Corona-virus.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Dat is een zeer extreme interpretatie van "beperken van fysieke contacten" door jou dan.Gebruikersnaam2 schreef: ↑26 november 2021, 22:27Laat ons voor de rest van ons leven van alles en iedereen 1,5 meter afstand houden. Binnen hier en honderd jaar is het probleem opgelost, tenzij je ver kan schieten.EarthNvstr1 schreef: ↑26 november 2021, 20:46 Ja.
Verspreiding voorkomen door het beperken van fysieke contacten.
Ik had eerder een redelijke vorm in gedachten, als het maar niet uit de hand loopt
Zou je zelf voorstellen om op dit punt geen maatregelen te nemen en gewoon verder te doen met het aan ieder individu over te laten wat hij wel of niet doet ?
Gaan we er komen als we volledig zonder restricties voortdoen ?
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Is er sluitend bewijs dat de restricties die nu gelden iets structureels opleveren? Open vraag, ik weet het echt niet.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Waarom zou er "sluitend bewijs" moeten zijn ?Popkwiskampioen schreef: ↑28 november 2021, 14:29 Is er sluitend bewijs dat de restricties die nu gelden iets structureels opleveren? Open vraag, ik weet het echt niet.
Daarnaast zou je mij eens moeten oplijsten wat nu juist "de restricties die nu gelden" zijn, ik weet het echt niet
Ze spreken van 16.000 besmettingen per dag (hoe ze aan dat cijfer komen mag joost weten, want niks -tracing- werkt hier in dit landje). Op 10 dagen zouden dit een 160.000 mensen zijn, dit is een klein derde van bijvoorbeeld de bevolking van stad Gent. Hiervan komen er een 250 in de kliniek met klachten terecht. Spelen we echt niet teveel paniekvoetbal?
De vaccins werken goed, moet het land zo op slot voor die enkelingen?
Er wordt al minimum 2 à 3 mnd geleuterd dat het boostervaccin zo rap mogelijk zou moeten gegeven worden en toch blijft men maar treuzelen. Zullen misschien eerst nog één of meerdere task forces moeten oprichten hiervoor? Er zal wel iemand goed bij varen.
Er wordt al minimum 2 à 3 mnd geleuterd dat het boostervaccin zo rap mogelijk zou moeten gegeven worden en toch blijft men maar treuzelen. Zullen misschien eerst nog één of meerdere task forces moeten oprichten hiervoor? Er zal wel iemand goed bij varen.
Op dit punt moet er ingegrepen worden. Maar ik geloof niet in de maatregelen die er nu genomen worden. Enkel de overheid, overheidsbedrijven en voornamelijk grote private bedrijven respecteren telewerk.
Vrijdag nog een installatie moeten doen bij een KMO, 'k dacht tiens zal hier wss bijna alleen zijn. Alle auto's stonden achter het gebouw geparkeerd, dus niet zichtbaar langs de openbare weg.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
En al die besmettingen neem ik toch met een korreltje zout in 1 maand tijd zou bijna een tiende van de bevolking Covid-19 hebben opgelopen ?
Afijn zal het het desondanks het regenachtige weer niet aan mijn hart laten komen en in alle veiligheid genieten van een wandeling in de Brugse binnenstad met als afsluiter een jenever op de 'onveilige' kerstmarkt. Sommige politici zijn echt volledig zot gedraaid met al hun gekke maatregelen.
Afijn zal het het desondanks het regenachtige weer niet aan mijn hart laten komen en in alle veiligheid genieten van een wandeling in de Brugse binnenstad met als afsluiter een jenever op de 'onveilige' kerstmarkt. Sommige politici zijn echt volledig zot gedraaid met al hun gekke maatregelen.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het is net dankzij maatregelen dat de impact onder controle blijft.E10ne schreef: ↑28 november 2021, 14:54 Ze spreken van 16.000 besmettingen per dag (hoe ze aan dat cijfer komen mag joost weten, want niks -tracing- werkt hier in dit landje). Op 10 dagen zouden dit een 160.000 mensen zijn, dit is een klein derde van bijvoorbeeld de bevolking van stad Gent. Hiervan komen er een 250 in de kliniek met klachten terecht. Spelen we echt niet teveel paniekvoetbal?
