Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Ik vergelijk de Belgische cijfers inzake oversterfte en covidoverlijdens met de Spaanse cijfers. Het gaat le dus om de registratie methodiek van coronaoverlijdens.CarpeNoctem schreef: ↑24 november 2021, 18:53Da's een non sequitur van jewelste. Die oversterftecijfers zeggen weinig tot niets.
Enkel in het geval dat de overheid geen restricties oplegt kun je daar wat mee en dan nog.
Ten eerste is die oversterfte een schatting met gemiddelden van vorige jaren - waar ook al uitschieters inzaten zonder COVID- maar door de lockdown krijgen we ook een heel aantal afwijkingen die die oversterfte beïnvloeden. Hoeveel doden minder door het ontbreken van griep? Hoeveel doden minder door het praktisch ontbreken van weekendongevallen? Hoeveel doden extra door uitgestelde zorg? Hoeveel doden extra door psychische problemen door de isolatie. And the list goes on ...
Natuurlijk zijn er meer factoren dan enkel covid die de oversterfte bepalen maar dat geldt ook voor Spanje, zou ik zo denken. In dergelijke vergelijkingen werk je steeds “ceteris paribus”, in de veronderstelling dat alle andere factoren constant blijven.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Da's net het punt, er is totaal geen ceteris paribus. Dus je kunt daar geen zinnige gevolgtrekkingen uit maken.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Waar begin ik,CarpeNoctem schreef:Je vergelijking loopt mank. Green Dean wordt al heel zijn loopbaan een arm en een been uitgevezen door onze overheid voor de 'sociale zekerheid', in het algemeen zijn we netto-bijdragers gedurende onze actieve loopbaan en plukken we daarna de vruchten. Jij wil hem enkel laten bijdragen?m-peeters schreef: ↑24 november 2021, 13:07 Ik zie niet in waarom je ook maar 1 eurocent zou moeten terugkrijgen. Je hebt al die jaren kunnen gebruik maken van ons gezondheidssysteem. Als je in de toekomst geen gebruik meer maakt van ons gezondheidssysteem (ook niet voor andere zaken dan covid) dan mag je van mijn part gerust vrijgesteld mogen worden van je toekomstige bijdragen.
Het is simpel: zolang al die sociale zekerheidstoestanden verplicht zijn kan iedereen genieten. Simple comme bonjour.
En ja, dat geldt ook voor rokers met longkanker, alcoholici met Korsakov en aidspatiënten met een voorliefde voor gay bareback -ahum- sauna's. Recht op domheid quoi
1° Ik hoop eerst en vooral dat je weet dat de Sociale Zekerheid meer omvat dan enkel de ziekteverzekering want ik sprak over de ziekteverzekering, jij breidde het uit tot sociale zekerheid
Ter info, de klassieke sociale zekerheid bevat 7 takken:
- rust- en overlevingspensioenen;
- werkloosheid;
- arbeidsongevallenverzekering;
- beroepsziekteverzekering;
- gezinsbijslag;
- verplichte verzekering voor geneeskundige verzorging en uitkeringen;
- jaarlijkse vakantie.
Graag gedaan, geen dank!
2° Ik heb nergens gezegd dat Dean moet uitgesloten worden uit de ziekteverzekering. Hij heeft zelf aangegeven te willen uittreden … maar eist dan een zak geld voor al zijn bijdragen uit het verleden. Zo werkt het jammer genoeg niet … de bijdragen die iemand betaalt, kan je niet terug eisen, voor zover ik weet. Heeft hij teveel bijgedragen in het verleden? Jammer, maar dat noemen we dan SOLIDARITEIT, de kern van ons sociale zekerheidssysteem.
3° Ik heb zeker al nergens gezegd dat rokers, alcoholici enz… moeten uitgesloten worden. Zie mijn vorige post over solidariteit.
Er is nooit ceteris paribus in dergelijke redeneringen, ceteris paribus is aan aanname.CarpeNoctem schreef: ↑24 november 2021, 19:20Da's net het punt, er is totaal geen ceteris paribus. Dus je kunt daar geen zinnige gevolgtrekkingen uit maken.
