Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Ik heb niet alles herlezen, maar toch even dit:
-Polio is een zeer slechte vergelijking, want dat is een stabiel virus, in tegenstelling tot Covid, dat continue muteert
-Gevaccineerden geven ook nog het virus door, dat is ondertussen wel voor iedereen duidelijk lijkt me
-Vooral ouderen en mensen met obesitas en andere onderliggende problemen lopen zwaar risico gehospitaliseerd te worden. Het beleid zou daar wel eens rekening mee mogen houden, in plaats van nu te opperen om kinderen tussen de vijf en 12 jaar oud te gaan vaccineren, aangezien ze eigenlijk hoogst uitzonderlijk last hebben van Covid
-Polio is een zeer slechte vergelijking, want dat is een stabiel virus, in tegenstelling tot Covid, dat continue muteert
-Gevaccineerden geven ook nog het virus door, dat is ondertussen wel voor iedereen duidelijk lijkt me
-Vooral ouderen en mensen met obesitas en andere onderliggende problemen lopen zwaar risico gehospitaliseerd te worden. Het beleid zou daar wel eens rekening mee mogen houden, in plaats van nu te opperen om kinderen tussen de vijf en 12 jaar oud te gaan vaccineren, aangezien ze eigenlijk hoogst uitzonderlijk last hebben van Covid
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Heb ik gezegd dat er "continue met de vinger wijzen en de schuld geven aan de niet-gevaccineerden" nodig is ? Denk het niet.Adhemar schreef: ↑4 december 2021, 17:29Het lijkt me toch duidelijk dat het continue met de vinger wijzen en de schuld geven aan de niet-gevaccineerden geen gezonde situatie is.EarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 17:23
Kan je eventueel uitweiden over "geen ongevaarlijke praktijk" ? (dat vind ik interessanter dan die vermeende polarisatie)
Veel mensen gaan daar op den duur door de constante herhaling in opgaan, met mogelijke dramatische gevolgen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wel, een paar weken terug was er een betoging van mensen tegen de coronahysterie. Het was een onverhoopt succes, en deelnemers van alle gezindten, zowel linkse als rechtse rakkers. Daaronder wel wat niet-gevaccineerden. Wel, als je die mensen blijft tergen moet je niet schrikken als er opeens een echt gevaarlijke moegetergde mens opstaat die in tegenstelling tot Jurgen Conings wel eens echt zou kunnen tot atie overgaan. Stop eens met die polarisatie, ik vrees dat dit niet goed gaat aflopen.EarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 17:23Kan je eventueel uitweiden over "geen ongevaarlijke praktijk" ? (dat vind ik interessanter dan die vermeende polarisatie)CarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 17:14 Je bent de enige niet die vatbaar is voor de polarisatie die TV-'experten' en politici propageren onder de bevolking.
Wees er wel van bewust dat dit geen ongevaarlijke praktijk is.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Heb ik geschreven dat jij dat doet? NEENEarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 17:34Heb ik gezegd dat er "continue met de vinger wijzen en de schuld geven aan de niet-gevaccineerden" nodig is ? Denk het niet.
Beetje flauw dat die betoging door de media ondermijnd werd door de initiatiefnemers ervan af te schilderen als 'extreem rechts'CarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 17:34Wel, een paar weken terug was er een betoging van mensen tegen de coronahysterie. Het was een onverhoopt succes, en deelnemers van alle gezindten, zowel linkse als rechtse rakkers. Daaronder wel wat niet-gevaccineerden. Wel, als je die mensen blijft tergen moet je niet schrikken als er opeens een echt gevaarlijke moegetergde mens opstaat die in tegenstelling tot Jurgen Conings wel eens echt zou kunnen tot atie overgaan. Stop eens met die polarisatie, ik vrees dat dit niet goed gaat aflopen.EarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 17:23 Kan je eventueel uitweiden over "geen ongevaarlijke praktijk" ? (dat vind ik interessanter dan die vermeende polarisatie)
Geeft me de indruk dat ze op die manier de betoging opzettelijk in diskrediet brengen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Moeten we dan alles waar een deel(tje) van de bevolking het niet mee eens is dan maar zo laten en er zelfs niet over spreken ?CarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 17:34Wel, een paar weken terug was er een betoging van mensen tegen de coronahysterie. Het was een onverhoopt succes, en deelnemers van alle gezindten, zowel linkse als rechtse rakkers. Daaronder wel wat niet-gevaccineerden. Wel, als je die mensen blijft tergen moet je niet schrikken als er opeens een echt gevaarlijke moegetergde mens opstaat die in tegenstelling tot Jurgen Conings wel eens echt zou kunnen tot atie overgaan. Stop eens met die polarisatie, ik vrees dat dit niet goed gaat aflopen.EarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 17:23 Kan je eventueel uitweiden over "geen ongevaarlijke praktijk" ? (dat vind ik interessanter dan die vermeende polarisatie)
Dat sommigen daar polarisatie van (willen) maken, vind ik eerder problematisch!
