De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
misschien dat deze nieuwe virus opstoot de Fed minder snel zal doen verstrakken?...
Over heel de wereld gingen de aandelen vandaag naar beneden. Persoonlijk verloor ik 3,5% en sta terug op de stand van 3 weken geleden.
De obligaties van mijn stabiele gedeelte gingen vandaag met 0,4% omhoog, ze deden dus meer dan ik ervan verwacht.
(Bitcoin verloor 8% en staat terug naar het niveau van begin Oktober)
De obligaties van mijn stabiele gedeelte gingen vandaag met 0,4% omhoog, ze deden dus meer dan ik ervan verwacht.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
En wat doe je met deze vaststellingen ?B7H4long schreef: ↑26 november 2021, 19:51 Over heel de wereld gingen de aandelen vandaag naar beneden. Persoonlijk verloor ik 3,5% en sta terug op de stand van 3 weken geleden.
Ik denk dat we de kerstrally dit jaar mogen vergeten. De strijd tegen Covid wordt altijd maar hopelozer. Ieder goed nieuws over een daling van de besmettingen en het einde van de pandemie is een paar dagen later al achterhaald. We zitten in een perfecte storm van Covid, gebrekkige aanvoer en dreigende inflatie. Misschien krijgen we een rally naar beneden.
Voort zelfde staat het komende maandag 18.00u na een groene dag weer algemeen 2% hoger. In maart - juni 2020 aangekocht. Als het nog eens zakt tot die dalen, dan kunnen we pas goedkoop bijtanken. Na vandaag maak ik me nog geen zorgen.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Maandag 2 % hoger ? Dan zal er toch goed nieuws moeten komen in het weekend. En ik zou eigenlijk niet weten van waar ... De futures nu (vooral in Europa) gaan nog een stuk lager.
-
- Full Member
- Contacteer:
Goh, Tot nu toe doen de vaccins goed hun werk. Ze beschermen toch wel tegen hospitalisaties en dood door COVD-19. Waar het niet tegen helpt is de besmettelijkheid van het huidige gemuteerde virus. Wat betreft de nieuwe Zuid-Afrikaanse variant is het nog een beetje de kat uit de boom kijken. De aanvoer zie ik binnen 6 maanden a een jaar normaliseren. Op voorwaarde dat de ganse wereld niet meer in lockdown gaat...Yaris schreef: ↑26 november 2021, 20:20 Ik denk dat we de kerstrally dit jaar mogen vergeten. De strijd tegen Covid wordt altijd maar hopelozer. Ieder goed nieuws over een daling van de besmettingen en het einde van de pandemie is een paar dagen later al achterhaald. We zitten in een perfecte storm van Covid, gebrekkige aanvoer en dreigende inflatie. Misschien krijgen we een rally naar beneden.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Jammer dat Ageas niet verder wil zakken. Had ze willen kopen aan 42 euro, maar nu ben ik te laat. Moesten ze nu nog eens willen zakken tot aan 42 euro...
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Laten we voor eens en voor altijd duidelijk zijn: willen dat je aandeel zakt om bij te kunnen kopen is ronduit dom.
Veel beter is dat je aandeel blijft stijgen...
Je aankoopprijs is dan hoger, maar je winst is ook hoger...
Dat stoort me zo hard dat mensen denken dat een daling van je eigen aandelen goed is
(PS: dit geldt niet als je een aandeel niet bezit, dan is het wel goed)
Dat stoort me zo hard dat mensen denken dat een daling van je eigen aandelen goed is
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik heb ze nog niet, ik moet ze nog aankopen. Dan is het wel goed om te kopen na een daling.
Verder uiteraard akkoord met je redenering.
Verder uiteraard akkoord met je redenering.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Je moet een onderscheid maken tussen de koers en de waarde van een aandeel.Aerolla schreef: ↑27 november 2021, 09:42 Laten we voor eens en voor altijd duidelijk zijn: willen dat je aandeel zakt om bij te kunnen kopen is ronduit dom.
Natuurlijk wil iedereen dat de waarde van een aandeel stijgt. Maar als de koers daarentegen laag staat, is dit een gouden combinatie.
Van mij mogen Facebook en VGP morgen allebei halveren. De waarde van de twee bedrijven zal nog steeds dezelfde zijn, maar ditmaal te koop aan de helft van de prijs.
Schrijf er dan gewoon een put op dan heb je ze met korting of je krijgt de premieCharlesvdw schreef: ↑26 november 2021, 22:42 Jammer dat Ageas niet verder wil zakken. Had ze willen kopen aan 42 euro, maar nu ben ik te laat. Moesten ze nu nog eens willen zakken tot aan 42 euro...
Weet er iemand hoe de fiscus tegenover deze strategie staat? Ik had dit ook al overwogen, maar je loopt volgens mij het risico dat dit niet als "goede huisvaderbelegging" aanzien wordt.Indalo schreef: ↑27 november 2021, 17:48Schrijf er dan gewoon een put op dan heb je ze met korting of je krijgt de premieCharlesvdw schreef: ↑26 november 2021, 22:42 Jammer dat Ageas niet verder wil zakken. Had ze willen kopen aan 42 euro, maar nu ben ik te laat. Moesten ze nu nog eens willen zakken tot aan 42 euro...
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Voor de fiscus geen probleem, misschien wel voor jouw als het terug uit de hand zou lopen met corona en Ageas terug daalt naar €26 bv. Als je ze dan aan €42 moet aankopen gaat het minder leuk zijn.