Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Veel nonnen hebben we hier niet rondlopen, dus kijken alle ogen al snel naar jouw, Nefertari ...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Niet te zwaar aan tillen. in mijn episodes van Spaargids, the movie speel je wel eens de love interest van haelewyn.Nefertari schreef: ↑4 december 2021, 12:02Hoezo ? Heeft Nefertari hier weer iets gemistCarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 11:48 Je baltsroep naar Nefertari is zowel mooi als aandoenlijk
En je was danig onder de indruk van zijn post
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Maar ik til daar niet zwaar aan. Alleen had Nef in the movie (in al haar naïviteit) misschien niet eens bepaalde suggestieve reacties opgemerkt.
En om on-topic verder te gaan: na nieuwjaar mag ik tot mijn opluchting, mijn boosterprik halen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Wat het VK betreft kan het moment van besmetting wel wat uitgemaakt hebben, de besmetting die hun gevaccineerde ouderen deze zomer en na zomer hebben opgelopen gaat dankzij de nog hoge vaccinbescherming minder ziekenhuis en IC opnames opgeleverd hebben in vergelijking met onze ouderen die nu besmet worden. Ze zijn daar ook al veel vroeger gestart met de derde prikken en nu gaan ze al vanaf 3 maand ipv 6 na de tweede spuit die booster aanbieden. Wij hopen tegen eind maart de derde spuit af te ronden, we zijn zoals wel vaker te laat en te traag. Daarnaast is er met het CST waarschijnlijk een grote fout gemaakt, te veel mensen waanden zich immuun terwijl de bescherming tegen besmetting op dat moment bij ouderen al weg was.CarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 10:42 Maar dit verklaart niet waarom Zweden en het VK ook veel minder hospitalisaties, IZ-opnames en doden hebben?
Kijk, ik was hier van dag één voorstander van het Zweedse model om zoveel mogelijk immuniteit op de natuurlijke manier te verkrijgen. Maar je moet dan de consequenties er wel bij nemen: nl op korte termijn veel hospitalisaties, IZ-opnames en doden.
Maar zij blijken een veel betere immuniteit te hebben dan wij zonder er een prijs voor betaald te hebben?
Eten wij teveel frieten met mosselen?
In elk geval gaat deze vierde golf onze achterstand qua natuurlijk opgebouwde weerstand weer goedmaken, het virus heeft ruim 6 weken vrij spel gehad met de eerder ingevoerde flut maatregelen, de piek die nu stilaan bereikt gaat worden is meer te wijten aan natuurlijk opgebouwde antistoffen dan aan de getroffen maatregelen
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik herinner me alleen dat CN naast jou wou liggen, in jouw slaapzak wou komen frullen, en toevallig net teveel goedkope pils in zijn uitgeademde alveolaire lucht verspreidde. Wat je dan weer als reden opgaf om hem bruusk weg te sturen.
Van mezelf, Haelewyn, weze gezegd en geweten,
Om het in telecomtermen te zeggen :
Ik heb hier al een postpaid en één postpaid is vaak al teveel, zelden te weinig.
In tijden van tekorten kan het altijd aangevuld worden met een prepaid..
Van gratis belwaarde genre Mobile Vikings ben ik ook niet vies.
Maar : ik ben een oude bok en dan nog geen van de schoonste ook. Ik durf geen suggestiviteit boven te halen op dit streng gemodereerd forum.
On topic en waar ik naartoe wou : tegen die tijd is het huidige Coronavirus al afgezwakt en tot een valling herleid.
Je moet alleen tijd hebben om te wachten.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat idee heb ik ook. Op het moment dat de curve bijna aan de top is begint men te panikeren, en dan zie je het bereiken van de top en de daaropvolgende daling vooraleer de maatregelen effect kunnen hebben.kingsfan schreef: ↑4 december 2021, 11:26 Het is toch vreemd dat elke keer na aankondigen van strengere regels onze cijfers onmiddelijk afvlakken en dan dalen vooraleer deze regels iets van effect kunnen hebben.
Zonder maatregelen zou dus de curve hetzelfde zijn denk ik.
Het is al elke golf geweest dat dag van aankondigen strengere regels een viroloog, nu dus Van gucht in de media komt zeggen dat de top waarschijnlijk bereikt is. En dat dus zonder mogelijk effect van deze nieuwe pesterijen.
Laat het dus toch eens los, test enkel symptomatische om juiste behandeling te stellen en leef verder.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het VK heeft gans de zomer veel losgelaten, veel meer dan wij; bij ons is de vrijheid maar volop begonnen in september.CarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 10:42Ik ga daar volledig mee akkoord.verbanneling schreef: ↑4 december 2021, 10:36 Wellicht zijn in Zweden en het VK al veel meer mensen met het virus in contact gekomen en staan ze daar al wat verder met hun groepsweerstand. Wij hebben nu twee zomers gehad waarbij de curve is platgeslagen (om het met de woorden van Erika te zeggen), misschien was het beter om wat meer constante maar minder strenge maatregelen te hebben in plaats van ons jojo beleid. Heb het hier al eerder gezegd, deze zomer had men veel vroeger de maatregelen moeten lossen en meer virus circulatie toelaten terwijl +90% van de volwassenen nog een goeie vaccin bescherming had.
Maar dit verklaart niet waarom Zweden en het VK ook veel minder hospitalisaties, IZ-opnames en doden hebben?
