De crash van 2021
TIP
Re: De crash van 2021
Ikzelf ben nu al volop aan het consumeren.
Grotere voorraden aan het aanleggen van niet bederfbare producten om de inflatie voor te zijn é
Het is toch altijd mooi om te verkopen en goedkoper terug te kunnen kopensintorama schreef: ↑3 december 2021, 09:51 Ik denk dat er ook wel velen zijn die denken hun 2021-winsten veilig te kunnen stellen door (een deel) te verkopen. Dat dat een illusie is maakt niet uit, maar ze doen het wel. Tegelijkertijd zijn er dan weer die op de dip willen kopen. En daarom krijg je nu wat wisselvallige bewegingen. In ieder geval: om van een crash te kunnen spreken moeten indexen al 20% dalen. Dat zou willen zeggen dat het rendement over heel 2021 gelijk is aan nul. Is dat wel een crash? Voor mij mag dit hoofdstuk dus afgesloten worden en maken we een nieuw topic aan: de crash van 2022.
Ja, maar dan stel je jezelf voor drie problemen:
- Wanneer verkoop je? Misschien blijft de beurs nog jaren doorstijgen.
- Wanneer koop je terug? Na een correctie wellicht, maar hoe weet je wanneer het diepste punt van de correctie achter de rug is? Zul je tijdens een correctie wel durven kopen of wacht je tot ze voorbij is en je je kans gemist hebt?
- Wat doe je ondertussen met dat geld? Op een spaarrekening laten ontwaarden?
-
- Full Member
- Contacteer:
Blijven stilzitten yaris, het scheren gaat beginnen
Als het scheren nog niet begonnen is, kan je nog altijd buiten lopen ( verkopen).
De scheerbeurt kan nu wel een paar jaartjes duren
Marktindicator Etienne Verhelle: signaalwijziging (27 november 2021)
Na 20 maanden is er een signaalwijziging met betrekking tot het technisch gedeelte van de marktindicator.
Wanneer we op 26 november de technische module van onze marktindicator raadplegen, staat hij voor het eerst sinds 24/03/2020 nu duidelijk in het rood.
Dit betekent dat we op basis van puur technische criteria, tot nader order ‘uit’ de markt moeten.
Na 20 maanden is er een signaalwijziging met betrekking tot het technisch gedeelte van de marktindicator.
Wanneer we op 26 november de technische module van onze marktindicator raadplegen, staat hij voor het eerst sinds 24/03/2020 nu duidelijk in het rood.
Dit betekent dat we op basis van puur technische criteria, tot nader order ‘uit’ de markt moeten.
ik denk dat we volgende week terug omhoog gaan
Applesien, jij krijgt van mij de trofee voor grootste zwartkijker van Spaargids, speciaal met zwarte voet.