De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Da's het nadeel van de strategie, there ain't no such thing as a free lunch.
Ik weet nu al dat als aandeel ABC daalt naar X, ik er Y zou moeten bijkopen om te herbalanceren. Dan kan je evengoed een Y-put schrijven op X.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Hangt er van af hoe je opties gebruikt, maar puts schrijven is al moeilijker te zien als normaal beheer van je portefeuille. Het is dan ook meer een inkomensstrategie.
Er zijn signalen dat de omicron- variant veel mildere symptomen geven dan de delta en door de grotere besmettelijkheid de delta kan domineren.Yaris schreef: ↑26 november 2021, 20:20 Ik denk dat we de kerstrally dit jaar mogen vergeten. De strijd tegen Covid wordt altijd maar hopelozer. Ieder goed nieuws over een daling van de besmettingen en het einde van de pandemie is een paar dagen later al achterhaald. We zitten in een perfecte storm van Covid, gebrekkige aanvoer en dreigende inflatie. Misschien krijgen we een rally naar beneden.
Dit zou als zeer positief aanzien worden....
Als verdere data dit bevestigen en de booster vaccinaties op gang komen dan zou het vertrouwen in de markten kunnen terugkeren...
Virus met hoge besmettelijkheid en mildere symptomen. Pfizer kan op 2 a 3 maanden aangepast vaccin voorzien, ...
Maandag +2%
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Een mooi bewijs van hoe dom handelaars zijn
Verkopen of kopen op geruchten is het domste wat je kan doen .
Verkopen of kopen op geruchten is het domste wat je kan doen .
Ik dacht dat de graad van besmettelijkheid veel belangrijker was voor de economie i.p.v. de mildere vorm.
Deze vorm zou 6x meer besmettelijker zijn.
Er zullen minder mensen in het ziekenhuis belanden maar veel meer mensen thuis besmet zitten.
Of ze moeten mensen besmet laten gaan werken misschien.
Er zullen minder mensen in het ziekenhuis belanden maar veel meer mensen thuis besmet zitten.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Opties gaan mijn petje te boven, dus daar blijf ik mooi af.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Foute mail van Saxo.
Laatst gewijzigd door karine op 29 november 2021, 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee juist niet als de mildere vorm de delta variant verdringt wil dat zeggen dat corona evolueert naar een gewoon verkoudheidvirus . Er bestaan honderden zulke virussen .karine schreef: ↑28 november 2021, 15:42 Ik dacht dat de graad van besmettelijkheid veel belangrijker was voor de economie i.p.v. de mildere vorm.
Voor een loopneus blijf je niet thuis van je werk
-
- Jr. Member
- Contacteer:
De margin is een variabel gegeven, hoe dichter bij expiratie, hoe dieper in the money en hoe hoger de vix (markt risico), kortom hoe hoger de kans dat de optie uitgeoefend wordt hoe hoger de margin zal zijn. Met de sterk toegenomen volatiliteit van afgelopen vrijdag is het goed mogelijk dat de margin enorm toegenomen is en wellicht vandaar de margin call.
Of de dag voor het 'knippen' van een dividend bij een geschreven call-optie is de kans op uitoefing ook veel groter bij een optie die in de money is
saxo houdt er een strengere reglementering op na de binck
bv.
- de dag van de expiratie is er geen sluiting van een positie door jou mogelijk
saxo houdt er een strengere reglementering op na de binck
bv.
- de dag van de expiratie is er geen sluiting van een positie door jou mogelijk
Hangt normaal van het type rekening af. Als je geen marginrekening hebt, schrijf je in principe CSP's (cash secured puts), die 100% gedekt zijn door cash op je beleggingsrekening. Dit deel van de cash wordt dan ook geblokkeerd tot de positie gesloten is. Dit principe is vergelijkbaar bij elke broker.karine schreef: ↑28 november 2021, 16:26
Uw bestedingsruimte en het actuele tekort kunt u op de website raadplegen via 'Portefeuille' > 'Bestedingsruimte'. Houdt rekening
Moet bij Saxo de put optie sowieso 100% gedekt zijn daar dit bij Binck niet het geval was dan ?
En dan constant betalen voor het cash geld dat op de rekening daar staat ?
Als je dat niet wil kan je kijken om een marginrekening te openen, maar daar schuilt natuurlijk meer risico in en als je veel margin gebruikt om opties te schrijven, is dat ook een moeilijker verhaal naar de fiscus toe.
Mogelijks ging er wat mis bij de overschakeling naar Saxo.
Zeer slim! Opties zijn complexe instrumenten en je kan op een paar dagen tijd veel geld verliezen, zelfs meer dan er op je beleggingsrekening staat in sommige gevallen. Gelukkig zijn er ook optiestrategieen met een laag risico en in sommige gevallen kan je het risico zelfs lager houden dan met aandelen bijvoorbeeld.Charlesvdw schreef: ↑28 november 2021, 16:24 Opties gaan mijn petje te boven, dus daar blijf ik mooi af.
Blijkbaar foute mail van Saxo. Toen mijn portefeuille actief werd bleek de bestedingsruimte maar op 5% van de 100 in gebruik te zijn.verbanneling schreef: ↑28 november 2021, 20:15 De margin is een variabel gegeven, hoe dichter bij expiratie, hoe dieper in the money en hoe hoger de vix (markt risico), kortom hoe hoger de kans dat de optie uitgeoefend wordt hoe hoger de margin zal zijn. Met de sterk toegenomen volatiliteit van afgelopen vrijdag is het goed mogelijk dat de margin enorm toegenomen is en wellicht vandaar de margin call.