Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Is dat zo een beetje het verhaal van hoe Theo Francken in de politiek is gekomen, met een nummerplaat op zijn auto BDW naar het werk brengen zonder met alles in orde te zijn ? Het goeie voorbeeld aan de anderen gegeven etc.. ?m-peeters schreef: ↑4 december 2021, 09:04 Of ze kunnen geld verbranden, gaan studeren in Engeland en zonder verkozen te worden federaal minister worden namens Vooruit, en daar, samen met “Italian loverboy” De Croo, een marionettenregering leiden die achter de coulissen door Magnette en Di Rupo wordt geleid ...
Er zijn er teveel die je niet mee naar de oorlog kan nemen om nog ten strijde te vertrekken.
Iedereen is te veel bezig met zich zorgen te maken of de zak volgende week nog even zwaar gevuld wordt.
Wie zonder zonden is, werpe de eerste steen …haelewyn schreef: ↑4 december 2021, 09:16Is dat zo een beetje het verhaal van hoe Theo Francken in de politiek is gekomen, met een nummerplaat op zijn auto BDW naar het werk brengen zonder met alles in orde te zijn ? Het goeie voorbeeld aan de anderen gegeven etc.. ?m-peeters schreef: ↑4 december 2021, 09:04 Of ze kunnen geld verbranden, gaan studeren in Engeland en zonder verkozen te worden federaal minister worden namens Vooruit, en daar, samen met “Italian loverboy” De Croo, een marionettenregering leiden die achter de coulissen door Magnette en Di Rupo wordt geleid ...
Welkom terug, je schorsing zit er blijkbaar al op!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ja, ok. Wat het aantal te verdelen postjes betreft zijn we zonder twijfel ook wereldkampioen.verbanneling schreef: ↑4 december 2021, 08:45Ja, het zal aan onze genen liggen, aan het aantal politiekers, experten en comités per 100.000 inwoners kan het alvast niet liggen, daar staan we zonder twijfel bovenaan de rankingCarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 07:27Of hebben de Belgen dan toch de slechtste genen van de Galliërs?
Maar toch, Zweden heeft vanaf het begin van de epidemie de burger zo weinig mogelijk pestmaatregelen opgelegd, het VK sinds deze zomer. Het virus kan er quasi ongehinderd zijn gang gaan. De cijfers van de vastgestelde besmettingen waren niet echt van tel ( zoals het hoort), en toch scoren wij met al onze maatregelen veel slechter dan deze landen op alle tellers die er wel toe doen nl. ziekenhuisopnames, IZ-opnames en doden. En ok, het VK had itt wij wel zijn start niet gemist bij het vaccineren, en het heeft geen FVDB die de booster afremde maar toch. Het verschil blijft toch groot.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Al een weekje terug op vrije voeten.
Ben je het er mee eens dat de cijfers altijd NOG slechter worden als er geen maatregelen zijn en dat die dan beter worden als ze er wel zijn ?CarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 10:14 Maar toch, Zweden heeft vanaf het begin van de epidemie de burger zo weinig mogelijk pestmaatregelen opgelegd, het VK sinds deze zomer. Het virus kan er quasi ongehinderd zijn gang gaan. De cijfers van de vastgestelde besmettingen waren niet echt van tel ( zoals het hoort), en toch scoren wij met al onze maatregelen veel slechter ....
De lockdown had toch een resultaat.
Voor de lockdown en erna is weer wat anders.
Dus : geen maatregelen is ook niet de beste weg om te bewandelen hier.
Zowel opmerking als antwoord zijn een herhaling van het verleden maar wat doet een mens anders he..
Of gaan we gewoon zonder maatregelen naar een piek van 18000 besmettingen per dag waarna het automatisch weer afvlakt ? En is dat voldoende ? Om bv. de hospitalen nog gereed te houden voor nieuwe 'gevallen' ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat is nog altijd idem aan anderhalf jaar geleden. Op korte termijn gaan deftige maatregelen natuurlijk besmettingen vermijden. Op langere termijn is dat contraproductief.