Dat is geen paniekvoetbal, dat is gewoon crisisbeheer.
Vooraleer over te gaan tot een maatregel of actie, moet er bekeken worden hoe die juist te implementeren en wat de impact is.
Ondertussen is men al enige tijd bezig met de booster vaccinaties hoor...
Dat niet alles perfect is, weet/denkt ieder wel, vermoed ik.
Dat geloof je toch zelf niet?EarthNvstr1 schreef: ↑28 november 2021, 15:14 Het is net dankzij maatregelen dat de impact onder controle blijft.
Dat is geen paniekvoetbal, dat is gewoon crisisbeheer.
De mensen zijn voorzichtiger, maar komt door eigen wijsheid.
Niet door toedoen van meester Frank en anderen.
Sorry, kwam deze tegen en kon het niet laten om hem te delen
Hoezo het land op slot? Ik kan nog altijd gaan en staan waar ik wil. Jij niet dan? Of woon jij in een ander land?E10ne schreef: ↑28 november 2021, 14:54 Ze spreken van 16.000 besmettingen per dag (hoe ze aan dat cijfer komen mag joost weten, want niks -tracing- werkt hier in dit landje). Op 10 dagen zouden dit een 160.000 mensen zijn, dit is een klein derde van bijvoorbeeld de bevolking van stad Gent. Hiervan komen er een 250 in de kliniek met klachten terecht. Spelen we echt niet teveel paniekvoetbal?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Aan 16.000 per dag kom ik op ongeveer een half miljoen per maand, minder dan een twinstigste van de bevolking.GroupB schreef: ↑28 november 2021, 15:07 En al die besmettingen neem ik toch met een korreltje zout in 1 maand tijd zou bijna een tiende van de bevolking Covid-19 hebben opgelopen ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Waarom? Omdat overheden vrijheden niet lukraak mogen inperken tiens. Daarom! Hoe schaapachtig de meerderheid van de bevolking is. Ik word er moedeloos van.EarthNvstr1 schreef: ↑28 november 2021, 14:46Waarom zou er "sluitend bewijs" moeten zijn ?Popkwiskampioen schreef: ↑28 november 2021, 14:29 Is er sluitend bewijs dat de restricties die nu gelden iets structureels opleveren? Open vraag, ik weet het echt niet.
Daarnaast zou je mij eens moeten oplijsten wat nu juist "de restricties die nu gelden" zijn, ik weet het echt niet
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Die 16.000 zijn een onderschatting, dat zijn enkel de met PCR test vastgestelde besmettingen, echter niet iedereen met symptomen laat zich testen en niet iedere besmetting gaat gepaard met symptomen, dat cijfer kan gerust factor vier of meer hoger liggen. Door de hoge vaccinatiegraad zal het aantal infecties zonder of met matige symptomen nu een pak hoger liggen dat de +/- 50% bij het begin van de pandemie, dus moeilijk te zeggen hoeveel mensen er werkelijk elke dag besmet worden maar het gaat in elk geval veel meer dan 16.000 zijn. De steile opgaande flank van voorgaande golven duurde zo ongeveer 6 tot 8 weken, over een week of twee gaan we dus stilaan de top moeten passeren, op dat moment vindt het virus door maatregelen en toegenomen immuniteit niet genoeg slachtoffers om verder toe te nemen, de Ro waarde wordt dan kleiner dan 1.Charlesvdw schreef: ↑28 november 2021, 17:33 Aan 16.000 per dag kom ik op ongeveer een half miljoen per maand, minder dan een twinstigste van de bevolking.
Vrijheden inperken ? Niet overdrijven he ! Een paar maanden niet naar een dancing kunnen gaan of tot laat in de nacht in een kroeg kunnen zitten lijkt me toch niet onoverkomelijk. Ik voel me helemaal niet beperkt in mijn vrijheden. Zeker als ik de vergelijking maak met de inwoners van Noord-Korea of Afghanistan.