Corona-virus.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Tijdens een epidemie is dat "normaal", ja.Nefertari schreef: ↑4 december 2021, 19:20 Als blijkt dat er positief getest wordt, dan is het toch logisch dat deze onmiddellijk naar de Covid-afdeling verhuisd wordt, vóór hij andere patienten en/of personeel kan besmetten.
En indien het ernstig is, hebben ze een extra bed nodig op de covidafdeling tot de patient corona-vrij is.
Buiten een epidemie, wordt "normaal" een patiënt met bv. TBC opgenomen in een éénpersoons "isolatie" kamer, ongeacht hoe de patiënt verzekerd is voor hospitalisatie, zelfs als die geen hospitalisatieverzekering heeft. De kost doet er zelfs niet toe en zal zelfs niet verhaald worden op de patiënt.
Geen idee hoeveel dergelijke kamers een gemiddeld hospitaal heeft, maar het zulllen er geen 10tallen zijn, denk ik.
Het probleem lijkt mij dat sommigen maar niet willlen begrijpen dat we te kampen hebben met een epidemie (om niet te zeggen een pandemie).
Ik vermoed dat de topicposter hiervoor enkel wilde melden dat de huidige covidopnames in de cijfers zeker niet allemaal mensen zijn die ook echt ziek zijn door covid, iets wat men ons nog steeds probeert wijs te maken.
Percentages van gevaccineerden die toch in Zh terechtkomen zijn gewoon absurd als je daar terechtkwam door aambeien, heupbreuk of cardiale problemen maar daarna dan toevallig positief test.
Zegt compleet nada over werking vaccins.
Laat het gewoon los! Stop ermee om in angst te leven, de vaccins helpen.
Percentages van gevaccineerden die toch in Zh terechtkomen zijn gewoon absurd als je daar terechtkwam door aambeien, heupbreuk of cardiale problemen maar daarna dan toevallig positief test.
Je hebt gelijk - de topicposter ook trouwens - maar het probleem is dat sommigen menen dat ze daaruit moeten besluiten dat de vaccins NIET werken.kingsfan schreef: ↑5 december 2021, 08:26 Ik vermoed dat de topicposter hiervoor enkel wilde melden dat de huidige covidopnames in de cijfers zeker niet allemaal mensen zijn die ook echt ziek zijn door covid, iets wat men ons nog steeds probeert wijs te maken.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Had het gisteren al eens gepost, in de cijfers van ziekenhuisopnames worden enkel mensen geteld die omwille van covid opgenomen zijn, niet diegene die met aambeien binnen komen en toevallig positief testen. Uit het wekelijks sciensano rapport:kingsfan schreef: ↑5 december 2021, 08:26 Ik vermoed dat de topicposter hiervoor enkel wilde melden dat de huidige covidopnames in de cijfers zeker niet allemaal mensen zijn die ook echt ziek zijn door covid, iets wat men ons nog steeds probeert wijs te maken.
De vaccins helpen zeker, maar momenteel is de bescherming al veel te ver afgenomen, wie nog geen booster gehad heeft mag eigenlijk niet meer rekenen op zijn vaccin bescherming zie ook en
In angst leven is voor niks goed, gevaccineerden wijs maken dat ze beschermd zijn terwijl de bescherming nu nog maar weinig voorstelt is ook voor niks goed. Informeer open en eerlijk, zo ga je veel meer mensen overtuigen van de noodzaak om die booster zo snel mogelijk te gaan halen. Nu ziet men overal om zich heen besmettingen opduiken en stijgende ziekenhuis cijfers terwijl media en experten hetzelfde riedeltje over niet-gevaccineerden en de goeie bescherming van vaccins blijven verkondigen, op den duur geloven mensen dat niet meer en geraakt het vertrouwen in vaccinatie geschaad. Zeg gewoon eerlijk dat de bescherming verlopen is maar dat ze terug op peil gebracht zal worden door de derde spuit en schaf dat CST af, op dit moment is vrijwel niemand safe, enkel wie de booster gehad heeft of recent genezen is, zou zo een CST mogen hebben.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Deze namiddag gaan Dries Plastron en zijn roodharige vriendinnetje (ik heb nochtans altijd al gedacht dat hij andersgeaard was) weer betogen in Brussel. Hopelijk houdt hij het deze keer beschaafd.
Heb je bewijzen dat Dries heeft deelgenomen aan de rellen vorige keer?
Toch wel een straffe beschuldiging daar...
On another note: gisteren weer getuigenis van verpleegkundige gehoord op de IC: het is druk, maar het valt echt wel mee, niet drukker dan anders, "gewoon"
Het is absurd om te geloven dat ze de positief gesteste mensen, die geen of weinig ziektesymptomen hebben, zullen in het ziekenhuis houden. Die sturen ze gewoon terug om thuis in quarantaine te gaan en hun originele afspraak wordt uitgesteld (behalve indien die omwille van iets levensbedreigend was).
