Ongevraagd kredietlijn bij Citibank
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Ongevraagd kredietlijn bij Citibank
Citibank zal nooit veranderen, zolang er mensen zijn waar men een financiële put voor kan graven, is Citi van de partij.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Re: Ongevraagd kredietlijn bij Citibank
Ik vind dat de krant De Morgen overdrijft. Deutsche Bank doet net hetzelfde: een financiële reserve van 1249€ bij de e-account, alleen is daar de jaarlijkse debetrentevoet niet 12% maar 8%, en ook zonder bewijs van inkomen.
(de 1000€ die op de rekening dient te staan om de Mastercard te krijgen ENKEL ten tijde van de aanvraag is geen bewijs van inkomen, je kan die evengoed bijvoorbeeld van je Citibank cashcontact laten overstorten)
Een 'typische valstrik van Citibank'? Laat me niet lachen! Dat De Morgen eens wat beter rondkijkt, of eens zijn licht opsteekt op spaargids.be
(de 1000€ die op de rekening dient te staan om de Mastercard te krijgen ENKEL ten tijde van de aanvraag is geen bewijs van inkomen, je kan die evengoed bijvoorbeeld van je Citibank cashcontact laten overstorten)
Een 'typische valstrik van Citibank'? Laat me niet lachen! Dat De Morgen eens wat beter rondkijkt, of eens zijn licht opsteekt op spaargids.be
Pecunia non olet
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Deutsche Bank doet net hetzelfde
Idem bij Dexia.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik vind dat De Morgen niet overdrijft. Niet vergeten dat zo een kredietlijn gemeld wordt aan de nationale Bank van België en dat bij je andere kredieten gevoegd wordt, zelfs al maak je er nooit gebruik van. Als je dan bij een bank gaat en je opent een rekening of vraagt een lening, dan gaat men (standaard hoor) na wat voor kredieten je hebt lopen en dan zien ze ook dat je over een kredietlijn beschikt terwijl veel mensen niet eens weten dat ze dat hebben.Ezeltje Strekje schreef: Ik vind dat de krant De Morgen overdrijft. Deutsche Bank doet net hetzelfde: een financiële reserve van 1249€ bij de e-account, alleen is daar de jaarlijkse debetrentevoet niet 12% maar 8%, en ook zonder bewijs van inkomen.
Dat is gewoon mensen ongevraagd opzadelen met krediet. Schandalig.
Kredieten vanaf 1250€ vallen onder de Wet Consumentenkrediet en worden aan de NBB gemeld, die eronder niet. (kan je zelf opvragen met je E-id op https://aci.nbb.be/KCIIA0101/" onclick="window.open(this.href);return false;)
De 'financiële reserve' van 1249€ bij de e-account van Deutsche Bank wordt dus niet gemeld en wordt dan ook niet weergegeven in de kredietcentrale voor particulieren van de NBB.
Een 'studenten'visakaart van Citibank van 750€ wordt WEL gemeld en weergegeven in de kredietcentrale voor particulieren van de NBB.
Hoe dat nu juist zit bij 'de tijdelijke betaalreserve' van Citibank met 1249€ weet ik niet - ik heb geen rekening bij Citibank - maar het bedrag doet alvast vermoeden dat het net hetzelfde is als bij DB. In dat geval moet De Morgen beter zijn huiswerk maken en wat genuanceerder reageren.
De 'financiële reserve' van 1249€ bij de e-account van Deutsche Bank wordt dus niet gemeld en wordt dan ook niet weergegeven in de kredietcentrale voor particulieren van de NBB.
Een 'studenten'visakaart van Citibank van 750€ wordt WEL gemeld en weergegeven in de kredietcentrale voor particulieren van de NBB.
Hoe dat nu juist zit bij 'de tijdelijke betaalreserve' van Citibank met 1249€ weet ik niet - ik heb geen rekening bij Citibank - maar het bedrag doet alvast vermoeden dat het net hetzelfde is als bij DB. In dat geval moet De Morgen beter zijn huiswerk maken en wat genuanceerder reageren.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 25 augustus 2009, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Pecunia non olet
Argenta VISA staat daar ook niet op vermeld die nogthans een limiet van 2500 euro heeft, maar dat is misschien omdat die elke maand terugbetaald moet worden, niet zoals bij Citibank waar je kan terugbetalen wanneer je wil., mijn Deutsche bank mastercard staat er inderdaad ook niet, visa van citibank staat er wel op.Ezeltje Strekje schreef: Kredieten vanaf 1250€ vallen onder de Wet Consumentenkrediet en worden aan de NBB gemeld, die eronder niet. (kan je zelf opvragen met je E-id op https://aci.nbb.be/KCIIA0101/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Bij Argenta VISA is dit trouwens de enige afrekening die ervoor kan zorgen dat je op je zichtrekening onder nul kan gaan. Alle andere geplande overschrijvingen worden uitgesteld tot er opnieuw voldoende dekking is (en ik spreek helaas uit ondervinding )BartVW schreef: Argenta VISA staat daar ook niet op vermeld die nogthans een limiet van 2500 euro heeft, maar dat is misschien omdat die elke maand terugbetaald moet worden.