Je zou nu al moeten weten dat het cijfer van de vastgestelde besmettingen mij maar matig interesseert.
Maar ik zie ook bij jou geen uitleg hoe het komt dat Zweden en het VK het zo veel beter doen dan wij?
Ik herhaal dat citaat:
Euh, enne oh ja: ik ben ook content dat je uit het cachot mochtEen overheid die na 2 jaar epidemie en 4 (!) opeenvolgende corona-golven toch nog kinderkankerbehandelingen moet uitstellen, bij een IC-piek die vér onder die van 1ste en 2de golf ligt, is een falende overheid. Stop met vingerwijzen. Kijk naar uzelf. Fiks het probleem.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Wellicht zijn in Zweden en het VK al veel meer mensen met het virus in contact gekomen en staan ze daar al wat verder met hun groepsweerstand. Wij hebben nu twee zomers gehad waarbij de curve is platgeslagen (om het met de woorden van Erika te zeggen), misschien was het beter om wat meer constante maar minder strenge maatregelen te hebben in plaats van ons jojo beleid. Heb het hier al eerder gezegd, deze zomer had men veel vroeger de maatregelen moeten lossen en meer virus circulatie toelaten terwijl +90% van de volwassenen nog een goeie vaccin bescherming had.CarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 10:14 Maar toch, Zweden heeft vanaf het begin van de epidemie de burger zo weinig mogelijk pestmaatregelen opgelegd, het VK sinds deze zomer. Het virus kan er quasi ongehinderd zijn gang gaan. De cijfers van de vastgestelde besmettingen waren niet echt van tel ( zoals het hoort), en toch scoren wij met al onze maatregelen veel slechter dan deze landen op alle tellers die er wel toe doen nl. ziekenhuisopnames, IZ-opnames en doden. En ok, het VK had itt wij wel zijn start niet gemist bij het vaccineren, en het heeft geen FVDB die de booster afremde maar toch. Het verschil blijft toch groot.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik ga daar volledig mee akkoord.verbanneling schreef: ↑4 december 2021, 10:36 Wellicht zijn in Zweden en het VK al veel meer mensen met het virus in contact gekomen en staan ze daar al wat verder met hun groepsweerstand. Wij hebben nu twee zomers gehad waarbij de curve is platgeslagen (om het met de woorden van Erika te zeggen), misschien was het beter om wat meer constante maar minder strenge maatregelen te hebben in plaats van ons jojo beleid. Heb het hier al eerder gezegd, deze zomer had men veel vroeger de maatregelen moeten lossen en meer virus circulatie toelaten terwijl +90% van de volwassenen nog een goeie vaccin bescherming had.
Maar dit verklaart niet waarom Zweden en het VK ook veel minder hospitalisaties, IZ-opnames en doden hebben?
Kijk, ik was hier van dag één voorstander van het Zweedse model om zoveel mogelijk immuniteit op de natuurlijke manier te verkrijgen. Maar je moet dan de consequenties er wel bij nemen: nl op korte termijn veel hospitalisaties, IZ-opnames en doden.
Maar zij blijken een veel betere immuniteit te hebben dan wij zonder er een prijs voor betaald te hebben?
Eten wij teveel frieten met mosselen?
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 4 december 2021, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat toelaten van de viruscirculatie hebben ze de afgelopen maanden gedaan.
Toch niet echt een fijn resultaat, dat ze er mee halen he ?
Toch niet echt een fijn resultaat, dat ze er mee halen he ?
Het is toch vreemd dat elke keer na aankondigen van strengere regels onze cijfers onmiddelijk afvlakken en dan dalen vooraleer deze regels iets van effect kunnen hebben.
Zonder maatregelen zou dus de curve hetzelfde zijn denk ik.
Het is al elke golf geweest dat dag van aankondigen strengere regels een viroloog, nu dus Van gucht in de media komt zeggen dat de top waarschijnlijk bereikt is. En dat dus zonder mogelijk effect van deze nieuwe pesterijen.
