Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
EarthNvstr1 schreef: ↑29 november 2021, 21:25Tja... "wachten" is altijd een optie natuurlijk.
Omdat de vaccins die nu beschikbaar zijn nog steeds gebaseerd zijn op de Wuhanvariant
Daar zit inderdaad iets in ... als je het zou willen verplichten.Adhemar schreef: ↑29 november 2021, 21:05 Als je vaccinatie wil verplichten moet je in mijn ogen ook keuze geven: de WHO heeft acht verschillende vaccins goedgekeurd, dan moeten die acht ook verkrijgbaar zijn (en best ook wachten op het vaccin van Valneva, dat op een klassieke manier werkt en waar de 'antivaxxers' meer open voor zullen staan dan de mRNA vaccins)
Waarom ?
Omdat mensen die de ziekte hebben doorgemaakt meer antistoffen hebben dan gevaccineerden
Waarom verplichten voor "de risicogroepen" ? Welke zijn dan "de risicogroepen" ?
Waarom "iedereen ouder dan 45" ? Waarom "de mensen met gezondheidsproblemen"
Wat ga je anders doen? Iedereen vanaf de leeftijd van 5 jaar verplicht vaccineren? Laat ons beginnen met de kwetsbaren
Of algemeen: waarom zou je de vrijheid om je niet te laten vaccineren laten afhangen van dubieuze factoren ?
Laatst gewijzigd door Adhemar op 30 november 2021, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Knap gevonden, en zo is het ook
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Onderstaande grafiek toont duidelijk aan dat ook zonder de niet-gevaccineerden de IZ bedden vlot gevuld worden. En de grafiek hieronder laat zien dat vaccinatie bij mensen van 65+ geen risico reductie op besmetting oplevert, Daar hoor je niks over in de media hé. Nog maar eens argument om geen onderscheid te maken tussen wel op niet gevaccineerd in die groep qua maatregelen. Ook de reductie bij de andere leeftijdscategorieën is heel laag, het is niet voor niks dat het virus zo sterk aan het verspreiden is. Het is gewoon misdadig om ouderen met een CST hoog risico events te laten bijwonen, zij zijn immers even vatbaar als niet-gevaccineerden in hun leeftijdsgroep. Maar ja, enkelingen geloven nog altijd dat ze veilig zijn met hun vaccinatie en CST en dat het allemaal door de niet-gevaccineerden komt en dat het probleem in de ziekenhuizen opgelost zou zijn mocht iedereen gevaccineerd zijn. (bron: wekelijks epidemiologisch bulletin)m-peeters schreef: ↑29 november 2021, 20:09Ik betwijfel dat sterk.verbanneling schreef: ↑29 november 2021, 18:42
Heb je al een paar keer uitgelegd dat je de bezetting niet als een statisch cijfer mag zien. Die overbelasting zou er met 100% vaccinatie ook gewoon aankomen, alleen een week of 2 later, net als de maatregelen die ook maar genomen worden wanneer de bedden al zo goed als vol liggen. Kijk maar eens naar de cijfers van 2 weken geleden, de helft van vandaag, zowel bij gevaccineerden als bij niet-gevaccineerden een verdubbeling.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mooie grafiek … maar ik trek er totaal andere conclusies uit dan jij.verbanneling schreef: ↑30 november 2021, 19:02Onderstaande grafiek toont duidelijk aan dat ook zonder de niet-gevaccineerden de IZ bedden vlot gevuld worden.
Schermafdruk van 2021-11-30 18-13.png
Als in Vlaanderen 96% van de 65+ gevaccineerd zijn en nationaal ook ruim 92% dan betekent dit dat amper 4% van de 65+ in Vlaanderen en 8% nationaal niet gevaccineerd zijn. Dat betekent dat in Vlaanderen 24 x zoveel gevaccineerden zijn dan niet gevaccineerden en nationaal ruim 11,5 x zoveel.
Als ik dan zie dat bij de opname op intensieve amper 2,5 x meer gevaccineerde 65+ zijn dan niet gevaccineerde 65+ dan bewijzen jouw cijfers juist dat gevaccineerde 65+ veel minder snel op intensieve terecht komen en relatief minder bedden in beslag nemen dan niet-gevaccineerde 65+. Elders heb ik de berekening al gemaakt hoeveel bedden zouden vrijkomen indien iedereen zou gevaccineerd zijn. Het was ongeveer 42% van de huidige bezetting (over alle leeftijdscategorieën heen).
