Coronavaccinaties en de cijfers
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
3x in één dag? Je begint te klinken als haelewyn of weverke
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Hoe kijken jullie naar de vaccinatie van lagereschoolkinderen? Het wordt vrijwillig, maar je voelt al aankomen dat het sterk aanbevolen wordt, en dat je (kind) al gauw scheef bekeken gaat worden als ze niet gevaccineerd worden. Maar ik ben er niet toe geneigd.
De redenen die übervaccinoloog PvDamme geeft, vind ik ronduit zwak. Zegt dat de belangrijkste reden om je kind te laten vaccineren, het mentale welzijn van de kinderen is.
1. belangrijkste reden: "dan moeten ze minder gauw in quarantaine" gemakkelijker op te lossen: schaf de regel af dat gezonde kinderen in quarantaine moeten, laat hen naar school gaan.
2. tweede belangrijkste reden: "dan voelen ze zichzelf minder gauw een risico tov hun grootouders en dergelijke" voelen die lagereschoolkinderen zich dan zo? if so, dan wordt dat gevoel hen toch aangepraat door volwassenen. laten we daar maar mee ophouden
Laten we vooral de risicogroepen beschermen, bv met bewustmaking voor meer afstand/zelfisolatie, en met effectieve vaccins.
De redenen die übervaccinoloog PvDamme geeft, vind ik ronduit zwak. Zegt dat de belangrijkste reden om je kind te laten vaccineren, het mentale welzijn van de kinderen is.
1. belangrijkste reden: "dan moeten ze minder gauw in quarantaine" gemakkelijker op te lossen: schaf de regel af dat gezonde kinderen in quarantaine moeten, laat hen naar school gaan.
2. tweede belangrijkste reden: "dan voelen ze zichzelf minder gauw een risico tov hun grootouders en dergelijke" voelen die lagereschoolkinderen zich dan zo? if so, dan wordt dat gevoel hen toch aangepraat door volwassenen. laten we daar maar mee ophouden
Laten we vooral de risicogroepen beschermen, bv met bewustmaking voor meer afstand/zelfisolatie, en met effectieve vaccins.
Wij zijn ook niet geneigd onze kinderen te laten vaccineren.
Ligt het ziekenhuis vol met lagere schoolkinderen? Ik denk van niet.
Waarom kinderen (blijvend?) vaccineren, als blijkt dat het huidige vaccin alsnog virus doorgeeft?
Dan is de reden om de grootouders te beschermen ook al ontkracht.
Kinderen ondervinden amper hinder van de ziekte zelf.
Onze grootouders krijgen hun derde shot en ook wij zullen opteren voor die derde prik. Maar onze kinderen, ik weet het niet hoor.
Ligt het ziekenhuis vol met lagere schoolkinderen? Ik denk van niet.
Waarom kinderen (blijvend?) vaccineren, als blijkt dat het huidige vaccin alsnog virus doorgeeft?
Dan is de reden om de grootouders te beschermen ook al ontkracht.
Kinderen ondervinden amper hinder van de ziekte zelf.
Onze grootouders krijgen hun derde shot en ook wij zullen opteren voor die derde prik. Maar onze kinderen, ik weet het niet hoor.
Dat klopt niet.
Als alle kinderen de ziekte volledig zouden krijgen zou je vele keren meer virusdeeltjes verspreiden dan dat het virus zich gewoon in iemands' neus parkeert zonder dat het daar veel kwaad doet.
De resultaten die er nu zijn zeggen enkel dat je niet alleen op het vaccin vertrouwen en dan er rustig bij gaan zitten wachten.
Dat is wat men nu doet en deed. We leven de facto al lang zonder maatregelen of preventie.
Superverspreiders zijn er redelijk veel en die heb je alleen maar tussen mensen bij wie het virus zich weelderig voortplant.
Voor mijzelf is een vaccin nog altijd een kans op minder miserie. Voor mijn part mogen ze ieder vaccin in mijn arm ploffen dat er op de markt is.
Is er plaats op dit forum voor een mening als deze ? Zal wel zeker ?
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Paradoxaal genoeg moet je om de risicogroepen te beschermen juist wel anderen vaccineren …
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 27 november 2021, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Aerolla schreef: ↑6 juni 2021, 14:11 Namaken?
te complex en totaaaaaal debiel
Nee, nee, je vraagt aan die vriendelijke mens in het vacinatiecentrum om je vaccin te injecteren in de wasbak, en mooi tegen de computer te zeggen dat het in je arm kwam...
Sorry, maar voor iemand jonger dan 40 jaar, is het de meest rationele oplossing...
Die betrapte Waalse arts zou ook Vlamingen geholpen hebben aan een vals vaccinatieattest.CarpeNoctem schreef: ↑16 juni 2021, 18:58En dan nu op de planeet België:
Faux vaccinés contre 200€ à Pepinster:Het enige waar Aerolla naast zat was de prijsProfiter des avantages de la vaccination pour voyager tout en évitant l'injection, voilà une attitude qui n'est pas rare selon le personnel du centre de Pepinster. "Directement parfois dans les box de vaccination. Il y a certains infirmiers qui nous ont remonté des demandes pour pouvoir être enregistrés vaccinés sans passer par la case piqûre. Et d'autres personnes qui demandent à des administratifs travaillant dans un centre pour voir ce qu'il est possible de faire pour être enregistré comme vaccinés sans y passer quoi", révèle encore Xavier Doome.
Aerolla, je weet weer van niets zeker?De Luikse arts Mouhamadou Diagne, die woensdag werd opgepakt, heeft na zijn arrestatie de feiten bekend. De man van rond de 30 jaar verstrekte meer dan 2.000 valse coronacertificaten aan zowel Walen, Brusselaars als 539 Vlamingen.
Maar serieus nu, hoe is het eigenlijk mogelijk dat zo iemand zo lang aan de slag kon blijven?
Waalse spoedarts die 2.000 valse vaccinatiebewijzen uitdeelde, loog en bedroog al eerder
In zowat elk ziekenhuis waar Mouhamadou Diagne werkzaam was, werd de samenwerking na een tijdje stopgezet. De dertiger troggelde collega’s geld af zodat hij zijn gokverslaving in stand kon houden. En om met een Porsche Macan te kunnen rijden, waarvoor hij nooit een cent betaalde.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ik denk echt dat je niet wil weten hoeveel er zo rondlopen op die manier, het zou me echt niet verbazen mochten we aan 2% raken (ik niet, voor alle duidelijkheid )
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik ben sterk pro vaccinatie en krijg woensdag mijn booster.
Mij tienerkinderen zijn ook gevaccineerd.
Mijn 10-jarige is zelf pro vaccinatie, zelf weet ik niet zo of dat wel zinvol is.
Er zijn geen grote studies bij kinderen, kinderen worden er niet ziek van, de vaccins beschermen slecht tegen infectie met Delta- wel tegen hospitalisatie, maar dat is bij kinderen niet van belang.
Dus ik zie niet het grote nut van vaccinatie bij jonge kinderen. OK, het is een hulpmiddel bij bereiken van groepsimmuniteit, maar we weten intussen dat volledige groepsimmuniteit een illusie is, dat zal niet veranderen als alle kinderen gevaccineerd worden.
Mij tienerkinderen zijn ook gevaccineerd.
Mijn 10-jarige is zelf pro vaccinatie, zelf weet ik niet zo of dat wel zinvol is.
Er zijn geen grote studies bij kinderen, kinderen worden er niet ziek van, de vaccins beschermen slecht tegen infectie met Delta- wel tegen hospitalisatie, maar dat is bij kinderen niet van belang.
Dus ik zie niet het grote nut van vaccinatie bij jonge kinderen. OK, het is een hulpmiddel bij bereiken van groepsimmuniteit, maar we weten intussen dat volledige groepsimmuniteit een illusie is, dat zal niet veranderen als alle kinderen gevaccineerd worden.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Idem hier, vaccinatie voor volwassenen absoluut maar niet voor jonge kinderen. Denk dat het zelfs belangrijk is voor hun latere covid resistentie dat ze verschillende keren met het leven virus in contact komen. Zelf hebben ze op geen enkele manier baat bij vaccinatie, ernstige ziekte is sowieso geen risico en besmettingen met mild ziektebeeld gaan ze als gevaccineerde ook nog oplopen. Daarnaast bestaat het risico dat ook zij een vaccinatie paspoort krijgen en dat er op basis daarvan een onderscheid tussen gevaccineerd en niet gevaccineerd zal ontstaan.
De ziekenhuizen worden overbelast door mensen uit de risico groep, niet door kinderen en gezonde volwassenen. Stem de maatregelen daar op af, frequenter vaccineren, bv 3 keer per jaar, geen toegang tot grotere indoor evenementen en contact beperkingen bij hoge virus circulatie, kortom geen algemene maatregelen maar afgestemd op de risico groep. Doen we nu ook al, niet gevaccineerden mogen ook minder zogezegd vanwege het groter risico. Laat kinderen, de rest van de bevolking en economische activiteiten zo veel mogelijk ongemoeid, het virus gaat ons immers nog jaren bezig houden.
De ziekenhuizen worden overbelast door mensen uit de risico groep, niet door kinderen en gezonde volwassenen. Stem de maatregelen daar op af, frequenter vaccineren, bv 3 keer per jaar, geen toegang tot grotere indoor evenementen en contact beperkingen bij hoge virus circulatie, kortom geen algemene maatregelen maar afgestemd op de risico groep. Doen we nu ook al, niet gevaccineerden mogen ook minder zogezegd vanwege het groter risico. Laat kinderen, de rest van de bevolking en economische activiteiten zo veel mogelijk ongemoeid, het virus gaat ons immers nog jaren bezig houden.