Laat het dus toch eens los, test enkel symptomatische om juiste behandeling te stellen en leef verder.
Zonder maatregelen zou dus de curve hetzelfde zijn denk ik.
Het is al elke golf geweest dat dag van aankondigen strengere regels een viroloog, nu dus Van gucht in de media komt zeggen dat de top waarschijnlijk bereikt is. En dat dus zonder mogelijk effect van deze nieuwe pesterijen.
Laat het dus toch eens los, test enkel symptomatische om juiste behandeling te stellen en leef verder.
(1) Maar als het kot in brand staat heb je niet de gelegenheid om alleen maar maatregelen te nemen op lange termijn.CarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 10:28
Dat is nog altijd idem aan anderhalf jaar geleden. Op korte termijn gaan deftige maatregelen natuurlijk besmettingen vermijden. Op langere termijn is dat contraproductief. (1)
Je zou nu al moeten weten dat het cijfer van de vastgestelde besmettingen mij maar matig interesseert.
Maar ik zie ook bij jou geen uitleg hoe het komt dat Zweden en het VK het zo veel beter doen dan wij? (2)
Ik herhaal dat citaat:(3)Een overheid die na 2 jaar epidemie en 4 (!) opeenvolgende corona-golven toch nog kinderkankerbehandelingen moet uitstellen, bij een IC-piek die vér onder die van 1ste en 2de golf ligt, is een falende overheid. Stop met vingerwijzen. Kijk naar uzelf. Fiks het probleem.
Euh, enne oh ja: ik ben ook content dat je uit het cachot mocht (4)
We doen iets verkeerd. Daar ben ik het met je eens. Maar we weten allebei niet wat.
(2) Het cijfer van de VASTGESTELDE besmettingen, dat is een opmerking die zowel voor ons als voor Zweden opgaat natuurlijk.
Ik vind nog altijd zelf dat wonen in Zweden, voor zover ik dat kan beoordelen anders is dan in het volgebouwde Vlaanderen.
Maar verder : ik weet het ook niet waarom. Ik heb ook nog niets gelezen dat wetenschappelijk maar een beetje onderbouwd is waar men dicht bij de oorzaak van het ene of het andere schijnt te komen.
(3) Dat klinkt allemaal wel goed maar er is toch wel de zekerheid dat we tijdens golf 1 niet wisten dat er nog zoveel mutaties zouden komen en zoveel golven. Dat werd wel als mogelijk aanzien maar totaal niet als zeker.
Je kan de hospitalen niet permanent opschalen in één jaar tijd, ook niet in twee. Je kan de draagkracht van de hospitalen niet permanent vergroten op een moment als er was in golf 1.
Het is niet omdat er één ramp gebeurt in Brussel met 60 gewonden dat je daarvoor speciaal permanent een ziekenhuis bouwt en uitbaat 'voor in geval'. Ergens gaat die logica ook op met Covid.
Als het over falend systeem en onbekwaamheid gaat zie ik die ook vaak in onze diverse regeringen. Niet minder in de Vlaamse dan in de nationale. Ik zie ook een paar elementen die het goed proberen te doen maar die door onbekwamen tegengehouden worden.
Het is al lang geen geheim naar wie mijn sympathie niet uitgaat. Dat is niet veranderd en ik zie alleen maar bevestiging van mijn afkeer en sympathie van voorheen. Om niet te zeggen : één van de politici die er minst van bakt is toch zeker JannekenEps.
(4) Tja, er zullen wel wat krachten zijn die bepaalde stemmen liever niet willen horen zeker ?
Ik heb mijn tijd gezeten. Niet dat ik bewezen schuldig en veroordeeld was door een volksjury maar zo is het systeem nu eenmaal niet.
Niet dat ik het verdiend had ook, maar mijn strafblad uit het verleden erbij geteld .. Dan misschien wel
Waar moet ik zijn voor dat betaald reintegratieproject ?
