De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Volgens de beurs in Amsterdam is dit de oudste aandelenbeurs ter wereld. De aandelenhandel in Amsterdam vond deels plaats in de Koopmansbeurs die in 1611 geopend werd.
Het zal duidelijk zijn dat dit een heel stuk ouder is dan de Dow Jones, die geen beurs is maar een index.
Gaat mij eigenlijk niet over die beurs maar om aan te tonen dat wat toglodytes beweert mis is .
En de oudste index ter wereld om dat te staven is de down .
Is de enigste waar er cijfers van te vinden zijn voor meer dan 100 jaar
Het is niet omdat een bedrijf uit een index verdwijnt dat je kapitaal hiermee verdwijnt .
Wat staat er , Beursindex , je kan mij niet zeggen wat een aandeel van de oost indische company waard was in het jaar 1680 Van de oorspronkelijke DJIA kan ik dat wel , je kan prefect vinden wat general electric waard was in het jaar 1910dreamy schreef: ↑2 december 2021, 15:45Volgens de beurs in Amsterdam is dit de oudste aandelenbeurs ter wereld. De aandelenhandel in Amsterdam vond deels plaats in de Koopmansbeurs die in 1611 geopend werd.
Het zal duidelijk zijn dat dit een heel stuk ouder is dan de Dow Jones, die geen beurs is maar een index.
De naam beurs komt eigenlijk van Brugge waar de beurs heeft ontstaan en ook niet uit Amsterdam
Denk dat het dateert al van bijna 1000 jaar terug , Maar de beurs in ontstaan in Belgie .
Maar eerste officiële beursindex is de DJIA
Toch even je eigen bijdrage lezen -- je hebt ze zelf aangehaald -- voordat je zo'n commentaar schrijft.
Zoals je zelf zegt:
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Wat had je verwacht van iemand die nog in Bfrank rekent.
Water zelf is niet nat, wat water aanraakt wordt nat.
Er staat duidelijk 100 frank / euro Of 100 als eenheid 100 jaar geleden bestond de Euro niet .
Water als molecule is inderdaad niet nat , water als vloeistof is wel nat
Zoek op het begrip emergentie en verdiep je erin dan zul je zien
Gaat om cijfers en moet inderdaad inderdaad index zijn , van de andere voorlopers bestaan er geen cijfers
Het gaat me erom als je 100 jaar niet naar je aandelen kijkt belange niet bankroet bent . Maar een rendement haalt van 9 % wat er hier velen niet zullen halen op lange termijn . Met andere voorlopers van die index kun je dit niet berekenen er zijn geen cijfers van de koersen beschikbaar voor zo'n lange periode van 100 jaar en meer .
De beurs op zich is ontstaan in Brugge en ook niet in Amstrerdam zoals hier word beweert .
Maar voor geen enkele bestaan er cijfers van de originele componenten
Ook dit is incorrect.lop schreef: ↑2 december 2021, 17:34Gaat om cijfers en moet inderdaad inderdaad index zijn , van de andere voorlopers bestaan er geen cijfers
Het gaat me erom als je 100 jaar niet naar je aandelen kijkt belange niet bankroet bent . Maar een rendement haalt van 9 % wat er hier velen niet zullen halen op lange termijn . Met andere voorlopers van die index kun je dit niet berekenen er zijn geen cijfers van de koersen beschikbaar voor zo'n lange periode van 100 jaar en meer .
Pas in de laatste decennia bestaan er indexfondsen. Met indexfondsen volg je automatisch de index.
Vroeger moest je veel transacties doen om de index te volgen. Telkens een bedrijf wordt toegevoegd, wegvalt, wordt opgekocht, wordt gesplitst moest je als belegger actie ondernemen.
Dus als je niet naar je aandelen keek - en dan niet de juiste acties ondernam - zal je resultaat heel ver van de inex afwijken.
En dit is natuurlijk ook niet hoe de beurs en overnames werkt. Na de overname zou je dikwijls met cash zitten.
lop schreef: ↑2 december 2021, 03:03 Als je uw aandelen had gehouden dan bezit je nu
Unilever
Amstar holdings = vastgoed
British american tobacco
Peoples Energy Corporation , Nutsbedrijf
Millennium Chemicals ( onderdeel van LyondellBasell )
General Electric
Spire Inc = gas
NL Industries loodverwerking
North American Company life
en de splitsing Sammons Financial Group, Inc.
U.S. Steel
Michelin
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Waarom denk je dat alle aandelen er bij staan ?B7H4long schreef: ↑2 december 2021, 18:08Ook dit is incorrect.lop schreef: ↑2 december 2021, 17:34
Gaat om cijfers en moet inderdaad inderdaad index zijn , van de andere voorlopers bestaan er geen cijfers
Pas in de laatste decennia bestaan er indexfondsen. Met indexfondsen volg je automatisch de index.
Vroeger moest je veel transacties doen om de index te volgen. Telkens een bedrijf wordt toegevoegd, wegvalt, wordt opgekocht, wordt gesplitst moest je als belegger actie ondernemen.
Dus als je niet naar je aandelen keek - en dan niet de juiste acties ondernam - zal je resultaat heel ver van de inex afwijken.
En dit is natuurlijk ook niet hoe de beurs en overnames werkt. Na de overname zou je dikwijls met cash zitten.lop schreef: ↑2 december 2021, 03:03 Als je uw aandelen had gehouden dan bezit je nu
Unilever
British american tobacco
General Electric
Spire Inc = gas
U.S. Steel
Michelin
Omdat ik niet naar de originele componenten heb gekeken ?
Zelfs het dividend was verrekend bij herbelegging
Of heb je dat stukje vergeten te kopiëren ?
En ik heb nergens geschreven dat het over het index rendement ging . Maar over de originele aandelen bij aanvang .
Blijkbaar is het moeilijk te begrijpen van ik koop iets 100 jaar terug en ik doe niks. Wat heb ik na die periode .
Na splitsingen , overnames , dividend ( herbeleggen of niet ) ,
Na splitsingen , overnames , dividend ( herbeleggen of niet ) ,
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Blijkbaar is het ook moeilijk te begrijpen dat "ik doe niks" een zeer extreme activiteit is
Indexfondsen bestaan al 35 jaar dat is toch iets meer dan een decenniaB7H4long schreef: ↑2 december 2021, 18:08Ook dit is incorrect.lop schreef: ↑2 december 2021, 17:34
En dit is natuurlijk ook niet hoe de beurs en overnames werkt. Na de overname zou je dikwijls met cash zitten.lop schreef: ↑2 december 2021, 03:03 Als je uw aandelen had gehouden dan bezit je nu
Unilever
British american tobacco
General Electric
Spire Inc = gas
U.S. Steel
Michelin
Lop, zit je aan de drank of de pillen?
Je schrijfsels staan vol fouten, zowel inhoud als schrijffouten ... Jij weet toch ook dan decennia langer is dan een decennium?
Ik ben andere zaken van u gewoon. Niemand is perfect natuurlijk, maar de laatste uren valt het wel erg op.
Je schrijfsels staan vol fouten, zowel inhoud als schrijffouten ... Jij weet toch ook dan decennia langer is dan een decennium?
Ik ben andere zaken van u gewoon. Niemand is perfect natuurlijk, maar de laatste uren valt het wel erg op.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: