Coronavaccinaties en de cijfers
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Ik kan er zo ook nog wel enkele bedenken, maar dat is dus niet "verplichte vaccinatie" voor iedereen.m-peeters schreef: ↑29 november 2021, 21:52Je mag gerust nog maatregelen toevoegen (geen openbaar vervoer, geen werk behalve thuiswerk, geen werk in verzorging, …). Het gaat erom dat je coronamaatregelen oplegt aan niet-gevaccineerden en niet aan gevaccineerden (ook niet aan risicogroepen) …EarthNvstr1 schreef: ↑29 november 2021, 21:47
Awel ... verwoordt dat dan misschien ook zo ... zodat het tenminste duidelijk is wat je bedoelt.
Los daarvan vind ik "geen toegang tot horeca, geen toegang tot publieke ruimte …" niet direct "het leven zuur maken".
Ik vermoed dus m.a.w. dat we er ongeveer hetzelfde over denken, alleen is de manier waarop de mening verkondigd wordt mogelijks soms iets anders/verwarrend.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik was toch duidelijk dat ik het niet eens was met jouw verzoek, inclusief de reden waarom, dacht ik ?
Ik heb jouw verzoek dus niet genegeerd n.m.i.
Ik moet dus maar uitzoeken dat jouw reactie waarschijnlijk op deze post bedoeld was:
Als je zou quoten, dan zou dat duidelijk zijn, en dan moet ik niets veronderstellen...
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 29 november 2021, 23:09, 2 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tja, totalitairen waar je het zelfs niet verwachtDeanThe6th schreef: ↑29 november 2021, 20:55Aiaiaiai, Yarisje, Yarisje, Yarisje, toch. Meteen weer uit de bocht. Dat is dan weer een bank achteruit, maar wel eerst in de hoek staan met je handen boven je hoofd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik had al voordien verduidelijkt aan verbanneling wat ik precies onder “verplichten” versta. Maar je moet het natuurlijk ook nog lezen …EarthNvstr1 schreef: ↑29 november 2021, 22:24Ik kan er zo ook nog wel enkele bedenken, maar dat is dus niet "verplichte vaccinatie" voor iedereen.
Ik vermoed dus m.a.w. dat we er ongeveer hetzelfde over denken, alleen is de manier waarop de mening verkondigd wordt mogelijks soms iets anders/verwarrend.
m-peeters schreef: ↑29 november 2021, 14:51Hoe ga je ze wel overtuigen? Geef me gerust enkele tips want de overheid is al meer dan 1,5 jaar bezig met "sensibiliseren", "informeren","overtuigen" ... maar blijkbaar helpt het niet veel. 30% van de Brusselaars is nog steeds niet gevaccineerd.verbanneling schreef: ↑29 november 2021, 09:35 Denk je nu werkelijk dat een vaccinatie verplichting er voor zou zorgen dat iedereen zich laat vaccineren? Zou wel eens flink kunnen tegenvallen, misschien dat er nog wat twijfelaars te overhalen zijn maar de anti vaxxers en de "niet bereikbare gemeenschappen" ga je echt niet zover krijgen.
Verplichten kan je ook opvatten als "tegen hun goesting in dwingen in de richting van ...".
Kijk naar mijn voorbeelden over China: geen vaccin, geen werk, geen toegang tot publieke ruimtes (scholen, ziekenhuizen, winkelcentra ...).
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tja... dat was dan blijkbaar toch niet overtuigend ...
Of wat mij betreft toch in ieder geval onduidelijk wat jij juist bedoelt met "verplichten".
Wat "tegen hun goesting in dwingen in de richting van ..." juist zou moeten betekenen, is mij een raadsel, ik versta daarmee in ieder geval niet "verplichten".
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 29 november 2021, 23:28, 2 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Eindelijk reageert DeanTheXd gewoon met tekst, dan begint er toch wel een ander met die onzin zeker ...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Beelden zeggen soms (vaak) meer dan woorden !EarthNvstr1 schreef: ↑29 november 2021, 23:11Eindelijk reageert DeanTheXd gewoon met tekst, dan begint er toch wel een ander met die onzin zeker ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat ga ik niet ontkennen
Maar dan moet kan je best wel de juiste beelden gebruiken in de gegeven situatie/context.
En als iemand vraagt wat je bedoelt met het beeld, moet ben je best ook bereid zijn om dat uit te leggen.
Edit: strike "moet"
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 30 november 2021, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Eigenlijk zijn de niet-gevaccineerden de veiligste! Zij moeten altijd en overal PCR-testen doen terwijl mensen met een CST gewoon hun QR-code laten scannen en binnen kunnen.
Ik ken mensen die ziek waren en corona hadden. Die QR-code werkt gewoon. Maar ah, het is veilig!
Eigenlijk zag je dat aan dat vliegtuig ook. 13 van de 61 inzittenden hadden corona. Nochtans was hun QR-code gescand. Er was dus niets aan de hand
Ik ken mensen die ziek waren en corona hadden. Die QR-code werkt gewoon. Maar ah, het is veilig!
Eigenlijk zag je dat aan dat vliegtuig ook. 13 van de 61 inzittenden hadden corona. Nochtans was hun QR-code gescand. Er was dus niets aan de hand
Bringewatt Waltraud ? Is dat een lidkaart van het Vlaamsch Blok ? Ik begrijp het verband niet.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De afbeelding bleek nogal te kloppen, jij bent nogal fan van moeten.EarthNvstr1 schreef: ↑29 november 2021, 23:52Maar dan moet je ...
En als iemand vraagt wat je bedoelt met het beeld, moet je ...
Ik ben meer van de school van:
Euh, enne:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Omdat ze PCR testen doen wil het niet zeggen dat ze niet besmet kunnen worden. ZIjn ze dan veiliger ? Dat is voor mij even niet te volgen.Kevva schreef: ↑30 november 2021, 00:20 Eigenlijk zijn de niet-gevaccineerden de veiligste! Zij moeten altijd en overal PCR-testen doen terwijl mensen met een CST gewoon hun QR-code laten scannen en binnen kunnen.
13 van de 61 inzittenden werden positief getest bij aankomst.
Als je hen enkele dagen later opnieuw zou testen kunnen dat er ondertussen meer geworden zijn.
Of ze in Zuid Afrika QR codes scannen bij vertrek : ik zou het niet durven zweren.
Kijk, dat komt ervan als je op alles en nog wat wil reageren. Dan weet je op den duur niet meer waar je welke onzin geschreven hebt.EarthNvstr1 schreef: ↑29 november 2021, 22:26Ik was toch duidelijk dat ik het niet eens was met jouw verzoek, inclusief de reden waarom, dacht ik ?
Ik heb jouw verzoek dus niet genegeerd n.m.i.
Ik moet dus maar uitzoeken dat jouw reactie waarschijnlijk op deze post bedoeld was:Als je zou quoten, dan zou dat duidelijk zijn, en dan moet ik niets veronderstellen...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je hebt een punt. Heb m'n post aangepast.