Bij de Giro+ rekening van Argenta kan je 125€ in het rood gaan.Sinna schreef:Bij Argenta VISA is dit trouwens de enige afrekening die ervoor kan zorgen dat je op je zichtrekening onder nul kan gaan. Alle andere geplande overschrijvingen worden uitgesteld tot er opnieuw voldoende dekking is (en ik spreek helaas uit ondervinding )BartVW schreef: Argenta VISA staat daar ook niet op vermeld die nogthans een limiet van 2500 euro heeft, maar dat is misschien omdat die elke maand terugbetaald moet worden.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Bij Fortis is dit ook volgens mij.
Heb daar ook ooit melding van gehad. Ik moest wel eens een afspraak maken om het juiste bedrag te bepalen. Maar ben daar nooit op ingegaan.
Als je zelf zorgt dat je niet onder 0 gaat zie ik het probleem ook niet.
Heb daar ook ooit melding van gehad. Ik moest wel eens een afspraak maken om het juiste bedrag te bepalen. Maar ben daar nooit op ingegaan.
Als je zelf zorgt dat je niet onder 0 gaat zie ik het probleem ook niet.
Het kan wel eens handig zijn, als je het dezelfde dag kunt "aanzuiveren". Bv. je hebt een overschrijving gedaan van bank x naar bank y. Deze overschrijving komt pas in de namiddag toe, maar je hebt het geld toch al in de voormiddag nodig. Uiteraard is dit systeem alleen interessant wanneer je het dezelfde dag aanzuivert, zodat je geen debetintresten aan je been hebt.JurgenC79 schreef: Als je zelf zorgt dat je niet onder 0 gaat zie ik het probleem ook niet.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
-
- VIP member
- Contacteer:
Ezeltje Strekje schreef: Kredieten vanaf 1250€ vallen onder de Wet Consumentenkrediet en worden aan de NBB gemeld, die eronder niet. (kan je zelf opvragen met je E-id op https://aci.nbb.be/KCIIA0101/" onclick="window.open(this.href);return false;).
Ik vrees dat je dan toch slecht ingelicht bent, want als ik als bankmedewerker de CKP opvraag van een klant, dan kan ik elk krediet zien, ook die van minder dan 1250 euro. Dus elk krediet (zelfs een kredietlijn van 1000 euro) wordt er op vermeld. Idem met een simpele makrokaart of krefelkaart.
Klopt, elke kredietlijn die je ooit hebt opgevraagd bij een postorder of winkelketen en die je zelf al jaren niet meer hebt gebruikt kan je erop terugvinden.Frisse Freddy schreef:Ezeltje Strekje schreef: Kredieten vanaf 1250€ vallen onder de Wet Consumentenkrediet en worden aan de NBB gemeld, die eronder niet. (kan je zelf opvragen met je E-id op https://aci.nbb.be/KCIIA0101/" onclick="window.open(this.href);return false;).
Ik vrees dat je dan toch slecht ingelicht bent, want als ik als bankmedewerker de CKP opvraag van een klant, dan kan ik elk krediet zien, ook die van minder dan 1250 euro. Dus elk krediet (zelfs een kredietlijn van 1000 euro) wordt er op vermeld. Idem met een simpele makrokaart of krefelkaart.
Geld verdienen doe je door te werken.
-
- VIP member
- Contacteer:
cp1234 schreef: Klopt, elke kredietlijn die je ooit hebt opgevraagd bij een postorder of winkelketen en die je zelf al jaren niet meer hebt gebruikt kan je erop terugvinden.
Vandaar dat ik persoonlijk zo tegen die kredietopeningen ben. Voor je het weet zit je met een waslijst aan kredieten zonder dat je het eigenlijk zelf beseft.
Inderdaad, en al die kredietopeningen worden geregistreerd op de NBB.
Voor je het beseft, zorgt dit voor mogelijke problemen bij het aanvragen van een Hyp. lening
Voor je het beseft, zorgt dit voor mogelijke problemen bij het aanvragen van een Hyp. lening
Waarom staat visa argenta en mastercard DB er dan niet tussen? Op die site van NBB staat ook dat na een tijdje (3 maand na vervaldag dacht ik) deze verdwijnen.cp1234 schreef:Klopt, elke kredietlijn die je ooit hebt opgevraagd bij een postorder of winkelketen en die je zelf al jaren niet meer hebt gebruikt kan je erop terugvinden.Frisse Freddy schreef: