Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Neen, maar wel in deze discussie.EarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 20:44Je moet dat letterlijk nemen.
Dacht je dat CarpeNoctem de enige is die "er" "zo" over denkt ?
Ik reageerde op onderstaande post waar voor het eerst de termen A-burgers en B-burgers werden gebruikt.
EarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 18:05CarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 17:51 Maar als je de bevolking wil gaan opdelen in A-burgers en B-burgers moet je niet schrikken als die laatste dat niet zomaar ondergaan.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Intussen van mijn bron gehoord dat er ook een 63-jarige niet-gevaccineerde recent is bijgekomen.EarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 20:20Ok hoor. Ik had niet het idee dat er veel discussie was over de cijfers, vandaar mijn vraag ...Charlesvdw schreef: ↑4 december 2021, 20:15 Zowel aan jou als aan Earth: ik geef de info, de interpretatie laat ik aan anderen over.
Uiteindelijk heeft verbanneling je al bijgetreden, maar dat bracht n.m.i. ook niets extra bij (t.o.v. voorgaande posts).
Ik vroeg mij dus gewoon af wat je wou bijdragen aan de discussie (of uitwisseling van meningen).
Maar ik geef toe dat het misschien niet veel bijdraagt aan de discussie.
Wat mij betreft, er moet dringend werk gemaakt worden van aangepasten vaccins tegen Delta, en nu ook Omicron. Dat van Delta had ik vroeger al gezegd, nu zegt Van Ranst het ook
Charlesvdw schreef: ↑13 november 2021, 20:30Vortex for president !
De huidige vaccins zijn ontwikkeld tegen de alfavariant, daar werken ze heel goed tegen.
Tegen de dominante deltavariant werken ze minder. Ze werken gedeeltelijk om ziekenhuisopnames te vermijden, maar we zien wel dat vooral bij 75-plussers er ook bij gevaccineerden heel wat mensen zijn die opgenomen worden.
Het blijkt dat een boostervaccinatie (3de vaccin) een bijkomende bescherming geeft tegen ernstige ziekte, maar het blijft een booster specifiek tegen de alfavariant, terwijl niemand nog besmet wordt met deze variant.
Wat is het grote voordeel van de mRNA-vaccins ? Dat de genetische code van het vaccin zéér snel aangepast kan worden.
Dat is wat we nodig hebben, vaccins tegen de delta-variant.
Laatst gewijzigd door Charlesvdw op 4 december 2021, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Waw.. dat verandert natuurlijk alles ... ik ga er een nachtje over slapen om mijn mening mogelijks volledig te herzien ...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je had beter effe gewacht tot m'n post volledig af was.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Waarom ?
Je had beter pas gepost totdat je post volledig af was n.m.i.
Maar ik apprecieer in ieder geval wel dat je zo eerlijk bent dat je je post achteraf hebt aangepast.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat Van Ranst zegt interesseert mij totaal niet. Die heeft voor mij al lang (zo'n 20 maanden) geen enkele credibiliteit meer.Charlesvdw schreef: ↑4 december 2021, 20:53 Wat mij betreft, er moet dringend werk gemaakt worden van aangepasten vaccins tegen Delta, en nu ook Omicron. Dat van Delta had ik vroeger al gezegd, nu zegt Van Ranst het ook
Dat die nog opgevoerd wordt als "expert", daar stel ik mij serieus vragen bij.
Maar goed ... dat maakt niets uit wat betreft het probleem waarmee we geconfronteerd worden.
Is er iemand die zegt dat de vaccins niet aangepast moeten worden aan de Delta/Omicron variant ?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Niet te betweterig worden aub.
De vaccins moeten dringend aangepast worden aan de nieuwe varianten. Niemand is daar op tegen, maar niet iedereen ziet de urgentie in.
De vaccins moeten dringend aangepast worden aan de nieuwe varianten. Niemand is daar op tegen, maar niet iedereen ziet de urgentie in.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Misschien kan je dat dan gewoon zo zeggen ?Charlesvdw schreef: ↑4 december 2021, 21:32 De vaccins moeten dringend aangepast worden aan de nieuwe varianten. Niemand is daar op tegen, maar niet iedereen ziet de urgentie in.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
EarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 20:06Wie pleit voor vrije meningsuiting (waar ik overigens volledig achter sta) moet n.m.i. óók aanvaarden dat er met die mening mogelijks totaal geen rekening wordt gehouden, vermits dat immers de vrije meningsuiting van "de anderen", die datzelfde recht hebben, kan zijn.
En waar zie jij de contradictie?m-peeters schreef: ↑4 december 2021, 19:53 WHOEHAHA, de grootste voorstanders van vrije meningsuiting, hahahaha
Zolang je dezelfde mening vertolkt en geen afwijkende geluiden laat horen. Want dan word je al snel om de oren geslagen met wat Latijnse prietpraat en verwijzingen naar de jaren ‘40 …
Wat een grapjas, voorstander van vrije meningsuiting!! Whoehahaha
Als je meent dat vrije meningsuiting betekent dat er niemand gaat riposteren op je totalitaire uitspraken heb je wel een heel verwrongen idee van vrije meningsuiting ...
Sir Winston had zulke types al door:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
DankjewelCarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 22:09En waar zie jij de contradictie?m-peeters schreef: ↑4 december 2021, 19:53 WHOEHAHA, de grootste voorstanders van vrije meningsuiting, hahahaha
Zolang je dezelfde mening vertolkt en geen afwijkende geluiden laat horen. Want dan word je al snel om de oren geslagen met wat Latijnse prietpraat en verwijzingen naar de jaren ‘40 …
Wat een grapjas, voorstander van vrije meningsuiting!! Whoehahaha
Als je meent dat vrije meningsuiting betekent dat er niemand gaat riposteren op je totalitaire uitspraken heb je wel een heel verwrongen idee van vrije meningsuiting ...
Sir Winston had zulke types al door:
Je bewijst mijn stelling dat wie een andere mening heeft als de jouw als totalitair wordt afgeschilderd.
Grappig dat je er weeral een figuur van de jaren ‘40 bijhaalt. Je zou moeten meedoen aan de musical 40-45 van Studio 100.
En omwille van onderstaande reactie krijg ik de stempel “totalitair”:
Dit is een crisis van mensen die hun eigenbelang boven het groepsbelang plaatsen.
Omwille van soms onzinnige redenen (bang voor een naald, goedgelovig spookverhalen geloven die geen enkele bron van waarheid bevatten, gewoon ikke-ikke-ikke, woke ...) wordt iets wat evident is - een spuit laten zetten om zichzelf maar ook de anderen te beschermen - toch niet gedaan.
Van mijn part mag iedereen een afwijkende mening hebben en mag iedereen zijn eigen ding doen ... zolang het niet de gezondheid van anderen en de volksgezondheid treft.
De huidige overbelasting van de ziekenhuizen: bijna alle bedden die worden ingenomen door niet-gevaccineerden hadden eenvoudig kunnen vermeden worden., nl. door je te laten vaccineren. Dan was er plaats vrijgekomen voor mensen met andere aandoeningen die nu een medische behandeling (kankerbehandeling, operatie hersentumor ...) moeten uitstellen omdat hun bed wordt ingenomen door iemand die nalaat van zich te laten vaccineren en die eenvoudig niet in het ziekenhuis hoefde te liggen.
Ik denk dat de niet-gevaccineerden beter eens aan hun medemensen zouden moeten denken ...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik zal je voor de elfendertigste keer uitleggen wat incidentie hier betekent. Je neemt een groep van 100.000 gevaccineerden 65+ en vergelijkt die met 100.000 niet-gevaccineerden 65+. In die twee groepen werden er de afgelopen 14 dagen 230 niet en 86 wel gevaccineerden opgenomen in het ziekenhuis (rechtse grafiek) Dat is factor 2,6, wat wil zeggen dat een gevaccineerde 2,6 keer minder kans maakt op ziekenhuis opname. Een week eerder was dat nog factor 3 en een paar maand geleden nog +10. De bescherming tegen ziekenhuis opname is met andere woorden ook zienderogen aan het wegvallen, de bescherming tegen besmetting was in deze leeftijdsgroep 2 weken geleden al nul.
De Sciensano data hierboven zijn nationale cijfers, je zou dus beter met de nationale vaccinatiegraad in die leeftijdscategorie afkomen ipv de Vlaamse, maar goed, ook nationaal is er in die groep een heel hoge vaccinatiegraad. Misschien kun je nu zelf tot de conclusie komen dat het niet meer de niet-gevaccineerden zijn die voor de toevloed aan ziekenhuisopnames zorgen maar wel de 65+ gevaccineerden, nu al 5 keer meer, terwijl het vorige week 4 keer meer was. De beschuldigingen aan het adres van niet-gevaccineerden gaan al lang niet meer op, hun aandeel in ziekenhuis opname en bezetting slinkt met de dag. Het wordt hoog tijd dat men in de media stop met het wijzen naar niet-gevaccineerden en open en eerlijk gaat zeggen wat er werkelijk aan de hand is met de vaccin bescherming, zowel op het punt van besmetting als op ziekenhuisopname. Nog veel te veel mensen wanen zich beschermd met hun al lang verlopen vaccinatie en hun CST.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik zal je toch ook niet voor de elfendertigste keer moeten uitleggen wat een non sequitur is? Dit hierboven is er andermaal een mooi voorbeeld van.
Veel grappigs was er nochtans niet aan die jaren.
Hier nog een figuur uit lang vervlogen tijden:
"t Zou kunnen dat enkel de oudere generatie deze herkent ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Mijn gedachten gaan naar jullie, gisteren en vandaag :
Omdat het een druk weekend is alweer in de coronadiscussie.
Omdat CN jou eigenlijk retour "beschuldigt" van wat jij over hen zei (CN en de 6de Dean).
"Alles wat je zegt ben je zelf".
Over het niet toelaten van andere meningen :
Ik volg jou daar zeker wel in M maar het is des mensen eigen. Iedereen hier dus.
Omdat CN onlangs zei : met wie moet ik nog over Corona praten --- n.a.v. de tijdelijke ban van Haelewyn.
Er is een andere, redelijk gelijkgestemde, opgestaan, namelijk m-peeters. Daarmee moet het toch al voldoende zijn om eindeloze discussies te voeren en altijd op hetzelfde punt uit te komen ?
Ik sta hier aan de kant toe te zien en vraag me al even af wat over Haelewyn gezegd werd : waar blijf je de tijd, de inspiratie en de gedrevenheid halen om daar nog altijd op te antwoorden.
Want : wat baten kaars en bril...
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.