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 4 december 2021, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nog een echt gebeurd voorbeeld:EarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 17:23Kan je eventueel uitweiden over "geen ongevaarlijke praktijk" ? (dat vind ik interessanter dan die vermeende polarisatie)CarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 17:14Je bent de enige niet die vatbaar is voor de polarisatie die TV-'experten' en politici propageren onder de bevolking.
Wees er wel van bewust dat dit geen ongevaarlijke praktijk is.
Twee collega's van mij, de ene obsessief bezig met zijn gezondheid. Ik moet opletten dat ik zijn privacy niet schend maar hij zal zowat de beste niet-professionele marathonloper van Vlaanderen zijn. De andere een jonge kerel die zich ook laten wijsmaken heeft dat deze hysterie de schuld is van de niet-gevaccineerden. Zij stonden deze week bij ons in de werkplaats neus aan neus. En dit allemaal omdat de MSM dit mantra maar blijft herhalen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
En we weten waar het systematisch herhalen van mantra's toe in staat zijn, de propaganda van het Derde Rijk is daar een schoolvoorbeeld van.CarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 17:46Nog een echt gebeurd voorbeeld:EarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 17:23 Kan je eventueel uitweiden over "geen ongevaarlijke praktijk" ? (dat vind ik interessanter dan die vermeende polarisatie)
Twee collega's van mij, de ene obsessief bezig met zijn gezondheid. Ik moet opletten dat ik zijn privacy niet schend maar hij zal zowat de beste niet-professionele marathonloper van Vlaanderen zijn. De andere een jonge kerel die zich ook laten wijsmaken heeft dat deze hysterie de schuld is van de niet-gevaccineerden. Zij stonden deze week bij ons in de werkplaats neus aan neus. En dit allemaal omdat de MSM dit mantra maar blijft herhalen.
Als je gedurende langere tijd dagelijks dezelfde boodschap naar buiten brengt gaat de grote meerderheid geloof hechten aan die boodschap. Mensen waren en zijn helaas nog steeds heel beinvloedbaar
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik ( en onze Green Dean) zijn hier zowat de grootste voorstanders van vrije meningsuiting. Dus spreek gerust over eender wat.EarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 17:42Moeten we dan alles waar een deel(tje) van de bevolking het niet mee eens is dan maar zo laten en er zelfs niet over spreken ?
Maar als je de bevolking wil gaan opdelen in A-burgers en B-burgers moet je niet schrikken als die laatste dat niet zomaar ondergaan.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het loopt bij die jonge kerel dan misschien al mis door te vinden dat er "een hysterie" bezig is, lijkt mij.CarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 17:46 Nog een echt gebeurd voorbeeld:
Twee collega's van mij, de ene obsessief bezig met zijn gezondheid. Ik moet opletten dat ik zijn privacy niet schend maar hij zal zowat de beste niet-professionele marathonloper van Vlaanderen zijn. De andere een jonge kerel die zich ook laten wijsmaken heeft dat deze hysterie de schuld is van de niet-gevaccineerden.
Dat is dus niet de bedoeling ...CarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 17:46 Zij stonden deze week bij ons in de werkplaats neus aan neus.
De ene keer ligt het aan de social media, de andere keer ligt het aan de mainstream media.CarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 17:46 En dit allemaal omdat de MSM dit mantra maar blijft herhalen.
