Beleggen in Chinese internetbedrijven
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Beleggen in Chinese internetbedrijven
Heb jij een voorkeur om Chinese aandelen te kopen in D of HKD? Ik las ergens dat de HKD en D sinds 1983 aan elkaar gekoppeld zijn. Ik ben geneigd om voor HKD te gaan omwille van mogelijke andere schrappingen van Amerikaanse beurzen.
Je vraagt het aan de verkeerde, heb maar 1 chinees aandeel en dat al 10 jaar.
Dat is een ADR die in USD noteert op NYSE
Overweeg een tweede maar dat staat on hold wegens fully invested.
Zelf verkies ik Amerikaanse beurzen en USD vanwege (vermoed ik) gemakkelijker toegang, goedkopere kosten, betere data (koers/orderboek), en gewoon ook omdat ik die ken en Hong Kong niet.
Maar de munt op zich maakt me niets uit. Behalve dan ivm wisselkosten.
In uw geval nu je ervaring hebt met Hongkongse beurs en als dat wel meeviel, zou ik me niet laten tegenhouden zo verder te doen.
Dat is een ADR die in USD noteert op NYSE
Overweeg een tweede maar dat staat on hold wegens fully invested.
Zelf verkies ik Amerikaanse beurzen en USD vanwege (vermoed ik) gemakkelijker toegang, goedkopere kosten, betere data (koers/orderboek), en gewoon ook omdat ik die ken en Hong Kong niet.
Maar de munt op zich maakt me niets uit. Behalve dan ivm wisselkosten.
In uw geval nu je ervaring hebt met Hongkongse beurs en als dat wel meeviel, zou ik me niet laten tegenhouden zo verder te doen.
Volgende week ga ik BABA kopen, als alles goed gaat.
Ik hou niet zo van diworsification.sintorama schreef: ↑20 oktober 2021, 08:45De aandeelkoers zou dan als een baksteen naar beneden vallen en je bent sowieso te laat om nog te verkopen. Dat is een reeel scenario waar je rekening mee moet houden. Zorg er dus voor dat je niet teveel geld kunt verliezen, en dat de portefeuille voldoende gediversifieerd is om dit te kunnen verteren.
Alles op BABA?
Of toch de helft?
Spreiden.
KraneShares CSI China Internet UCITS ETF USD
KraneShares CSI China Internet UCITS ETF USD
Ik ook niet, maar ik vind Baba wel heel laag staan nu.
Kan met gemak nog de helft lager.
Zoals de dotcom crash van 2000.
Als je de .com bedrijfjes van toen gaat vergelijken met Alibaba en co
Even zinnig dan Corona met de Spaanse griep te vergelijken
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Inderdaad, voor geen meter te vergelijken. Ali baba maakt enorme winsten en groeit jaar na jaar. Tijdens de .com bubbel zei men dat de newconomy niet onderworpen was aan verouderde dogma's zoals de voorkeur om winst te maken.
Maar in China heb je wel de factor dat de dictator van China Xi Jinping kan beslissen om een bedrijf of een industrie te vernietigen. Zo heeft men recent de hele tak van het private onderwijs, dat zeer winstgevend was, de nek omgedraaid.
Begrijp niet goed waarom BABA zo zwaar daalt en JD.COM daar geen last van heeft ?
Wil je het echte antwoord op die vraag weten dan moet je eens het boekje "Thinking, fast and slow" lezen van Daniel Kahneman. Alleen zul je het antwoord misschien niet aanvaarden.