Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
Denk dat Lotus er ook bij zit Belgische Dividend Aristocratdreamy schreef: ↑1 december 2021, 17:45Grotendeels mee eens, maar Sofina heeft sinds 1956 nog nooit het dividend verlaagd en verhoogt blijkbaar al meer dan 45 jaar het dividend. Daarmee is Sofina wellicht de enige echte Belgische Dividend Aristocrat.lop schreef: ↑1 december 2021, 17:11 Belgische aandelen hebben in de meeste gevallen geen of weinig groei en zijn niet betrouwbaar wat hen niet geschikt maakt hiervoor , ook al brengen ze in het algemeen meer op bij het begin . Je moet maar eens de geschiedenis vergelijken van sommige gekende Belgische aandelen . Je vind er geen die al 50 jaar betrouwbaar zijn gebleken zoals CAH , WBA , LEG , JNJ daarbovenop krijg je het koersrendement die meestijgt met de verwachte groei .
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 21686.html
De graadmeter telt maar één Belg: de biofarmagroep UCB UCB0,52%
, die een weging heeft van 2,5 procent. De Brusselse beurs telt nog andere dividendaristocraten, zoals Lotus Bakeries LOTB3,05%
of Sofina SOF-1,13%
, maar die zitten niet in de S&P 350 Index.
Aandelen : AD - AGS - LGEN - LSEG - TSCO - WKL
Dan haal je een zeer pover rendement ik zit op 20 jaar aan een gemiddelde van 11,82 % bestaande uit 5.71% groei en 6,11% aan dividend . Op lange termijn weegt het dividend altijd maar zwaarder door . Zijn een paar goede sites waar je uw aandeel transacties kunt uploaden via CVC wat de meeste brokers ondersteunen dan zie je exact hoeveel rendement je haalt wat je groei is en dergelijke . https://simpleportfolio.app/EarthNvstr1 schreef: ↑2 december 2021, 00:36Dat hangt er vanaf hoe je je port samenstelt, lijkt mij.
Theoretisch gemiddeld genomen over lange termijn gezien, zou je bv. kunnen uitgaan van een gemiddeld jaarlijks rendement van 6%, waarvan 2-3% dividend en 3-4% koersstijging.
Je kunt het zowel op desktop als op smartphone gebruiken ondersteund alleen weinig Europese aandelen
Het goede is dat het ook rekening houd met posities die je vroeger hebt verkocht , de transactie kosten en zelfs de belastingen voor gelijk welk land maar dan is het niet meer gratis
De app 22 dividends (alleen op smartphone) dat je kunt downloden is dan meer goed voor de groei van je inkomen stroom te monitoren . Maar daar kun je geen CVS uploaden werkt via google scheet . Ofwel handmatig
Ik weet exact wat mijn groei is qua dividend en moet je ook exact weten als je je richt op dividendaandelen .
Met morningstar of de tijd en co heb je geen idee van je werkelijk rendement
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Klink al beter zoEarthNvstr1 schreef: ↑2 december 2021, 09:20Uiteraard was wat ik zei t.o.v. de huidige waarde van je port, niet van je aankoopwaarde "ooit".
Tussentijds nieuws van Globaltrans Investments PLC.
Aandeel sloot 7.53 % hoger.
Strong market environment supports final 2021 dividend target
02.12.2021
Globaltrans Investment PLC (the “Company” and together with its consolidated subsidiaries “Globaltrans” or the “Group”, LSE/MOEX ticker: GLTR) provides an update on the current market environment and re-affirms the final 2021 dividend target it announced in August.
The overall market recovery continued in the second half of the year fueled by strong demand for bulk cargoes and an accelerated improvement in volumes for the oil products and oil segment[1].
Overall Russian freight rail turnover (measured in tonnes-kilometers) rose 3.0% year on year in the July-November 2021 period, exceeding the pre-pandemic level of the same period in 2019 by 3.4%.
Overall Russian freight rail volumes (measured in tonnes) rose 1.9% year on year in the July-November 2021 period, exceeding the pre-pandemic levels of the same period of 2019 by 0.7%.
Cargo volumes in the non-oil (bulk) segment from July-November 2021 were up 0.5% year on year and have also exceeded the levels of the same period of 2019 by 1.9%.
Although the catch up in cargo volumes in oil products and oil accelerated over the July-November period (up 9.5% year on year), they remained 5.0% below the level of the same period of 2019.
The pricing environment remains solid with further improvements in gondola market rates and continued favourable conditions in the tank segment.
As expected, the Group’s dividend capacity has been strengthened by the continued overall market recovery along with the improvement in gondola rates. These developments enable the Group to re-affirm its final 2021 dividend target in the amount of RUB 5.0 billion or about RUB 28 per share/GDR with expected payment in April-May 2022[2]. The final dividend target is 25% above the 2021 interim dividend payment made earlier this year.
Aandeel sloot 7.53 % hoger.
Strong market environment supports final 2021 dividend target
02.12.2021
Globaltrans Investment PLC (the “Company” and together with its consolidated subsidiaries “Globaltrans” or the “Group”, LSE/MOEX ticker: GLTR) provides an update on the current market environment and re-affirms the final 2021 dividend target it announced in August.
