Bpost
TIP
Re: Bpost
Nu ook bij DPD onderzoek.
Hier komt Bpost heel goed uit.
Hier komt Bpost heel goed uit.
Het is wel een ongelofelijk illusie om te denken dat bij Bpost er ook geen wantoestanden zijn...
Heel de sector zit er in, de ene zal er al verder in gaan dan de andere
Ik woon vlak bij het sorteercentrum van Bpost in Brussel, wat daar allemaal binnengaat 's nachts van mensen...
Zo legaal is dat ook allemaal niet
Ik woon vlak bij het sorteercentrum van Bpost in Brussel, wat daar allemaal binnengaat 's nachts van mensen...
Zo legaal is dat ook allemaal niet

Vriend van mij doet al jaren de aanwervingen voor BPost (tijdelijke profielen).Aerolla schreef: ↑23 november 2021, 15:49 Het is wel een ongelofelijk illusie om te denken dat bij Bpost er ook geen wantoestanden zijn...
Zo legaal is dat ook allemaal niet![]()
Wat verwacht je van figuren die je daarvoor kan vangen? Dat is vissen in de laagste vijver van de maatschappij met nog niet eens zicht op vast werk, paar weken een kutjob doen en dan bedankt voor bewezen diensten.
Echt élke keer als ik hem zie vertelt die over de schrijnende situaties.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Hier, en ook op mijn werk, een aantal keer mannen gehad om een pakket af te leveren. Sommigen spreken zelfs geen Nederlands of Engels.
uiteindelijk zijn deze wantoestanden het gevolg van liberaliseringen en dereguleringen.
En als er spelregels zijn dan worden ze niet gecontroleerd.
Het is begonnen bij Europa die vindt dat de markt het beter kan. Uiteindelijk zijn de politici de schuldigen want zij hebben dit toegelaten.
Waar is de tijd dat een facteur in het begin naar Brussel gingen werken in ruil voor de statutaire job. Dan was men nog fier op zijn job.
Mevrouw de Sutter "viel van haar stoel". Alsof ze van niks wist. Van Groen had ik meer verwacht. En wat zal er veranderen? niks. De politici zijn dan in het algemeen wel heel stil als het over zo'n zaken gaat.
Voor Raoul H ligt nog een mooie toekomst; ook hier in Vlaanderen.
En als er spelregels zijn dan worden ze niet gecontroleerd.
Het is begonnen bij Europa die vindt dat de markt het beter kan. Uiteindelijk zijn de politici de schuldigen want zij hebben dit toegelaten.
Waar is de tijd dat een facteur in het begin naar Brussel gingen werken in ruil voor de statutaire job. Dan was men nog fier op zijn job.
Mevrouw de Sutter "viel van haar stoel". Alsof ze van niks wist. Van Groen had ik meer verwacht. En wat zal er veranderen? niks. De politici zijn dan in het algemeen wel heel stil als het over zo'n zaken gaat.
Voor Raoul H ligt nog een mooie toekomst; ook hier in Vlaanderen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Er zijn ook veel problemen met pakjes uit V.S. sinds 1 juli, invoering van taksen voor pakjes van buiten Europese Unie,In augustus heb ik 4 brieven van bpost gekregen dat ik een taks tussen 18 en 22 euro moest betalen voor boeken van ongeveer 15 euro. Ik heb niet betaald en de boeken niet gekregen maar wel het geld terug gekregen van de verkopers. bpost stuurt de boeken terug, verlies van tijd en geld! Later heb ik in de krant gelezen dat de taks is 6% en de bpost heeft me ongeveer 150 % taks gevraagd ! onbegrijpelijk en onaanvaardbaar... zie:UX558172232FR ,invoerkosten voor jouw zending bedragen 19,62 euro.
UX558111834FR ,18,51 euro
UM274097917JE ,22,23 euro .
Eind oktober zijn de problemen weer begonnen, hallucinant, 3 brieven van bpost "je factuur en/of betalingsbewijs ontbreekt voor je zending buiten de EU. "wat hebben we nodig:
je contactgegevens:GSM-nummer-Emailadres-leveringsadres(naam/straat/huisnummer/postcode/gemeente....."!!?? bpost stuurt me een brief om mijn adres en naam te vragen!!! ze vragen ook een bewijs van factuur/prijs van zendingen om de taks te kunnen berekenen.
brief van 27 oktober: ze geven een site voor 'douane-inklaring' geef je barcode 'UM27xxxxx66JE" in en laad daar de ontbrekende documenten op" maar als ik de barcode invul het gaat niet , ik kan niets doen gewoon een paar mails gestuurd en geen antwoord gekregen. Pas een week later heb ik anders geprobeerd zonder 'UM' en dan is wel gelukt. Wel weer grote fout van bpost. Niets meer van gehoord.
Ik heb alle info gestuurd en nog geen info over taks en ook geen boek gekregen.
_ Een tweede brief van 8 November, nu kende ik hoe de barcode moest invullen zonder 'UM' en heb ik een bevestiging van bpost gekregen. Maar nog steeds geen info over taks en ook geen boek gekregen. De verkoper heeft al eerste boek terugbetaald en nu waarschijnlijk zal ook het tweede boek moete terugbetalen. waar is bpost mee bezig? verlies van tijd en geld en materiële en morele schade aan de verkopers in V.S. geven!
Daarbij als de klant verschillende boeken, producten koopt kan niet weten over welke producten het gaat,in oktober kreeg de klant een foto van pakket en kon zien de stad, land van afzender. Nu in November is allen info over het land van de zender.Bpost vragen de prijs maar de klant weet niet echt over welke zending gaat, de klant kan info geven over de goedkoopste zending. Over de zendingen vanaf einde okt.,begin nov. heb ik nog steeds geen info over taksen en geen boeken gekregen!
Eind oktober zijn de problemen weer begonnen, hallucinant, 3 brieven van bpost "je factuur en/of betalingsbewijs ontbreekt voor je zending buiten de EU. "wat hebben we nodig:
je contactgegevens:GSM-nummer-Emailadres-leveringsadres(naam/straat/huisnummer/postcode/gemeente....."!!?? bpost stuurt me een brief om mijn adres en naam te vragen!!! ze vragen ook een bewijs van factuur/prijs van zendingen om de taks te kunnen berekenen.
brief van 27 oktober: ze geven een site voor 'douane-inklaring' geef je barcode 'UM27xxxxx66JE" in en laad daar de ontbrekende documenten op" maar als ik de barcode invul het gaat niet , ik kan niets doen gewoon een paar mails gestuurd en geen antwoord gekregen. Pas een week later heb ik anders geprobeerd zonder 'UM' en dan is wel gelukt. Wel weer grote fout van bpost. Niets meer van gehoord.
_ Een tweede brief van 8 November, nu kende ik hoe de barcode moest invullen zonder 'UM' en heb ik een bevestiging van bpost gekregen. Maar nog steeds geen info over taks en ook geen boek gekregen. De verkoper heeft al eerste boek terugbetaald en nu waarschijnlijk zal ook het tweede boek moete terugbetalen. waar is bpost mee bezig? verlies van tijd en geld en materiële en morele schade aan de verkopers in V.S. geven!
Daarbij als de klant verschillende boeken, producten koopt kan niet weten over welke producten het gaat,in oktober kreeg de klant een foto van pakket en kon zien de stad, land van afzender. Nu in November is allen info over het land van de zender.Bpost vragen de prijs maar de klant weet niet echt over welke zending gaat, de klant kan info geven over de goedkoopste zending. Over de zendingen vanaf einde okt.,begin nov. heb ik nog steeds geen info over taksen en geen boeken gekregen!
Naast de 6% BTW op de waarde van de zending, betaal je €15 inklaringskosten (en 21% BTW daarop). Staat duidelijk zo op de website.janu schreef: ↑30 november 2021, 11:19 Er zijn ook veel problemen met pakjes uit V.S. sinds 1 juli, invoering van taksen voor pakjes van buiten Europese Unie,In augustus heb ik 4 brieven van bpost gekregen dat ik een taks tussen 18 en 22 euro moest betalen voor boeken van ongeveer 15 euro. Ik heb niet betaald en de boeken niet gekregen maar wel het geld terug gekregen van de verkopers. bpost stuurt de boeken terug, verlies van tijd en geld! Later heb ik in de krant gelezen dat de taks is 6% en de bpost heeft me ongeveer 150 % taks gevraagd ! onbegrijpelijk en onaanvaardbaar... zie:UX558172232FR ,invoerkosten voor jouw zending bedragen 19,62 euro.