't Zal altijd wel ergens aan liggen zeker, want zelf kunnen we niet nadenken, laat staan op een normale manier van gedachte/mening wisselen. (niet op u of iemand anders op dit forum bedoeld, wel op die "jonge kerel" en/of die marathonloper van eerder)
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Wat ik of jij wel of niet verwaarloosbaar vinden is een redelijk zinloze discussie. Punt is dat de bescherming enorm snel aan het afnemen is, in het rapport van vorige week ging het nog over 26 en 66%, een halvering op een week tijd bij volwassenen. Bij de groep die de overgrote meerderheid van de ziekenhuisbezetting uitmaakt, de 65 plussers rest er zelfs geen vaccinatie voordeel meer qua kans op besmetting. Een bescherming van 13% wil zeggen dat een gevaccineerde met 11 contacten een even groot risico loopt dan een niet-gevaccineerde met 10 contacten, voor mij is dat met de huidige hoge viruscirculatie een verwaarloosbaar verschil, dat er volgende week misschien niet meer is. De groene vaccinatie status en CST mag dus liefst zo snel mogelijk verdwijnen voor iedereen die nog niet geboosterd is. Zes maand na Pfizer of Moderna is veel te laat, in het VK gaan ze daarom al boosteren na drie maand. Wij moeten nog tot eind maart wachten eer de derde ronde is afgelopen.EarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 17:17 Hier nogmaals ... 13% in de -18 groep en 59% in de 18-65 groep, vind ik niet verwaarloosbaar.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Waar heb ik gesproken over het opdelen van de bevolking in A-burgers en B-burgers ?CarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 17:51 Maar als je de bevolking wil gaan opdelen in A-burgers en B-burgers moet je niet schrikken als die laatste dat niet zomaar ondergaan.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Akkoord dat het weinig zin heeft om daarover verder te discussiëren.verbanneling schreef: ↑4 december 2021, 18:03 Wat ik of jij wel of niet verwaarloosbaar vinden is een redelijk zinloze discussie. Punt is dat de bescherming enorm snel aan het afnemen is, in het rapport van vorige week ging het nog over 26 en 66%, een halvering op een week tijd bij volwassenen. Bij de groep die de overgrote meerderheid van de ziekenhuisbezetting uitmaakt, de 65 plussers rest er zelfs geen vaccinatie voordeel meer qua kans op besmetting. Een bescherming van 13% wil zeggen dat een gevaccineerde met 11 contacten een even groot risico loopt dan een niet-gevaccineerde met 10 contacten, voor mij is dat met de huidige hoge viruscirculatie een verwaarloosbaar verschil, dat er volgende week misschien niet meer is.
Inderdaad.verbanneling schreef: ↑4 december 2021, 18:03 De groene vaccinatie status en CST mag dus liefst zo snel mogelijk verdwijnen voor iedereen die nog niet geboosterd is.
Maar voor mij mag dat CST gedoe ook eens grondig herzien worden, ook voor wie geboosted is.
Wat de aangewezen tijd is voor een booster, daar ga ik verder ook niet over discussiëren.verbanneling schreef: ↑4 december 2021, 18:03 Zes maand na Pfizer of Moderna is veel te laat, in het VK gaan ze daarom al boosteren na drie maand. Wij moeten nog tot eind maart wachten eer de derde ronde is afgelopen.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 4 december 2021, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Zou het kunnen dat je het laatste anderhalf jaar op een andere planeet hebt gezeten?EarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 17:57Het loopt bij die jonge kerel dan misschien al mis door te vinden dat er "een hysterie" bezig is, lijkt mij.
Die social media zou ik niet weten, ik zit niet op faecesboek. Maar dat de MSM in overdrive gaat staat als een paal boven water. Probeer eens de reacties op HLN op eender wat Corona aangaat te lezen, als je nog geen misantroop bent zou je het stante pede worden.EarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 17:57De ene keer ligt het aan de social media, de andere keer ligt het aan de mainstream media.
Ahum:EarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 18:05Waar heb ik gesproken over het opdelen van de bevolking in A-burgers en B-burgers ?
EarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 15:11Ik vind dus wel dat er striktere maatregelen genomen zouden mogen worden voor niet-gevaccineerden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tja ... ik heb het laatste anderhalf jaar inderdaad wel mijn fysieke contacten zoveel als mogelijk beperkt inderdaad.CarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 18:14Zou het kunnen dat je het laatste anderhalf jaar op een andere planeet hebt gezeten?EarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 17:57Het loopt bij die jonge kerel dan misschien al mis door te vinden dat er "een hysterie" bezig is, lijkt mij.
Maar waar is die "hysterie" dan ?
(edit: nog zo iets dat van in het begin fout liep trouwens: het begrip "social distancing")
Is Spaargids geen social media ? (op Facebook zit ik ook niet)CarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 18:14Die social media zou ik niet weten, ik zit niet op faecesboek. Maar dat de MSM in overdrive gaat staat als een paal boven water. Probeer eens de reacties op HLN op eender wat Corona aangaat te lezen, als je nog geen misantroop bent zou je het stante pede worden.EarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 17:57De ene keer ligt het aan de social media, de andere keer ligt het aan de mainstream media.
De reacties op nieuws is nog iets anders dan het nieuws zelf natuurlijk. Maar goed, HLN volg ik inderdaad niet.
Dat is dan hoe jij mijn uitspraak ziet, het is in ieder geval niet wat ik gezegd/geschreven heb.CarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 18:14Ahum:EarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 18:05Waar heb ik gesproken over het opdelen van de bevolking in A-burgers en B-burgers ?EarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 15:11Ik vind dus wel dat er striktere maatregelen genomen zouden mogen worden voor niet-gevaccineerden.