Ceteris paribus, Latijn voor "het overige gelijk blijvend", zegt men in de sociale wetenschappen (met name de economie) wanneer men de invloed van veranderingen in één grootheid (de verklarende variabele) op één andere grootheid (de te verklaren variabele) onderzoekt. Het duidt dan de aanname aan dat alle overige grootheden gelijk blijven, wat feitelijk nooit het geval is, maar een onmisbare aanname voor de vorming en toepassing van wetenschappelijke theorieën.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Jij hebt er die ceteris paribus bijgesleept nadat je letterlijk schreef:
Tja, zo kan ik beweren dat het evenveel regent in de Sahara als in Engeland. Ceteris paribus natuurlijkIn Spanje bijvoorbeeld was de oversterfte dubbel zo hoog als het aantal geregistreerde Covid overlijdens. M.a.w. in Spanje worden maar de helft van het aantal Covid overlijdens correct geregistreerd en zijn er eigenlijk dubbel zo veel.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Net zomin als je er uit kunt stappen. Your point being?m-peeters schreef: ↑24 november 2021, 19:30Ik heb nergens gezegd dat Dean moet uitgesloten worden uit de ziekteverzekering. Hij heeft zelf aangegeven te willen uittreden … maar eist dan een zak geld voor al zijn bijdragen uit het verleden. Zo werkt het jammer genoeg niet … de bijdragen die iemand betaalt, kan je niet terug eisen, voor zover ik weet.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zelfs dat weten ze niet met zekerheid.
Vorig was echter wel al gebleken dat de gerapporteerde COVID-doden in België vrij accuraat waren als je de oversterfte cijfers erbij neemt.
Zie https://statbel.fgov.be/nl/over-statbel ... ortaliteit
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
E pericoloso sporgersi
Niets mis met je geheugen
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 24 november 2021, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
In de Sahara valt 10 keer meer regenCarpeNoctem schreef: ↑24 november 2021, 19:40 Tja, zo kan ik beweren dat het evenveel regent in de Sahara als in Engeland. Ceteris paribus natuurlijk
Volgens Google:
Engeland: 130.279 km², neerslag 700mm/jaar
Sahara: 9.200.000 km², neerslag 100mm/jaar
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ok, jij wint. Jouw non sequitur verslaat die van meneerke Peeters met de vingers in de neusverbanneling schreef: ↑24 november 2021, 19:51In de Sahara valt 10 keer meer regen
Volgens Google:
Engeland: 130.279 km², neerslag 700mm/jaar
Sahara: 9.200.000 km², neerslag 100mm/jaar
De eerste maanden dat er 'corona-cijfers' bekend waren in België, heb ik die deftig nagelezen. Maar al snel bleek dat de Belgische cijfers geen bal waard waren/zijn. Ok, die van oversterfte en bezetting van de ziekenhuizen mss wel. Als men geen onderscheid maakt tussen iemand die het virus heeft opgelopen en iemand die sterft door een hartstilstand, dan haak ik af. Idem met het aantal besmettingen, deze worden amper in verhouding gezet met het aantal testen en het 'type' ( vrijwillige test, test bij spoedopname, test voor vakantie, ...) testpersoon. Die cijfers snijden ook geen hout.
Als er dan eens een hoofdarts of directeur van een ziekenhuis tegendraadse resultaten vrij geeft, dan wordt dit direct afgedaan als 'antivax-propaganda'. Zo werk je het zelf wel helemaal in de hand, hé.
20% stijging van de oversterfte zowel in België als in Spanje, gewoon aannemen dat dit enkel aan corona te wijten valt omdat er geen andere cijfers te krijgen zijn ? Stop de persen en stel een Noord-Koreaan aan als hoofd van de statistiek!
Als er dan eens een hoofdarts of directeur van een ziekenhuis tegendraadse resultaten vrij geeft, dan wordt dit direct afgedaan als 'antivax-propaganda'. Zo werk je het zelf wel helemaal in de hand, hé.
20% stijging van de oversterfte zowel in België als in Spanje, gewoon aannemen dat dit enkel aan corona te wijten valt omdat er geen andere cijfers te krijgen zijn ? Stop de persen en stel een Noord-Koreaan aan als hoofd van de statistiek!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En ondertussen beginnen de sheriffs zich ook weer te roeren. Niet in het minst de onze (die van WestFlutië dus ...)
En hierbij neemt Carpe de non sequitur trofee weer over...CarpeNoctem schreef: ↑24 november 2021, 21:05 En ondertussen beginnen de sheriffs zich ook weer te roeren. Niet in het minst de onze (die van WestFlutië dus ...)
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer: