Coronavaccinaties en de cijfers
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Nogmaals mijn input via de verpleegkundige op de Covidafdeling die ik ken. Ik ken geen VPK op de Covid-IZ dus daar zeg ik niets over.
Zowat iedereen die op de Covidafdeling ligt, is geboren en de jaren dertig of de jaren veertig. 70-plussers en 80-plussers dus. Het overgrote deel daarvan is gevaccineerd.
Er is één 60-plusser, die heeft Johnson gehad.
Zowat iedereen die op de Covidafdeling ligt, is geboren en de jaren dertig of de jaren veertig. 70-plussers en 80-plussers dus. Het overgrote deel daarvan is gevaccineerd.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
En wat is je punt ?Charlesvdw schreef: ↑4 december 2021, 18:39 Nogmaals mijn input via de verpleegkundige op de Covidafdeling die ik ken. Ik ken geen VPK op de Covid-IZ dus daar zeg ik niets over.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ok, je hebt dus werkelijk het laatste anderhalf jaar op een andere planeet geleefd
Willekeurig voorbeeld:
Euh, goeie vraag. Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Is er een sluitende definitie van social media?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik zie de hysterie niet ...
Geen idee ... het was maar een vraagCarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 19:03Euh, goeie vraag. Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Is er een sluitende definitie van social media?
Edit: op basis van https://nl.wikipedia.org/wiki/Sociale_media zou ik denken van wel
Sociale media (de Engelse term social media is ook in het Nederlands gangbaar) is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst van een professionele redactie, de inhoud verzorgen. Hoofdkenmerken zijn interactie en dialoog tussen de gebruikers.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 4 december 2021, 19:08, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Dat wordt ook bevestigd door het recent covid rapport, bij de groep 65+ belanden nu in absolute cijfers ruim 5 keer meer gevaccineerden in het ziekenhuis (linkse grafiek), de bescherming tegen ziekenhuisopname is in deze groep maar factor 2,6, een incidentie van 230 tov 86 (grafiek rechts), Wat een heel stuk minder is dan de cijfers die men hier en elders te horen krijgt. Nog een belangrijk punt om te vermelden: edit: grafiek was nog van voorgaande week, ondertussen belanden 5 keer meer 65+ gevaccineerden in het ziekenhuis ipv van 4 keer voorgaande weekCharlesvdw schreef: ↑4 december 2021, 18:39 Nogmaals mijn input via de verpleegkundige op de Covidafdeling die ik ken. Ik ken geen VPK op de Covid-IZ dus daar zeg ik niets over.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nergens, enkel CarpeNoctem maakt een dergelijke opdeling.EarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 18:05Waar heb ik gesproken over het opdelen van de bevolking in A-burgers en B-burgers ?CarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 17:51 Maar als je de bevolking wil gaan opdelen in A-burgers en B-burgers moet je niet schrikken als die laatste dat niet zomaar ondergaan.
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 4 december 2021, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
In de leeftijdsgroep die jij aanhaalt is de vaccinatiegraad zowat 96% in Vlaanderen. Maw 24 op 25 bejaarden is gevaccineerd, 1 op 25 niet. Er blijven dus bijna geen niet-gevaccineerden meer over in deze leeftijdscategorie.Charlesvdw schreef: ↑4 december 2021, 18:39 Nogmaals mijn input via de verpleegkundige op de Covidafdeling die ik ken. Ik ken geen VPK op de Covid-IZ dus daar zeg ik niets over.
WHOEHAHA, de grootste voorstanders van vrije meningsuiting, hahahahaCarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 17:51 Ik ( en onze Green Dean) zijn hier zowat de grootste voorstanders van vrije meningsuiting. Dus spreek gerust over eender wat.
Zolang je dezelfde mening vertolkt en geen afwijkende geluiden laat horen. Want dan word je al snel om de oren geslagen met wat Latijnse prietpraat en verwijzingen naar de jaren ‘40 …
Wat een grapjas, voorstander van vrije meningsuiting!! Whoehahaha
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mocht het nog niet duidelijk zijn ...CarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 17:51 Ik ( en onze Green Dean) zijn hier zowat de grootste voorstanders van vrije meningsuiting. Dus spreek gerust over eender wat.
