Hoe je levensstandaard verhogen zonder meer te verdienen?
Re: Hoe je levensstandaard verhogen zonder meer te verdienen
In mijn jongere jaren dikwijls in Slovakije geweest, mocht het niet omwille van de taalbariere zijn zou ik ook naar Slovakije verhuizen.joshua41 schreef: ↑23 november 2021, 13:27Bent u intussen vertrokken naar Slovakije?koenciatko schreef: ↑8 november 2012, 18:24 Wat denken jullie verhuizen naar Slovakije. Reeds een aantal Belgen deden het en ze keerden voorlopig niet terug. Nu, ik ken het land, mijn vriendin is Slovaakse. Een serieus verschil in levenskost tussen hier en ginder. Nog effe doorsparen en ik ben weg......
Hoe is het daar toeven?
Omwille van de taalbariere overwegen wij om naar Kreta te verhuizen, wij zijn er verschillende malen geweest en zijn gecharmeerd door de bevolking en natuur.
Iemand ervaring met het verhuizen naar Kreta?
Mvg.
Re: Hoe je levensstandaard verhogen zonder meer te verdienen?
In Kreta is er naart schijnt ook een taalbariere, alhoewel het Engels van de Grieken vrij goed is.
De verkoop van "tweedehands woningen en appartementen" in het buitenland is een boomende business.
Vele mensen kopen bij hun pensionering een eigendom in het buitenland. Als één van de twee een beetje ernstig ziek wordt, kunnen ze niet snel genoeg terug naar hun geboorteland terugkeren...
Vele mensen kopen bij hun pensionering een eigendom in het buitenland. Als één van de twee een beetje ernstig ziek wordt, kunnen ze niet snel genoeg terug naar hun geboorteland terugkeren...
Het probleem hier ook weer de achter poortjes in de wetgeving.AlFonds schreef: ↑25 november 2021, 09:36 De verkoop van "tweedehands woningen en appartementen" in het buitenland is een boomende business.
Normaal is verblijf langer dan 3 maand aan een stuk in buitenland niet mogelijk.
Dit voor ziekte en reis verzekering.
Probleem is dat dit nooit wordt gecontroleerd opgevolgd bij mijn weten.
Dus het verwijt richten aan deze die snel terugkeren is misplaatst.
Het verwijt richten aan wie dit moet controleren is veel beter.
En of iedereen weet dat 3 maand het maximum is ?
Estate Guru believer.
Het gaat niet over achterpoortjes.
Het gaat er over dat de mensen met problemen het liefst terug in hun geboorteland zijn. Al de rest zijn toeters en bellen.
Het gaat er over dat de mensen met problemen het liefst terug in hun geboorteland zijn. Al de rest zijn toeters en bellen.
Ik denk dat ze hier niet refereren naar een eventuele reisverzekering, maar eerder dat mensen terugkomen omdat ze niet voldoende geïntegreerd zijn en in vele gevallen zelfs niet geregistreerd in hun woonland.
Stel op 1/4 vertrekt je naar uw buiten verblijf in Spanje.
Op 1/10 keer je terug, in principe is er voor de mutualiteit een probleem.
Dit wegens langer dan 3 maand in buitenland.
Estate Guru believer.
Gaat het over domiciel in buitenland of niet.
Estate Guru believer.