Om die inklaringskosten te vermijden kies je beter een verkoper die IOSS gebruikt. De verkoper zal dan die 15€ + BTW moeten betalen. Die retouren naar Frankrijk kwamen die ook uit het buitenland?
Bij IOSS hoeft de verkoper die €15 zelfs niet te betalen aangezien die zelf de inklaring verzorgt (en niet Bpost).
Je kan zo verwachten dat allyexpress 15€ inklaringskosten zou moeten betalen voor een pakje van 1 € met gratis verzending 

Na verzending door de verkoper krijg je van Bpost meestal eerst een mail met barcode 32xxxxx. Kan je de zending o.b.v. het gewicht of de referenties niet linken aan die barcodes voor de inklaring?janu schreef: ↑30 november 2021, 11:19 Er zijn ook veel problemen met pakjes uit V.S. sinds 1 juli, invoering van taksen voor pakjes van buiten Europese Unie,In augustus heb ik 4 brieven van bpost gekregen dat ik een taks tussen 18 en 22 euro moest betalen voor boeken van ongeveer 15 euro. Ik heb niet betaald en de boeken niet gekregen maar wel het geld terug gekregen van de verkopers. bpost stuurt de boeken terug, verlies van tijd en geld! Later heb ik in de krant gelezen dat de taks is 6% en de bpost heeft me ongeveer 150 % taks gevraagd ! onbegrijpelijk en onaanvaardbaar... zie:UX558172232FR ,invoerkosten voor jouw zending bedragen 19,62 euro.
Vaak krijg je ook van de verkoper een verzendnota kan je o.b.v. die mail niet zien over welke zending het gaat?
Ze zullen dan toch wel kosten aan hun douanevertegenwoordiger betalen die de aangifte indient.
Blijkbaar toch aan Bpost: https://www.bpost.be/nl/shoppen-buiten-eu
Er is veel verwarring sinds 1 juli, bij mij zijn al 7 zendingen die bpost moet brieven schrijven en pakjes terugsturen omdat ik de taksen tussen 18 en 22 euro niet wil betalen...verlies van tijd en kosten. De verkopers van boeken van V.S.... lijken onwetend over de maatregelen. Ik heb de lijst van IOSS gezien en lijken zeer weinig bedrijven ingeschreven... De verkopers buiten Europese Unie lijden groot verlies maar ook bpost,
Ja, ik vind het een beetje bizar dat we blijkbaar graag onderbetaalde illegalen door onze woonwijken sturen.
Kan alleen maar slecht aflopen: diefstal lijkt me niet veraf.
Jullie leven echt in een illusie qua profiel dat jullie verwachten dat dit soort jobs wil doen. En zeker voor de tijdelijke contracten. Dat is de bodem van de werklozen pool, en daar de overschotten van.
Zo beschrijft althans mijn bron binnen Bpost dat. En dat is dan de speler die het spel legaal speelt, met de vakbonden hijgend in de nek.
Ik vind het aanpakken van die sociale dumping heel goed, maar we moeten niet naief zijn, er zijn heel wat jobs waarvoor we geen 'eigen' profielen de markt op hebben. Alsof taalvaardigheid een vereiste moet zijn om pakjes af te leveren... De Brexiteers ondervinden dezelfde problemen, ik hoop niet dat we die richting ooit uitgaan in België.
Zo beschrijft althans mijn bron binnen Bpost dat. En dat is dan de speler die het spel legaal speelt, met de vakbonden hijgend in de nek.
Ik vind het aanpakken van die sociale dumping heel goed, maar we moeten niet naief zijn, er zijn heel wat jobs waarvoor we geen 'eigen' profielen de markt op hebben. Alsof taalvaardigheid een vereiste moet zijn om pakjes af te leveren... De Brexiteers ondervinden dezelfde problemen, ik hoop niet dat we die richting ooit uitgaan in België.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash