Beleggen in Chinese internetbedrijven
TIP
Re: Beleggen in Chinese internetbedrijven
+1. Wanneer ik een vraag op een forum stel hoop ik daar een duidelijk en concreet antwoord op te krijgen, niet de raad om een boek te lezen.
Ik heb geen idee hoe ik een heel boek moet samenvatten in enkele regels.
Al zelf gevonden: een samenvatting van het boek staat op https://suebehaviouraldesign.com/nl/kah ... uitgelegd/
Samenvatting van de samenvatting “Samengevat kun je zeggen dat als je het werk van Kahneman begrijpt, je begrijpt hoe mensen beslissingen maken. Je ziet dan in dat mensen voorspelbaar irrationeel zijn.”
Samenvatting van de samenvatting “Samengevat kun je zeggen dat als je het werk van Kahneman begrijpt, je begrijpt hoe mensen beslissingen maken. Je ziet dan in dat mensen voorspelbaar irrationeel zijn.”
Sintorama wilde waarschijnlijk zeggen dat er geen rationele verklaring is.
Rationele verklaring zou kunnen zijn dat het twee totaal verschillende bedrijven zijn.
BABA verdient het grootste deel van zijn geld van externe verkopers, daartegen bij JD.com verdient het meeste van zijn eigen marktplaats, die bestellingen uitvoert met zijn eigen magazijnen en logistiek netwerk, maar het exploiteert.
Daarnaast hebben ze beiden natuurlijk nog andere nevenactiviteiten.
BABA verdient het grootste deel van zijn geld van externe verkopers, daartegen bij JD.com verdient het meeste van zijn eigen marktplaats, die bestellingen uitvoert met zijn eigen magazijnen en logistiek netwerk, maar het exploiteert.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Sinds mijn aankoop loopt het verlies op tot -11,42%. Een paar duizenden euro's geofferd aan Xi.troglodytes schreef: ↑19 oktober 2021, 15:40 Mijn stoute schoenen aangetrokken vandaag en een stevige scheut KWEB (enkele honderden stuks) aan mijn emerging markets gedeelte toegevoegd.
KWEB: https://www.morningstar.nl/nl/etf/snaps ... 0P0001HIU8
Het zal mijn leren van het passieve pad af te dwalen. Gelukkig heb ik ook mijn shitcoins... ah dzju!
Komt allemaal goed, vraag me alleen af wat ze gaan doen wanneer er een algemene correctie komt ?troglodytes schreef: ↑27 november 2021, 08:14 Sinds mijn aankoop loopt het verlies op tot -11,42%. Een paar duizenden euro's geofferd aan Xi.
KWEB staat 41% lager dan een jaar geleden, gaan ze dan ook nog eens mee naar beneden ?
Al maanden Alibaba aan het opvolgen. Uiteindelijk recent JD.com inc gekocht. Wel op de beurs van Frankfurt. Ik doe liever niet wisselkoersrisico's en dollar is de laatste tijd gestegen.karine schreef: ↑27 november 2021, 07:33 Rationele verklaring zou kunnen zijn dat het twee totaal verschillende bedrijven zijn.
Als Alibaba verder zou zakken durf ik het nog wel voor een klein bedrag te kopen.
Ik ben ook van plan een vrij grote investering te doen in KWEB. Wat raden jullie aan?Tycoon schreef: ↑11 mei 2021, 11:19 IE00BFXR7900 = KraneShares CSI China Internet UCITS ETF EUR -> Milaan
IE00BFXR7892 = KraneShares CSI China Internet ETF USD (USD) -> Amsterdam
Zoek op isin en niet op ticker KWEB!
Volgens KraneShares eigen website is IE00BFXR7892 de hoofdisin voor KWEB, zie https://kraneshares.eu/kwebln/
- Milaan: voordeel EUR.... nadeel een fondsgrootte van slechts 70 miljoen EUR
- Amsterdam: nadeel USD (valutakosten).... voordeel een fondsgrootte van 900 miljoen USD
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Is er eigenlijk iemand die dat boek nog niet gelezen heeft? Zowat de halve economische wetenschap is er op gebaseerd sinds het verscheen.
Je zou er van verschieten
Ik had er voor dit draadje nog nooit van gehoord. Ik lees trouwens geen boeken. Ik hou niet van lezen. Ik lees zelfs geen berichten op dit forum die te lang zijn.