Levensverzekering uitbetalen
Levensverzekering uitbetalen
Door dit forum ben ik te weten gekomen dat je voor de uitbetaling van een levensverzekering bij Ergo voor de aankoop van een huis geen afkoopkosten moet betalen.
Exactly what I need!
Door al de horrorverhalen over Ergo en hun uitbetalingen e.d. heb ik wel schrik natuurlijk dat er wel heel wat andere en/of hoge kosten aan verbonden zijn dan die 5% om dit te laten uitbetalen.
Ik heb een Ergo Growth Open End levensverzekering afgesloten in 2007, dus de minimumlooptijd van 8 jaar en 1 dag heb ik al ruimschoots gehaald. Bestaat uit een deel TAK 21 en een deel TAK 23, gewaarborgd rendement van 2,5%
Kan ik op voorhand een gedetailleerde berekening opvragen voordat ik pas bij uitbetaling zou zien dat ik mijn geld beter zou hebben laten staan? Of verspil ik daar mijn tijd mee? Telefonisch antwoord was allesinds dat ze dat niet kunnen bekijken.
Andere tips?
Bij voorbaat dank!
Exactly what I need!
Door al de horrorverhalen over Ergo en hun uitbetalingen e.d. heb ik wel schrik natuurlijk dat er wel heel wat andere en/of hoge kosten aan verbonden zijn dan die 5% om dit te laten uitbetalen.
Ik heb een Ergo Growth Open End levensverzekering afgesloten in 2007, dus de minimumlooptijd van 8 jaar en 1 dag heb ik al ruimschoots gehaald. Bestaat uit een deel TAK 21 en een deel TAK 23, gewaarborgd rendement van 2,5%
Kan ik op voorhand een gedetailleerde berekening opvragen voordat ik pas bij uitbetaling zou zien dat ik mijn geld beter zou hebben laten staan? Of verspil ik daar mijn tijd mee? Telefonisch antwoord was allesinds dat ze dat niet kunnen bekijken.
Andere tips?
Bij voorbaat dank!
Re: Levensverzekering uitbetalen
Stuur een brief met: ik wil mijn levensverzekering afkopen en zou graag de nodige formulieren daarvoor ontvangen. Gelieve ook te melden welke andere documenten u nog nodig heeft.
Op dat document van Ergo gaan ook de cijfers staan.
Op dat document van Ergo gaan ook de cijfers staan.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Geen afkoopsom bij Ergo? Dan zou jij de eerste zijn, schat ik. Ben benieuwd.
Om hun commissieloon fiks aan te dikken, kregen de Ergo-verkopers de raad om bij die spaarcontracten zoveel als mogelijk aanvullende dekkingen (overlijden 1 of 2 maal, invaliditeit, vrijstelling premie of dekking,...) aan te praten. Op die bijkomende premies kregen ze 15% extra commissie.
Het probleem voor de klant was dat die dekkingen bleven lopen als je niet meer verder spaarde, en alzo aan je gespaard bedrag bleven knagen.
Je kon dus met niks eindigen...
Het probleem voor de klant was dat die dekkingen bleven lopen als je niet meer verder spaarde, en alzo aan je gespaard bedrag bleven knagen.
Je kon dus met niks eindigen...
-
- Newbie
- Contacteer:
Iemand een idee of er nog veel Ergo contracten bestaan?
En of mensen hier nog steeds zeer ontevreden over zijn of hangt het vooral af van de makelaar waar men bij aangesloten is?
Ik verneem dat vroegere contracten ondertussen zijn ondergebracht bij makelaars. Wellicht hangt veel van hen af of ze deze herbekijken of actief verzetten of eventuele onnodige waarborgen schrappen. Wat is jullie ervaring?
En of mensen hier nog steeds zeer ontevreden over zijn of hangt het vooral af van de makelaar waar men bij aangesloten is?
Ik verneem dat vroegere contracten ondertussen zijn ondergebracht bij makelaars. Wellicht hangt veel van hen af of ze deze herbekijken of actief verzetten of eventuele onnodige waarborgen schrappen. Wat is jullie ervaring?