De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Blijkbaar is je kennis zeer klein als je zo antwoord , de oudste beurs ter wereld is de down jones en bestond destijds uit 12 bedrijven . Slecht 1 hiervan bestaat niet meer alle anderen zijn overgenomen en dus een prima investering geweest .troglodytes schreef: ↑1 december 2021, 21:31Met deze strategie ga je failliet binnen minder dan 50 jaar. Al eens gekeken naar een 'zorgvuldig uitgekozen portefeuille' die werd samengesteld 100 jaar geleden? 0 EUR restwaarde.
General electric was de laatste die de down heeft verlaten maar bestaat ook nog altijd .
Als je uw aandelen had gehouden dan bezit je nu
Unilever
Amstar holdings = vastgoed
British american tobacco
Peoples Energy Corporation , Nutsbedrijf
Millennium Chemicals ( onderdeel van LyondellBasell )
General Electric
Spire Inc = gas
NL Industries loodverwerking
North American Company life
en de splitsing Sammons Financial Group, Inc.
U.S. Steel
Michelin
Hierop zou je 5,44 % jaarlijkse koersgroei hebben gehad zonder het dividend
Rekening houdend met je dividend zou dit een jaarlijks rendement geweest zijn van bijna 9 %
Als 100 Frank / Euro had gekocht had je vandaag er meer dan 20000 alleen uit koerswinst
Als je uw dividend had herbelegd dan had je van uw 100 frank of euro vandaag 553 000 frank of euro .
Dat is in mijn ogen een mooi rendement dat er hier velen niet zullen halen op lange termijn.
Denk dat velen hier zelfs vandaag nog aandelen bezitten van deze bedrijven .
Enkele uren geleden nog iemand gepost dat hij unilever had bijgekocht
Hopelijk besef je nu hoe dom uw antwoord is .
De Dow Jones (zonder n) is geen beurs maar een index. Maar hij was gisteren inderdaad wel down.
Hoe vriendelijk.Blijkbaar is je kennis zeer klein als je zo antwoord
Hopelijk besef je nu hoe dom uw antwoord is .
Toch ff muggenziften. De oudste effectenbeurs is die van onze noorderburen
Eerlijk; ik heb ook ff moeten opzoeken hoe oud... startschot in 1611!
- DeanThe6th
- Verbannen Gebruiker
Volgens mij de rijst-handel-beurs in Japan, Tokio zal ik dan maar gokken.
Ook effe erwten-fretten.
Edit: omdat men ook daar heel snel papier ging verhandelen waar rijst tegenover stond die nog geoogst (en later nog gezaaid) moest worden.
Ook effe erwten-fretten.
Edit: omdat men ook daar heel snel papier ging verhandelen waar rijst tegenover stond die nog geoogst (en later nog gezaaid) moest worden.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Si vis pacem, para bellum.
Si vis pacem, para bellum.
De Europese markten openen vandaag zo'n 2% lager dan de slotkoers van gisterenavond.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Nederland was ook het land met het eerste bedrijf, wereldwijd,dat aandelen uitgaf: VOC (Vereenigde Oostindische Compagnie).
-
- Newbie
- Contacteer:
Neen, hoor. De oudste Westerse beurs was Vlaams! In Brugge, nog voor de Nederlanders met de VOC. In de Brugse herberg "Ter Buerze" gebeurde in de 14e eeuw de eerste handel in 'wisselbrieven".
Vandaar de Nederlandse naam "beurs", of het Franse "bourse", of het Italiaanse "borsa", of het Duitse "Börse", of nog veel gelijkaardige namen in vele talen. Ze zijn afgeleid van de naam van die herberg, die zelf vernoemd was naar de eigenaars, de familie Van der Buerze.
Laatst gewijzigd door WarrenBullett op 2 december 2021, 15:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Torenhoge inflatie, nieuwe loc downs na x- aantal spuiten--KNIP--, de fed moet de oververhitting afremmen, er kan zomaar snel 40% afgaan.
Mooie bijdrage appelsien, top
Dat biologieboek ga je toch eens moeten herlezen.
Dat er maar rap 40% afgaat, dan kan ik goeiekoper bijkopen. Markten waren allemaal veel te overkocht.
Dat er maar rap 40% afgaat, dan kan ik goeiekoper bijkopen. Markten waren allemaal veel te overkocht.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Nee het was tijdelijke inflatie! Punt uit! Geen tegen spraak!
Nu met hangende pootjes komen vertellen,dat ze helemaal niet zo tijdelijk zal zijn en dat ze versnelt gaan taperen is toch wel een hele blaam voor de FED !!!
Het vertrouwen in de centrale bankiers krijgt zijn eerste zware deuk!
De absurditeit wordt zichtbaarder. Een inflatie van 6% met een gemanipuleerde nulrente er tegenover !! Daar moeten vodden van komen...
Nu met hangende pootjes komen vertellen,dat ze helemaal niet zo tijdelijk zal zijn en dat ze versnelt gaan taperen is toch wel een hele blaam voor de FED !!!
Het vertrouwen in de centrale bankiers krijgt zijn eerste zware deuk!
De absurditeit wordt zichtbaarder. Een inflatie van 6% met een gemanipuleerde nulrente er tegenover !! Daar moeten vodden van komen...
Mis dat was een voorloper en wordt niet gezien als beurs de Dow Jones Railroad Average 1884 was de eerste officiële beursindex , daaruit kwam enkele jaren later de Dow Jones Industrial
Als je wil commentaar geven maak dat het juist is
Dat is nu al de tweede keer op een halve dag tijd dat je iemand de les spelt, lop. Binnenkort gaat niemand nog durven reageren op je berichten.
Wat ik zeg is juist , het is een feit ,
Er bestonden eerdere versies maar niet officieel , zijn geen cijfers van enz
je kan moeilijk discussiëren over het feit dat water nat is !
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ah ja... rijstpapier héDeanThe6th schreef: ↑2 december 2021, 08:16 Volgens mij de rijst-handel-beurs in Japan, Tokio zal ik dan maar gokken.
...