The overall market recovery continued in the second half of the year fueled by strong demand for bulk cargoes and an accelerated improvement in volumes for the oil products and oil segment[1].
Overall Russian freight rail turnover (measured in tonnes-kilometers) rose 3.0% year on year in the July-November 2021 period, exceeding the pre-pandemic level of the same period in 2019 by 3.4%.
Overall Russian freight rail volumes (measured in tonnes) rose 1.9% year on year in the July-November 2021 period, exceeding the pre-pandemic levels of the same period of 2019 by 0.7%.
Cargo volumes in the non-oil (bulk) segment from July-November 2021 were up 0.5% year on year and have also exceeded the levels of the same period of 2019 by 1.9%.
Although the catch up in cargo volumes in oil products and oil accelerated over the July-November period (up 9.5% year on year), they remained 5.0% below the level of the same period of 2019.
The pricing environment remains solid with further improvements in gondola market rates and continued favourable conditions in the tank segment.
As expected, the Group’s dividend capacity has been strengthened by the continued overall market recovery along with the improvement in gondola rates. These developments enable the Group to re-affirm its final 2021 dividend target in the amount of RUB 5.0 billion or about RUB 28 per share/GDR with expected payment in April-May 2022[2]. The final dividend target is 25% above the 2021 interim dividend payment made earlier this year.
ik ben bezig met uitbouw met een tak van 24 dividendaandelen, elke maand vh jaar moeten er 2 zijn die dividend opbrengen.
zo ben ik zeker dat er in januari 2 dividend geven, februari 2, ...
maar omdat er tussen zijn die meerdere malen op een jaar dividend geven, kom ik tot maanden waarbij er 9 aandelen zijn die dividend geven.
orc, gof, arcc, rio, nly, tpvg, ainv, two, ivr, ffn.to, xom, enb.to, asc.br, dec.l, mo, t, wereldhavenbelgie, telenet, nrp,tinc, befimmo,abvvie, universal, volta finance.
mix van belgisch, highdividend en kings aandelen.
maar omdat er tussen zijn die meerdere malen op een jaar dividend geven, kom ik tot maanden waarbij er 9 aandelen zijn die dividend geven.
orc, gof, arcc, rio, nly, tpvg, ainv, two, ivr, ffn.to, xom, enb.to, asc.br, dec.l, mo, t, wereldhavenbelgie, telenet, nrp,tinc, befimmo,abvvie, universal, volta finance.
Zitten wel een paar namen tussen dat je beter mijd zoals de pest zoals Two Harbors en Apollo051BDR schreef: ↑5 december 2021, 07:04 ik ben bezig met uitbouw met een tak van 24 dividendaandelen, elke maand vh jaar moeten er 2 zijn die dividend opbrengen.
Vraag mij af welke die king aandelen zijn behalve Altria en Abbvie die het heeft geërfd van Abbott .
Een goede raad je richt je veel te veel op het dividend en veel te weinig op groei , er zit geen enkel aandeel in met goede groei vooruitzichten , Uw selectie is een recept voor een ramp .
ORC , GOF , NLY , TPVG ,AINV , TWO , IVR ,tja zal stoppen als de markt valt zult je achterblijven met nog geen 20% van de waarde hoop dat je dat beseft
Bekend making Amgen Inc laat dividend stijgen met 10% .
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Leuke puzzel ...051BDR schreef: ↑5 december 2021, 07:04 ik ben bezig met uitbouw met een tak van 24 dividendaandelen, elke maand vh jaar moeten er 2 zijn die dividend opbrengen.
Ben je zeker dat de spreiding van dividendbetalingen over het jaar op deze manier een belangrijk aspect van je strategie is ?
via investing.com, heb ik gekeken wanneer ongeveer in welke maand de datum van uitbetaling valt, er zijn die elk kwartaal wat opbrengen, elke maand en andere 1 of 2x per jaarEarthNvstr1 schreef: ↑6 december 2021, 16:06Leuke puzzel ...051BDR schreef: ↑5 december 2021, 07:04 ik ben bezig met uitbouw met een tak van 24 dividendaandelen, elke maand vh jaar moeten er 2 zijn die dividend opbrengen.
Ben je zeker dat de spreiding van dividendbetalingen over het jaar op deze manier een belangrijk aspect van je strategie is ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, dat komt door het dividend beleid van het bedrijf.
Zie https://www.investopedia.com/terms/d/dividendpolicy.asp
Zal hier ook nog eens een link plaatsen , Met deze data kun je dus meer dan 750 stocks doorzoeken wat koopwaardig is of niet op de Amerikaanse markt .
Heb wel de onderliggende rapporten verwijderd .
Heb nog nooit zo'n informatie tegen gekomen op dit forum .
Dus profiteer ervan zal er geen gewoonte van maken .
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... ue&sd=true
Heb wel de onderliggende rapporten verwijderd .
Heb nog nooit zo'n informatie tegen gekomen op dit forum .
Dus profiteer ervan zal er geen gewoonte van maken .
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... ue&sd=true