+1woete schreef: ↑27 november 2021, 00:45 Hoe kijken jullie naar de vaccinatie van lagereschoolkinderen? Het wordt vrijwillig, maar je voelt al aankomen dat het sterk aanbevolen wordt, en dat je (kind) al gauw scheef bekeken gaat worden als ze niet gevaccineerd worden. Maar ik ben er niet toe geneigd.
Kinderen vaccineren lijkt me echt niet zinvol. Dat gaat zo goed als niets opleveren. Misschien dat het zelfs slechter is om ze te vaccineren dan het niet te doen, in de krant De Morgen stond een tijdje geleden alleszins een artikel dat erop wees dat kinderen meer nadelen zouden kunnen hebben van mogelijke bijwerkingen van de vaccins (denk dan vooral de hartspierontstekingen) dan dat ze risico lopen om gehospitaliseerd te worden
Dat hebben we al voldoende geprobeerd en er is al meer dan voldoende gebleken dat we er daarmee niet komen.
We komen zelfs niet in de buurt.
Laten we eens onder ogen zien wat niet gewerkt heeft en onze conclusies niet beperken tot oude wijn in nieuwe zakken stoppen.
Hypotheses over meer werkzame vaccins tegen nieuwe soorten zijn dromen zolang die niet op het schap liggen en ook niet voorbijgestreefd worden door de volgende mutatie die nooit lang op zich laat wachten.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bovendien hebben de Britten tevens een voorsprong genomen met het toedienen van boosterprikken: er zijn er al meer dan 16 miljoen uitgedeeld. Wel lopen de Britten achter bij de vaccinatie van minderjarigen, iets wat duidelijk geen prioriteit heeft. De vaccinatie-adviseurs van de regering-Johnson hadden geconcludeerd dat de voordelen van het prikken niet opwogen tegen de nadelen. Intussen hebben veel scholieren op natuurlijke wijze immuniteit opgebouwd.
https://www.demorgen.be/nieuws/hoe-de-b ... ~bf985f29/
Naast intensief vaccineren is ook het creëren van voldoende ziekenhuiscapaciteit een belangrijke pijler onder het openhouden van de samenleving. De Britten, voor wie de National Health Service een bijna heilige status geniet, hebben vanaf het begin van de pandemie hard gewerkt aan het vergroten van de capaciteit. Het meest in het oog daarbij sprongen de – grotendeels ongebruikt gebleven – noodziekenhuizen. Belangrijker is de fanatieke uitbreiding van de afdelingen intensieve zorg. Er zijn extra IZ-verpleegkundigen opgeleid, gepensioneerden kwamen terug om gaten in de roosters op te vullen en er werd meer speciale apparatuur aangeschaft. Als gevolg daarvan hebben de Britten, die ervaring hebben met crisissituaties in de zorg, nu anderhalf keer zoveel bedden op intensieve zorg als twee jaar geleden.
Naast intensief vaccineren is ook het creëren van voldoende ziekenhuiscapaciteit een belangrijke pijler onder het openhouden van de samenleving. De Britten, voor wie de National Health Service een bijna heilige status geniet, hebben vanaf het begin van de pandemie hard gewerkt aan het vergroten van de capaciteit. Het meest in het oog daarbij sprongen de – grotendeels ongebruikt gebleven – noodziekenhuizen. Belangrijker is de fanatieke uitbreiding van de afdelingen intensieve zorg. Er zijn extra IZ-verpleegkundigen opgeleid, gepensioneerden kwamen terug om gaten in de roosters op te vullen en er werd meer speciale apparatuur aangeschaft. Als gevolg daarvan hebben de Britten, die ervaring hebben met crisissituaties in de zorg, nu anderhalf keer zoveel bedden op intensieve zorg als twee jaar geleden.
Tiens, noodziekenhuizen en extra opgeleid IZ-verpleegkundigen? Volgens sommige forumvirologen hier een onmogelijke opdracht in anderhalf jaar.Adhemar schreef: ↑27 november 2021, 16:31 Bovendien hebben de Britten tevens een voorsprong genomen met het toedienen van boosterprikken: er zijn er al meer dan 16 miljoen uitgedeeld. Wel lopen de Britten achter bij de vaccinatie van minderjarigen, iets wat duidelijk geen prioriteit heeft. De vaccinatie-adviseurs van de regering-Johnson hadden geconcludeerd dat de voordelen van het prikken niet opwogen tegen de nadelen. Intussen hebben veel scholieren op natuurlijke wijze immuniteit opgebouwd.
Geen peperdure lockdowns, zinloze pasjes of mondmaskers én vaccins voor minderjarigen. Best eens doorsturen dit naar windhaan VDB en dweil Decroo vooraleer ze de goudvissen en cavia's beginnen vaccineren.