Ik heb dus bewust gekozen om gebruik te maken van mijn vrije meningsuiting om niet te reageren op de post van CarpeNoctem (waarin een mening verkondigd wordt) en dit dus gewoon te negeren.
Wie pleit voor vrije meningsuiting (waar ik overigens volledig achter sta) moet n.m.i. óók aanvaarden dat er met die mening mogelijks totaal geen rekening wordt gehouden, vermits dat immers de vrije meningsuiting van "de anderen", die datzelfde recht hebben, kan zijn.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 4 december 2021, 20:42, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zowel aan jou als aan Earth: ik geef de info, de interpretatie laat ik aan anderen over.m-peeters schreef: ↑4 december 2021, 19:46In de leeftijdsgroep die jij aanhaalt is de vaccinatiegraad zowat 96% in Vlaanderen. Maw 24 op 25 bejaarden is gevaccineerd, 1 op 25 niet. Er blijven dus bijna geen niet-gevaccineerden meer over in deze leeftijdscategorie.Charlesvdw schreef: ↑4 december 2021, 18:39 Nogmaals mijn input via de verpleegkundige op de Covidafdeling die ik ken. Ik ken geen VPK op de Covid-IZ dus daar zeg ik niets over.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ok hoor. Ik had niet het idee dat er veel discussie was over de cijfers, vandaar mijn vraag ...Charlesvdw schreef: ↑4 december 2021, 20:15 Zowel aan jou als aan Earth: ik geef de info, de interpretatie laat ik aan anderen over.
Uiteindelijk heeft verbanneling je al bijgetreden, maar dat bracht n.m.i. ook niets extra bij (t.o.v. voorgaande posts).
Ik vroeg mij dus gewoon af wat je wou bijdragen aan de discussie (of uitwisseling van meningen).
verbanneling schreef: ↑4 december 2021, 19:07Dat wordt ook bevestigd door het recent covid rapport, bij de groep 65+ belanden nu in absolute cijfers ruim 5 keer meer gevaccineerden in het ziekenhuis (linkse grafiek), de bescherming tegen ziekenhuisopname is in deze groep maar factor 2,6, een incidentie van 230 tov 86 (grafiek rechts), Wat een heel stuk minder is dan de cijfers die men hier en elders te horen krijgt.Charlesvdw schreef: ↑4 december 2021, 18:39 Nogmaals mijn input via de verpleegkundige op de Covidafdeling die ik ken. Ik ken geen VPK op de Covid-IZ dus daar zeg ik niets over.
Schermafdruk van 2021-12-04 19-09-48.png
Nog een belangrijk punt om te vermelden:
Schermafdruk van 2021-12-04 18-55-32.png
edit: grafiek was nog van voorgaande week, ondertussen belanden 5 keer meer 65+ gevaccineerden in het ziekenhuis ipv van 4 keer voorgaande week
EDIT : je vergeet te melden dat er in Vlaanderen 24 keer meer gevaccineerde 65 plussers zijn (96%) dan niet-gevaccineerde 65 plussers (4%) …
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik vrees dat niet enkel CarpeNoctem dergelijke opdeling maakt ...m-peeters schreef: ↑4 december 2021, 19:38Nergens, enkel CarpeNoctem maakt een dergelijke opdeling.EarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 18:05 Waar heb ik gesproken over het opdelen van de bevolking in A-burgers en B-burgers ?
Wat bedoel je hiermee? Hoe moet ik dit opnemen?EarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 20:35Ik vrees dat niet enkel CarpeNoctem dergelijke opdeling maakt ...
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 4 december 2021, 20:47, 3 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je moet dat letterlijk nemen.m-peeters schreef: ↑4 december 2021, 20:40Wat bedoel je? Hoe moet ik dit opnemen?EarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 20:35
Ik vrees dat niet enkel CarpeNoctem dergelijke opdeling maakt ...
Dacht je dat CarpeNoctem de enige is die "er" "zo" over denkt ?