Kijk ook eens naar de groep van 18 tot 64: hier is in Vlaanderen ruim 92% gevaccineerd (nationaal ca 83%) maar toch zijn er meer niet-gevaccineerden opgenomen op intensieve dan gevaccineerden.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Enkelingen ? Heel veel zijn er van overtuigd dat de niet-gevaccineerden en enkel zij de oorzaak zijn van deze vierde golf. Als je maar iemand de schuld kan geven is het simpel, nietwaar ?verbanneling schreef: ↑30 november 2021, 19:02 Maar ja, enkelingen geloven nog altijd dat ze veilig zijn met hun vaccinatie en CST en dat het allemaal door de niet-gevaccineerden komt en dat het probleem in de ziekenhuizen opgelost zou zijn mocht iedereen gevaccineerd zijn.
Zij zijn vooral de oorzaak van de overbelasting van de ziekenhuizen. Door een simpel spuitje hadden 42% minder covidziekenhuisbedden bezet zijn geweest ...Gebruikersnaam2 schreef: ↑30 november 2021, 20:11Enkelingen ? Heel veel zijn er van overtuigd dat de niet-gevaccineerden en enkel zij de oorzaak zijn van deze vierde golf. Als je maar iemand de schuld kan geven is het simpel, nietwaar ?verbanneling schreef: ↑30 november 2021, 19:02 Maar ja, enkelingen geloven nog altijd dat ze veilig zijn met hun vaccinatie en CST en dat het allemaal door de niet-gevaccineerden komt en dat het probleem in de ziekenhuizen opgelost zou zijn mocht iedereen gevaccineerd zijn.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vaccinatie is niet "de oplossing", maar slechts een deel van de oplossing. Naarmate het virus muteert zullen de bestaande vaccinaties bovendien minder effectief zijn, waardoor de rol van bestaande vaccinatie in het geheel verder afneemt.
Gezien de slechts gedeeltelijke effectiviteit van vaccinactie, de impact op je fysieke integriteit en het feit dat je verspreiding ook op andere manieren kan beperken, vind ik een algemeen verplichte vaccinatie niet gerechtvaardigd, ook niet voor bepaalde risico- of leeftijdsgroepen.
Wat n.m.i. wél kan, is vaccinatie verplichten in het kader van bv. je beroep en de risico's die gepaard gaan met dat beroep. Je hebt dan nog steeds de keuze om te veranderen van beroep.
Daarnaast is het zaak om verspreiding tegen te gaan door het beperken van fysieke contacten.
Iemand die ervoor kiest om zich niet te laten vaccineren, maar zich wel fysiek isoleert, lijkt mij geen probleem.
Het probleem lijkt mij eerder zij die zich niet willen vaccineren én niet willen fysiek isoleren én niet willen testen, m.a.w. die zich totaal niets aantrekken van de pandemie.
Daarvoor lijkt mij verplichte beperking van fysieke contacten waar en wanneer nodig, aangewezen.
@verbanneling: je fout is dat je geen onderscheid maakt tussen het feit dat er veel meer gevaccineerden zijn dan niet gevaccineerden. Je kan dat verhelpen door je cijfers uit te drukken in % of in aantal gevallen per 100.000 personen.
Trouwens, je bent nog enkele andere interessante grafieken "vergeten" (afkomstig uit hetzelfde epidemiologisch bulletin van Sciensano). Ze geven de besmettingen en ziekenhuisopnames weer, maar dan ook uitgedrukt in relatieve aantallen (per 100.000 personen). Kijk vooral goed naar de laatste grafiek als je twijfelt over het nut van vaccinatie en het verband met hospitalisatie. Geen dank, graag gedaan ...
Trouwens, je bent nog enkele andere interessante grafieken "vergeten" (afkomstig uit hetzelfde epidemiologisch bulletin van Sciensano). Ze geven de besmettingen en ziekenhuisopnames weer, maar dan ook uitgedrukt in relatieve aantallen (per 100.000 personen). Kijk vooral goed naar de laatste grafiek als je twijfelt over het nut van vaccinatie en het verband met hospitalisatie. Geen dank, graag gedaan ...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mij lijkt het toch dat de belasting op ziekenhuizen/ic minder zou zijn als er meer gevaccineerden waren.verbanneling schreef: ↑30 november 2021, 19:02Onderstaande grafiek toont duidelijk aan dat ook zonder de niet-gevaccineerden de IZ bedden vlot gevuld worden.
