De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Als je een lening openstaan hebt (zoals quasi alle belgen?) Is die inflatie zelfs zeer welkom. Mits je spaarcenten niet gewoon op een spaarboekje staan te verkommeren natuurlijk.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Laatst gewijzigd door Jhn op 1 december 2021, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
De beurzen stijgen vandaag weer. Ik vind een jojobeweging op de beurs vervelend. De stijgingen zijn niet groot genoeg om te verkopen en de dalingen niet groot genoeg om te kopen.
Al een positie in Flow Traders of Virtu Financial overwogen?
Pakketje Unilevers gekocht aan 45€. Wel raar dat men ze aankocht boven mijn ingestelde limiet. Gaat slechts over centiemen, maar toch.
Ook bijgekocht aan €45. Had al een tijd een order staan om pakketje bij te tanken aan die koers.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Wat is verstandig beleggen é en vooral wat is zeer rijk
Hier zijn we weer, omdat het jouw strategie niet is, is het gokken?
I agree with Yaris, de daling is nog niet groot genoeg om echt van een aankoopkans te kunnen spreken, en de stijging is altijd minder dan de daling.
Maarja, kansen zijn zoals bussen, als je er een mist, komt er altijd een volgende
Sintorama, voor u waarschijnlijk heel logisch, maar kan je dit eens uitleggen waarom dit zo goed is voor mensen met leningen? Wij hebben nog lening van ons eigen huis voor 15j en vorig jaar 2e eigendom gekocht waarvan 2/3 geleend, ook op 15j. Beide rentevoeten tussen 0.5-1%.
Uiteindelijk ga je ervan uit dat onze lonen ook blijven stijgen, maar hoe zeker is dat?
Beleggen doe je als je geloofd dat je een goed bedrijf koopt die mooi toekomst potentieel heeft.Aerolla schreef: ↑1 december 2021, 14:53Hier zijn we weer, omdat het jouw strategie niet is, is het gokken?
I agree with Yaris, de daling is nog niet groot genoeg om echt van een aankoopkans te kunnen spreken, en de stijging is altijd minder dan de daling.
Maarja, kansen zijn zoals bussen, als je er een mist, komt er altijd een volgende
Gokken doe je als je vlug koopt en verkoopt = traden
enkele € koersverschil zal heus het verschil niet maken .
Hierboven zie ik mensen die nu unillever hebben opgekocht en blij zijn met hun aankoopkoers terwijl ik 30% lager heb gekocht .
Mensen kopen elke dag apple aandelen en zeggen dat het nog mooi gewaardeerd is zelfs Buffet was hier enkele jaren bij .
Ik heb deze aandelen destijds gekocht aan 26 $ ze zijn nu 165$ waard maar zijn ook x 4 gesplitst geweest .dat is 2500% verschil , wil dat dan zeggen dat buffet geen goede koop heeft gedaan ?
Of met andere woorden als je in een bedrijf geloofd wat speelt dan de tijdelijke koers een rol