Gezien mijn eigen kwetsbaarheid (voor Covid en op dit forum) ga ik niet te diep in op discussies over de traditionele onderwerpen, dus : laat je nog eens goed gaan, wetend dat ik toch niet ga antwoorden (maar geniet ervan te weten dat je het me heel erg moeilijk maakt, dat stilzwijgen).
Zoals Destereir al liederlijk weergaf, uit dat liedje van de nozem en de non :
""""Niet om het een of ander
maar omdat het niet kon
eindigde de liefde
van de nozem en de non
van de nozem en de non""""""
Oei, jullie bezoldigen zich allebei aan een "non sequitur" redenering!CarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 10:42Ik ga daar volledig mee akkoord.verbanneling schreef: ↑4 december 2021, 10:36 Wellicht zijn in Zweden en het VK al veel meer mensen met het virus in contact gekomen en staan ze daar al wat verder met hun groepsweerstand. Wij hebben nu twee zomers gehad waarbij de curve is platgeslagen (om het met de woorden van Erika te zeggen), misschien was het beter om wat meer constante maar minder strenge maatregelen te hebben in plaats van ons jojo beleid. Heb het hier al eerder gezegd, deze zomer had men veel vroeger de maatregelen moeten lossen en meer virus circulatie toelaten terwijl +90% van de volwassenen nog een goeie vaccin bescherming had.
Non sequitur
"Een redenering wordt non sequitur genoemd als het besluit niet volgt uit de premissen, en dus een onjuist gevolg is."
Dat de coronacijfers beter zijn in Zweden en het VK is zo maar het is niet aangetoond dat ze verder staan met hun groepsweerstand. Dat kan talloze redenen hebben. En in werkelijkheid is dat ook zo.
Dat betekent een non sequitur: je besluit volgt niet uit je premisse.
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 4 december 2021, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bien sûr. Ik gebruik die van Zweden evenmin als de onze.
De Zweden wonen net als wij dicht bij elkaar. En die tendens is wereldwijd merkbaar. Mensen zijn nu eenmaal sociale wezens die blijkbaar graag in groep leven.haelewyn schreef: ↑4 december 2021, 11:26Ik vind nog altijd zelf dat wonen in Zweden, voor zover ik dat kan beoordelen anders is dan in het volgebouwde Vlaanderen.
Maar verder : ik weet het ook niet waarom. Ik heb ook nog niets gelezen dat wetenschappelijk maar een beetje onderbouwd is waar men dicht bij de oorzaak van het ene of het andere schijnt te komen.
Met bevolkingsdichtheid ben je in deze niet veel. Je hebt de bevolkingsspreiding nodig:
Ik ga niet beweren dat dit gemakkelijk zou zijn maar het is ook zeker niet ondoenbaar. Het VK doet het trouwens wel. Maar je moet dan wel eens out of the box durven denken. En dat is te hoog gegrepen voor onze politiekers.haelewyn schreef: ↑4 december 2021, 11:26Je kan de hospitalen niet permanent opschalen in één jaar tijd, ook niet in twee. Je kan de draagkracht van de hospitalen niet permanent vergroten op een moment als er was in golf 1.
Het is niet omdat er één ramp gebeurt in Brussel met 60 gewonden dat je daarvoor speciaal permanent een ziekenhuis bouwt en uitbaat 'voor in geval'. Ergens gaat die logica ook op met Covid.
Ik vind hem ook één van de zwakkere, maar hij raakt toch niet aan de hielen van FVDB.
Je baltsroep naar Nefertari is zowel mooi als aandoenlijk
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 4 december 2021, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Een non sequituur (sic)? Familie van Tuur Blanckaert?
Maar tot je met een betere reden komt vrees ik dat je spoken ziet
Hoezo ? Heeft Nefertari hier weer iets gemistCarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 11:48 ...Je baltsroep naar Nefertari is zowel mooi als aandoenlijk