ardennen uit eten gaan: troppo vino en dan vergeet je wel eens je mascherino. Of je pakt per ongeluk dat van de buurman.
Terzijde: toen ik om middernacht op Luchthaven Brussel Nationaal naar mijn auto wilde wandelen, was er ineens een massale versperring van de Belgische federale politie. De heren wilden de PLF's zien. Een gewaarschuwd mens... Enfin, blij toe. Dan heb ik die brol toch om een reden ingevuld.
Briljant, dat men O--VE-RAL naar het certificaat vroeg. Op onevenaarbare Italiaanse wijze overigens. "Buongiorno, Dottore, il Suo grie-ie-ien PaSSSS per favore". Een typisch Italiaans woord. Maar goed, toen ik die grap maakte, vroeg men "Come si chiama in Belgio, allora ?"
Wel... Il COVID Safe Ticket.
Overigens volgen de Italianen - ondanks hun repuatie - de regels vrij goed. Er wordt hoogstens een mascherino vergeten als men naar het toilet gaat. Maar dat is zoals Carpe's getuigenis van de vlamen die in de Ardennen uit eten gaan: troppo vino en dan vergeet je wel eens je mascherino. Of je pakt per ongeluk dat van de buurman.
- DeanThe6th
- Verbannen Gebruiker
Amaai, 't is precies wat stilgevallen bij de copywriters. Er is er eigenlijk maar eentje die nog wat spartelt en onverstaanbaar wat ad hominems stamelt. Sterk, heel sterk, "er zijn wel echte cijfers maar die zijn niet voor iedereen toegankelijk". Het beginsel van openbaarheid van bestuur zegt u waarschijnlijk ook niets? U zal het wel kennen, maar het valt niet te rijmen met het door dik en dun verdedigen van dit beleid, dus maar even wat oogkleppen...
On topic, hier nog wat cijfers, het is niet veel maar ze zijn in elk geval beter dan de officiële en 'de echte die we niet mogen zien'. Een klein puzzelstukje in het verder vormen van een wel ingelichte mening.
https://openvaers.com/index.php
https://openvaers.com/covid-data
https://www.welt.de/vermischtes/article ... pften.html
On topic, hier nog wat cijfers, het is niet veel maar ze zijn in elk geval beter dan de officiële en 'de echte die we niet mogen zien'. Een klein puzzelstukje in het verder vormen van een wel ingelichte mening.
https://openvaers.com/index.php
https://openvaers.com/covid-data
https://www.welt.de/vermischtes/article ... pften.html
-
- Sr. Member
- Contacteer:
- er zijn zowat 300.000 artsen, verpleegkundigen en zorgvuldigen in België. 40.000 die zich niet willen laten vaccineren, is zowat 13 %.
In Vlaanderen ligt de vaccinatiegraad rond de 95%, in Brussel en Wallonie een stuk lager dus dat cijfer zal wel kloppen.
- in België wordt een met Covid besmette patient die opgenomen is op een Covidafdeling, maar aan iets anders overlijdt, geteld als Covidpatiënt. Dat geeft een overschatting van het aantal Covidoverlijdens.
In Vlaanderen ligt de vaccinatiegraad rond de 95%, in Brussel en Wallonie een stuk lager dus dat cijfer zal wel kloppen.
- in België wordt een met Covid besmette patient die opgenomen is op een Covidafdeling, maar aan iets anders overlijdt, geteld als Covidpatiënt. Dat geeft een overschatting van het aantal Covidoverlijdens.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Da's een non sequitur van jewelste. Die oversterftecijfers zeggen weinig tot niets.
Enkel in het geval dat de overheid geen restricties oplegt kun je daar wat mee en dan nog.
Ten eerste is die oversterfte een schatting met gemiddelden van vorige jaren - waar ook al uitschieters inzaten zonder COVID- maar door de lockdown krijgen we ook een heel aantal afwijkingen die die oversterfte beïnvloeden. Hoeveel doden minder door het ontbreken van griep? Hoeveel doden minder door het praktisch ontbreken van weekendongevallen? Hoeveel doden extra door uitgestelde zorg? Hoeveel doden extra door psychische problemen door de isolatie. And the list goes on ...
Je vergelijking loopt mank. Green Dean wordt al heel zijn loopbaan een arm en een been uitgevezen door onze overheid voor de 'sociale zekerheid', in het algemeen zijn we netto-bijdragers gedurende onze actieve loopbaan en plukken we daarna de vruchten. Jij wil hem enkel laten bijdragen?m-peeters schreef: ↑24 november 2021, 13:07Ik zie niet in waarom je ook maar 1 eurocent zou moeten terugkrijgen. Je hebt al die jaren kunnen gebruik maken van ons gezondheidssysteem. Als je in de toekomst geen gebruik meer maakt van ons gezondheidssysteem (ook niet voor andere zaken dan covid) dan mag je van mijn part gerust vrijgesteld mogen worden van je toekomstige bijdragen.DeanThe6th schreef: ↑24 november 2021, 12:14 Persoonlijk kan ik daarmee leven. Maar dat is wel contractbreuk, gelieve alles terug te storten wat ik over de jaren heen aan een veel te dure gedwongen ziekteverzekering betaald heb. Oei, probleempje, want die dievenbende moet op maandagochtend eerst een sukkelaar de rode centen uit zijn broek schudden voor het licht aan kan. De term ramptenarij heb ik niet zomaar gekozen, dat gedrocht is uitgegroeid tot een regelrechte ramp dat enkel nog onder zijn eigen gewicht kan bezwijken.
Het is simpel: zolang al die sociale zekerheidstoestanden verplicht zijn kan iedereen genieten. Simple comme bonjour.
En ja, dat geldt ook voor rokers met longkanker, alcoholici met Korsakov en aidspatiënten met een voorliefde voor gay bareback -ahum- sauna's. Recht op domheid quoi
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell