Re=Bel?
TIP
Re=Bel?
Heeft iemand al veel ervaring met deze broker ?
Ik denk toch dat je Belfius in dit geval als broker kan beschouwen, niet ?
Zijn de kosten, vergeleken met andere banken of instellingen, aanvaardbaar ?
Zijn er veel andere banken of bedrijven waarmee je in zee kan gaan die een even simpele oplossing bieden ?
Wat zijn de voor- en nadelen van Keytrade vergeleken met Re=Bel ?
Re=Bel : aanrader of afrader ?
Ik denk toch dat je Belfius in dit geval als broker kan beschouwen, niet ?
Zijn de kosten, vergeleken met andere banken of instellingen, aanvaardbaar ?
Zijn er veel andere banken of bedrijven waarmee je in zee kan gaan die een even simpele oplossing bieden ?
Wat zijn de voor- en nadelen van Keytrade vergeleken met Re=Bel ?
Re=Bel : aanrader of afrader ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Re=Bel?
Zie belfius-stort-zich-op-onlinebeleggersma ... el#p515675
Dat "=" in een naam, is voor mij al de eerste struikelblok
Dat "=" in een naam, is voor mij al de eerste struikelblok

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik ben deze ook aan het bekijken,
Het lijkt toch interessant op Euronext België 3 euro , op de euronext Amsterdam 6 euro tot 2500.
Maar ben ook nog aan het uitpluizen waar de verborgen kosten nog zitten
Het lijkt toch interessant op Euronext België 3 euro , op de euronext Amsterdam 6 euro tot 2500.
Maar ben ook nog aan het uitpluizen waar de verborgen kosten nog zitten
Tijdje terug ook bekeken.
Ze rekenen,met uitzondering van Belgische bedrijven, kosten aan voor de cash dividenden. Dit doet Keytrade bij geen enkel.
Ze rekenen meer kosten aan bij een keuzedividend dan Keytrade.
Als je Re=bel opzoekt, staat er op hun site: "the investment app with a cause".
Je moet zowieso klant worden bij Belfius, een rekening daar online openen kan enkel via hun app, niet via de site. Bij mij liep dat 2x ergens vast. Uiteindelijk is het wel gelukt. Je moet alle gegevens zelf invullen, foto van bankkaart nemen,... Ik weet dat je bij Bolero kan klanten worden via itsme, waardoor je al die zaken als geboortedatum, plaats,... niet moet invullen.
Alles goedgekeurd, ik dacht: ok, laten we eens kijken naar het beleggen. Dit is enkel consulteerbaar nadat je uw bankkaart ontvangen hebt.
Dus voorlopig nog geduld hebben, ik begrijp niet waarom ze op hun site uitpakken met de term app als het gewoon een functie is in de bestaande bank-app. De tarieven (3euro voor Brussel) lijken wel mooi.
Ze pakken nogal expliciet uit met aandelen en trackers, veel trackers noteren niet in Brussel en kom je op 25euro kosten. Dat is veel te veel.
Je moet zowieso klant worden bij Belfius, een rekening daar online openen kan enkel via hun app, niet via de site. Bij mij liep dat 2x ergens vast. Uiteindelijk is het wel gelukt. Je moet alle gegevens zelf invullen, foto van bankkaart nemen,... Ik weet dat je bij Bolero kan klanten worden via itsme, waardoor je al die zaken als geboortedatum, plaats,... niet moet invullen.
Alles goedgekeurd, ik dacht: ok, laten we eens kijken naar het beleggen. Dit is enkel consulteerbaar nadat je uw bankkaart ontvangen hebt.
Dus voorlopig nog geduld hebben, ik begrijp niet waarom ze op hun site uitpakken met de term app als het gewoon een functie is in de bestaande bank-app. De tarieven (3euro voor Brussel) lijken wel mooi.
Ze pakken nogal expliciet uit met aandelen en trackers, veel trackers noteren niet in Brussel en kom je op 25euro kosten. Dat is veel te veel.
De "Bel" is voor mij het tweede struikelblok. Het derde struikelblok is dat het eigendom is van Belfius (i.e. Dexia). Het 4de struikelblok is de verschrikkelijke TV-reclame.EarthNvstr1 schreef: ↑29 november 2021, 19:05 Zie belfius-stort-zich-op-onlinebeleggersma ... el#p515675
Dat "=" in een naam, is voor mij al de eerste struikelblok![]()
Doe mij maar DeGiro, VWCE en AGGH in kernselectie (= geen transactiekosten).
Mag ik toch oproepen om met mate te beleggen? Vroeg of laat is het wel eens prijs: op het meest onverwachte moment. na meer dan 10 jaar stijgingen zal de val diep zijn.
De geschiedenis liegt niet, ze herhaalt zich maar zegt nooit wanneer.
Ik had al eerder een val verwacht maar ze blijft uit door rol van de centrale banken. Maar is het hun rol om de aandeelhouder te ondersteunen?
Die lage rente met hoge inflatie doen de zaak ook geen goed.
Ik had al eerder een val verwacht maar ze blijft uit door rol van de centrale banken. Maar is het hun rol om de aandeelhouder te ondersteunen?
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Met mate (gespreid) instappen is goed maar op belegd zijn hoeft geen maat te staan.
Waarom zou een correctie/crash na 10 jaar stijging zwaar moeten zijn?Na meer dan 10 jaar stijgingen zal de val diep zijn.
Met een inflatie in België van 5,64% is de beurs de enige plek waar je nog een positief nettorendement kunt halen.
Heb dit sinds een maand in gebruik. Als je Belfius klant bent is het best wel handig.
Je geld staat op de Belfius rekening, heel simpel transfers te doen en geintegreerd in de Belfius app.
De kosten zijn laag voor Euronext, Amsterdam en Parijs.
Voor een investering in ETF's is voor mij het "veiligheidsgevoel" gepaard met een lage kost interessanter dan gratis ETF transacties bij DeGiro.
Als je geen toeters en bellen nodig hebt is dit naar mijn inzien een mooie service van Belfius. Ik denk dat ze vooral willen vermijden dat hun eigen klanten andere platformen gaan gebruiken.
Ik vraag me nog af :
Als je bij Belfius fondsen koopt via de app, staat die order eerst een tijdje in je orderboek 'in afwachting van prijs'.
Is de prijs waaraan je besteld hebt dan niet vast op het moment van aankoop ?
Je kan ook geen limietorder geven bij de Belfius fondsen die ik al probeerde te bestellen.
Ik las dat de afsluittijd voor orders van fondsen (naargelang het fonds) 12 of 16 uur is. De valutadatum is drie of vier bankwerkdagen later.
Hoe zeker ben je dan dat je het fonds van je keuze aan de juiste prijs koopt ?
Op welk moment wordt de prijs definitief bepaald ?
Het is, denk ik, niet mogelijk dat je op maandag een fonds bestelt voor een inleg van pakweg 1000 euro en dat dat uiteindelijk afgerekend wordt op woensdag aan een heel andere koers.
Als het zo was, zouden toch veel klanten niet meer durven aankopen ?
Of heb ik het mis ?
Als je bij Belfius fondsen koopt via de app, staat die order eerst een tijdje in je orderboek 'in afwachting van prijs'.
Je kan ook geen limietorder geven bij de Belfius fondsen die ik al probeerde te bestellen.
Ik las dat de afsluittijd voor orders van fondsen (naargelang het fonds) 12 of 16 uur is. De valutadatum is drie of vier bankwerkdagen later.
Het is, denk ik, niet mogelijk dat je op maandag een fonds bestelt voor een inleg van pakweg 1000 euro en dat dat uiteindelijk afgerekend wordt op woensdag aan een heel andere koers.
Of heb ik het mis ?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik heb me dat bij mijn eigen bank (niet Belfius) ook al afgevraagd.
Of er nog iets aan de prijs van een fonds verandert tussen het moment dat je bestelt en het moment dat de aankoop effectief doorgaat.
Ik zou hen normaal gezien eens bellen daarvoor ware het niet dat hun lijnen altijd na een tijdje plat gaan.
In een kantoor zou ik het niet gaan vragen omdat ik geen vertrouwen heb in hun kennis van zaken.
Of er nog iets aan de prijs van een fonds verandert tussen het moment dat je bestelt en het moment dat de aankoop effectief doorgaat.
Ik zou hen normaal gezien eens bellen daarvoor ware het niet dat hun lijnen altijd na een tijdje plat gaan.
In een kantoor zou ik het niet gaan vragen omdat ik geen vertrouwen heb in hun kennis van zaken.
-
- Full Member
- Contacteer:
Geen idee wat je bedoelt met 'met mate'. En ja, de beurzen stijgen en dalen (en stijgen gelukkig wel over de LT).Lukske schreef: ↑30 november 2021, 10:05 Mag ik toch oproepen om met mate te beleggen? Vroeg of laat is het wel eens prijs: op het meest onverwachte moment. na meer dan 10 jaar stijgingen zal de val diep zijn.
Je moet gewoon beseffen dat het geld dat je investeert 10 jaar of langer 'vast' kan zitten. Je moet het dus met vrije middelen doen die je een tijd kan missen. En het percentage aandelen, defensiever of dynamischer, dat stem je af op je eigen profiel en wensen. Maar 'met mate'?
Bij Crelan is het zo dat je koopt aan de slotkoers van die dag, indien je order voor 10u is ingegeven. Indien na 10u, dan is het de slotkoers van de dag erna. Limietorders zijn niet mogelijk.Lelleken schreef: ↑1 december 2021, 17:04 Ik vraag me nog af :
Of heb ik het mis ?
Je hebt dus bij iedere aan- en verkoop een marktrisico vam 1 à 2 dagen.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024