Dat momenteel zonder niet-gevaccineerden de IC bedden ook vlot gevuld geraken, doet daar n.m.i. niets aan af.
Hoe minder COVID belasting op ziekenhuizen/ic hoe beter lijkt mij, vaccinatie kan daar een stuk aan bijdragen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Conclusie: bij 65-plussers helpt vaccinatie helemaal niet tegen infectie, wel is er een sterk beschermend effect tegen ziekenhuisopname.m-peeters schreef: ↑30 november 2021, 20:25 @verbanneling: je fout is dat je geen onderscheid maakt tussen het feit dat er veel meer gevaccineerden zijn dan niet gevaccineerden. Je kan dat verhelpen door je cijfers uit te drukken in % of in aantal gevallen per 100.000 personen.
relatieve covid incidentie.JPG
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Mooi, daar ben ik het volledig mee eensEarthNvstr1 schreef: ↑30 november 2021, 20:18Vaccinatie is niet "de oplossing", maar slechts een deel van de oplossing. Naarmate het virus muteert zullen de bestaande vaccinaties bovendien minder effectief zijn, waardoor de rol van bestaande vaccinatie in het geheel verder afneemt.
Gezien de slechts gedeeltelijke effectiviteit van vaccinactie, de impact op je fysieke integriteit en het feit dat je verspreiding ook op andere manieren kan beperken, vind ik een algemeen verplichte vaccinatie niet gerechtvaardigd, ook niet voor bepaalde risico- of leeftijdsgroepen.
Wat n.m.i. wél kan, is vaccinatie verplichten in het kader van bv. je beroep en de risico's die gepaard gaan met dat beroep. Je hebt dan nog steeds de keuze om te veranderen van beroep.
Daarnaast is het zaak om verspreiding tegen te gaan door het beperken van fysieke contacten.
Iemand die ervoor kiest om zich niet te laten vaccineren, maar zich wel fysiek isoleert, lijkt mij geen probleem.
Het probleem lijkt mij eerder zij die zich niet willen vaccineren én niet willen fysiek isoleren én niet willen testen, m.a.w. die zich totaal niets aantrekken van de pandemie.
Daarvoor lijkt mij verplichte beperking van fysieke contacten waar en wanneer nodig, aangewezen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Zouden onze beleidsmakers toch meelezen?CarpeNoctem schreef: ↑23 november 2021, 14:46Maar waar een wil is is een weg. Als er weer één of andere golf toeslaat vliegen we pakweg 500 verpleegsters in uit de Filippijnen. Het merendeel van de zieken is toch mannenvolk, die gaan er niet om geven
Piste op tafel om buitenlands personeel naar hier te halen
Heren politici: ik heb Bulgarije misspeld
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ze zijn het onderwerp vergeten. Wie piste er op de tafel ?
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Doet me denken aan wat een Italiaan in New York meegemaakt heeft:
"I’ma come here to a hotel. I go down to eat soma breakfast. I tella the waiter I wanna two piss toast. He bringa me only onea piss. I tella him I wanna two piss--he say, “Go to the toilet.” I say, “You no unnerstan’. I wanna two piss ona my plate.” He say, “You better no piss ona da plate you sonna ma bitch.” I don’t even know the man and he calla me sonna ma bitch!!
Later, I go to eata soma dinner at another restaurant. The waitress bringa spoon, ana knife, but no fock. I say, “I wanna fock.” She tella me everbody wanna fock. I say, “You no unnerstan’. I wanna fock on the table.” She say, “You better not fock on the table you sonna ma bitch.” I don’t even know the woman an’ she calla me sonna ma bitch!
So I go back to my hotel, an’ there’s no sheet on my bed. I calla the manager an’ tell him I wanna sheet on the bed. He say, “You better not sheet on the bed you sonna ma bitch.” I don’t even know the man an’ he calla me sonna ma bitch!
So I go to check out and the man at the desk, he say, “Peace to you.” I say, “Piss onna you too you sonna ma bitch!!” I go back to Italy!"
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
't Was in Malta
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.