VGP
TIP
Re: VGP
Wat een topper!
25%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
Lijkt erop dat wanneer er een nieuw (hoger) koersdoel voor VGP wordt gegeven (eerst 250 door KBC en daarna 270 door Degroof Petercam), de koers er de beursdag nadien gewoon naar toespurt... Niet dat het niet mag van mij, zolang men maar hogere koersdoelen geeft...
Koersdoelen en analisten-praat moet je straalnegeren.
De rit die VGP erop heeft zitten is niets minder dan indrukwekkend. Maar we mogen ook niet uit het oog verliezen dat werkelijk alles momenteel meezit (lage rente, supply-chain problemen, opgang van e-commerce,...). Dit blijft niet duren. Ik vind het heel plezant dat de koers stijgt, maar ik besef ook dat het risico stijgt. Ik denk dat wie nog graag op de trein stapt beter kansen zal krijgen dan vandaag. In de corona-periode zagen we het aandeel ook een forse duik nemen. Bij een algemene daling van de beurzen (die sowieso zal komen, alleen weet niemand wanneer) zal ook VGP in de klappen delen, make no mistake.
De rit die VGP erop heeft zitten is niets minder dan indrukwekkend. Maar we mogen ook niet uit het oog verliezen dat werkelijk alles momenteel meezit (lage rente, supply-chain problemen, opgang van e-commerce,...). Dit blijft niet duren. Ik vind het heel plezant dat de koers stijgt, maar ik besef ook dat het risico stijgt. Ik denk dat wie nog graag op de trein stapt beter kansen zal krijgen dan vandaag. In de corona-periode zagen we het aandeel ook een forse duik nemen. Bij een algemene daling van de beurzen (die sowieso zal komen, alleen weet niemand wanneer) zal ook VGP in de klappen delen, make no mistake.
Volledig mee eens, Sintorama.
-
- Newbie
- Contacteer:
Aansluitend bij bovenstaande: in welke range ligt volgens jullie een correcte waardering binnen bv een jaar?
Of hoe kan dat berekend worden?
Of hoe kan dat berekend worden?
Dat kun je niet berekenen he. Je moet dan een gok maken op de winst die in de toekomst gerealiseerd zal worden. Voor een bedrijf als VGP heb je wel de voorspelbaarheid van de huurinkomsten, en de waardering van de huidige assets, maar je hebt geen idee welke gronden er kunnen aangekocht worden en tegen welke prijs, welke contracten er getekend zullen worden, welke projecten er volgens schema opgeleverd kunnen worden etc. Dan zit je nog met die joint venture met Allianz, weetikveel welke kleine lettertjes er in die contracten staat en of er nieuwe overeenkomsten gesloten kunnen worden. Dat is en blijft koffiedik kijken. Wat je zeker niet mag doen is de huidige groei extrapoleren. Ooit vertraagt die groei.
Heb deels winst genomen,helft van positie(vgp) verkocht.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vers kapitaal VGP - private plaatsing aandelen ...
https://www.globenewswire.com/news-rele ... build.html
https://www.globenewswire.com/news-rele ... build.html
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Mooie timing die kapitaalverhoging. Schulden op de balans begonnen wat hoog uit te vallen. Nu opnieuw genoeg middelen om hun projecten met Allianz verder te laten groeien en nieuwe gronden aan te kopen.
Ik ga dit in de gaten houden, misschien dipt de koers nog naar een te lage prijs van die nieuwe aandelen.
Al heb ik geen idee wat de prijs was, afwachten.
Al heb ik geen idee wat de prijs was, afwachten.
De 300 miljoen is binnen, aan 240€ per aandeel.
En wat is de mening van Groeiaandelenfavoriet2014?sintorama schreef: ↑22 november 2021, 14:34 Koersdoelen en analisten-praat moet je straalnegeren.
Heb zonet nog een pakketje bijgekocht en alzo mijn positie met 20% verhoogd.
Groeiaandelenfavoriet2014 gaat voor een koersdoel van 2000 euroagnetha schreef: ↑24 november 2021, 20:17En wat is de mening van Groeiaandelenfavoriet2014?sintorama schreef: ↑22 november 2021, 14:34 Koersdoelen en analisten-praat moet je straalnegeren.