Kijk, ik was hier van dag één voorstander van het Zweedse model om zoveel mogelijk immuniteit op de natuurlijke manier te verkrijgen. Maar je moet dan de consequenties er wel bij nemen: nl op korte termijn veel hospitalisaties, IZ-opnames en doden.
Maar zij blijken een veel betere immuniteit te hebben dan wij zonder er een prijs voor betaald te hebben?
Eten wij teveel frieten met mosselen?
Hun ziekenhuisopnames zijn gans de zomer vrij hoog geweest, maar op een stabiel plateau, en nu zien ze totaal geen stijging van hun ziekenhuisopnames: https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Dan vraag je je af of zij de beste keuze gemaakt hebben. In de zomer leek het van niet, nu lijkt het vast en zeker van wel.
Een teken dat onze overheid (met name de tandem De Croo - Frank VDB) steeds te laat ingrijpt.Charlesvdw schreef: ↑4 december 2021, 15:21Dat idee heb ik ook. Op het moment dat de curve bijna aan de top is begint men te panikeren, en dan zie je het bereiken van de top en de daaropvolgende daling vooraleer de maatregelen effect kunnen hebben.kingsfan schreef: ↑4 december 2021, 11:26 Het is toch vreemd dat elke keer na aankondigen van strengere regels onze cijfers onmiddelijk afvlakken en dan dalen vooraleer deze regels iets van effect kunnen hebben.
Zonder maatregelen zou dus de curve hetzelfde zijn denk ik.
Het is al elke golf geweest dat dag van aankondigen strengere regels een viroloog, nu dus Van gucht in de media komt zeggen dat de top waarschijnlijk bereikt is. En dat dus zonder mogelijk effect van deze nieuwe pesterijen.
Laat het dus toch eens los, test enkel symptomatische om juiste behandeling te stellen en leef verder.
Het patroon is nochtans eenvoudig: meer besmettingen - > meer zieken - > meer hospitalisaties - > meer IC - > meer doden
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Akkoord. Maar er wordt tegenwoordig wel meer rekening gehouden worden met indirecte schade. Mentale problemen bij jongeren en ouderen, economische schade en dergelijke.
Er is meer dan enkel Covidcijfers.
Nog iets anders; ik hoor van een VPK die op de Covidafdeling werkt (niet opcCovid-IZ) dat de helft van de patiënten die er nu liggen geen zuurstof nodig hebben, omdat ze geen longaantasting hebben.
Ze zijn het ziekenhuis binnengekomen wegens een val of om andere redenen, en blijken dan bij het testen Covidpositief te zijn.
Bv een dame met geïnfecteerde ambeien, die dringend geopereerd moest worden, en die Covid+ bleek, een oude man die zich thuis niet meer kon behelpen alleen, typisch geriatrische problematiek, of iemand die een verlamming heeft op basis van uitgezaaide prostaatkanker, enz.
Die mensen worden ook bij de ziekenhuisopnames geteld.
De meeste Covidopnames zijn wel degelijk voor Covid. Maar een zijn er toch een heel deel die niet echt voor Covid worden opgenomen, maar bij wie het wel wordt vastgesteld, en die dan naar de Covidafdeling verhuizen.
Er is meer dan enkel Covidcijfers.
Nog iets anders; ik hoor van een VPK die op de Covidafdeling werkt (niet opcCovid-IZ) dat de helft van de patiënten die er nu liggen geen zuurstof nodig hebben, omdat ze geen longaantasting hebben.
Ze zijn het ziekenhuis binnengekomen wegens een val of om andere redenen, en blijken dan bij het testen Covidpositief te zijn.
Bv een dame met geïnfecteerde ambeien, die dringend geopereerd moest worden, en die Covid+ bleek, een oude man die zich thuis niet meer kon behelpen alleen, typisch geriatrische problematiek, of iemand die een verlamming heeft op basis van uitgezaaide prostaatkanker, enz.
Die mensen worden ook bij de ziekenhuisopnames geteld.
De meeste Covidopnames zijn wel degelijk voor Covid. Maar een zijn er toch een heel deel die niet echt voor Covid worden opgenomen, maar bij wie het wel wordt vastgesteld, en die dan naar de Covidafdeling verhuizen.
Dat is wat ik me ook al afgevraagd had, maar blijkbaar zijn er momenteel te weinig vrijwilligers.verbanneling schreef: ↑4 december 2021, 13:26Dat is nog minstens een ganse maand wachten, waarom dat allemaal niet wat sneller kan...
Persoonlijk zou ik ook liever nog vóór Oud & Nieuw mijn booster krijgen.
Daarom heb ik me direct ook op QVAX ingeschreven.
Nozems daarentegen, daar hebben we er meer van ?
Ik stel me een queen als Néfertari toch niet voor als een non hoor, Pukkie.
Er komen wat ideetjes naar boven om te verwerken in the movie.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Het is een feit dat iedere patient die momenteel een afspraak voor een ziekenhuisopname heeft, zich voordien verplicht moet laten testen.Charlesvdw schreef: ↑4 december 2021, 15:59 ...
...
Ook wie er onverwacht binnenkomt na een val of zo, wordt direct getest.
Als blijkt dat er positief getest wordt, dan is het toch logisch dat deze onmiddellijk naar de Covid-afdeling verhuisd wordt, vóór hij andere patienten en/of personeel kan besmetten.
En indien het ernstig is, hebben ze een extra bed nodig op de covidafdeling tot de patient corona-vrij is.