Wie dergelijke onzin verspreidt, is waarschijnlijk de laatste weken niet meer in een ziekenhuis geweest.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nee, dat is niet wat ik wou melden.
Wat ik wou melden staat er letterlijk:
EarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 19:30 Het probleem lijkt mij dat sommigen maar niet willlen begrijpen dat we te kampen hebben met een epidemie (om niet te zeggen een pandemie).
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je hebt het niet helemaal begrepen. Iemand die omwille van Covidpositiviteit wordt binnengestuurd, maar weinig symptomen heeft, zal inderdaad zo snel mogelijk naar huis gestuurd worden.Nefertari schreef: ↑5 december 2021, 11:03Het is absurd om te geloven dat ze de positief gesteste mensen, die geen of weinig ziektesymptomen hebben, zullen in het ziekenhuis houden. Die sturen ze gewoon terug om thuis in quarantaine te gaan en hun originele afspraak wordt uitgesteld (behalve indien die omwille van iets levensbedreigend was).
Wie dergelijke onzin verspreidt, is waarschijnlijk de laatste weken niet meer in een ziekenhuis geweest.
Maar iemand bij wie Covid toevallig wordt vastgesteld, terwijl hij/zij kwam voor heup/cardiaal/whatever, kan pas naar huis als de opnamereden behandeld is.
Nu zeg ik niet dat de meeste patiënten op de Covidafdelingen er voor iets anders liggen. Maar laat ik er een slag naar slaan, pakweg 20% van de patiënten op de Covidafdeling ligt niet in het ZH omdat ze Covid hebben, maar om een andere reden.
Nu was er een poster die beweerde dat ze niet zouden meegeteld worden in de statistieken; dat wil ik nog wel eens zien. Het is niet omdat ze dat op de website van Sciensano zo zetten, dat het effectief zo is. Ik vermoed dat ziekenhuizen die Covidpatienten met andere opnamereden op de juiste afdeling leggen dit onderscheid kunnen maken. In de meeste ziekenhuizen liggen alle Covidpositieven bij elkaar en is dat onderscheid maken niet mogelijk.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
[/quote]
[/quote]
https://nl.metrotime.be/algemeen/betogi ... lschoppers
Wel niet even betrouwbaar dan het Vlaamsch Blok partijblad waaeschijnlijk
[/quote]
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Je gooit een en ander door elkaar, er zijn dagelijkse opname cijfers omwille van covid en er is een dagelijkse update over de ziekenhuisbezetting op de covid afdeling. Bij dat eerste cijfer gaat het enkel over de opname omwille van covid, dit zijn doorgaans de zwaar zieke mensen die door hun huisarts zijn aangemeld en reeds een positieve test hebben afgelegd. Het tweede cijfer, de covid bezetting omvat wel alle mensen die covid hebben dus ook wie met een gebroken been binnen komt, positief test en zo op de covid afdeling beland.Charlesvdw schreef: ↑5 december 2021, 15:03 Nu was er een poster die beweerde dat ze niet zouden meegeteld worden in de statistieken; dat wil ik nog wel eens zien. Het is niet omdat ze dat op de website van Sciensano zo zetten, dat het effectief zo is. Ik vermoed dat ziekenhuizen die Covidpatienten met andere opnamereden op de juiste afdeling leggen dit onderscheid kunnen maken. In de meeste ziekenhuizen liggen alle Covidpositieven bij elkaar en is dat onderscheid maken niet mogelijk.
Ok, maar je beweerde in je vorige post dat Dries daar de boel heeft kort en klein geslagen.Brembos schreef: ↑5 december 2021, 15:11
Meelopen met een betoging is geen misdaad...
PS: het is daar vandaag voornamelijk door de walen georganiseerd, dus het aandeel van Dries moet je vast niet overschatten...
(Los hiervan heb ik het ook niet voor hem, allesbehalve, hij is absoluut een dwaas, maar de waarheid heeft ook zijn rechten)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ah, dan ben ik akkoord, in het ziekenhuis worden alle Covidpositieven samengeteld als Covidopnames.verbanneling schreef: ↑5 december 2021, 15:31Je gooit een en ander door elkaar, er zijn dagelijkse opname cijfers omwille van covid en er is een dagelijkse update over de ziekenhuisbezetting op de covid afdeling. Bij dat eerste cijfer gaat het enkel over de opname omwille van covid, dit zijn doorgaans de zwaar zieke mensen die door hun huisarts zijn aangemeld en reeds een positieve test hebben afgelegd. Het tweede cijfer, de covid bezetting omvat wel alle mensen die covid hebben dus ook wie met een gebroken been binnen komt, positief test en zo op de covid afdeling beland.Charlesvdw schreef: ↑5 december 2021, 15:03 Nu was er een poster die beweerde dat ze niet zouden meegeteld worden in de statistieken; dat wil ik nog wel eens zien. Het is niet omdat ze dat op de website van Sciensano zo zetten, dat het effectief zo is. Ik vermoed dat ziekenhuizen die Covidpatienten met andere opnamereden op de juiste afdeling leggen dit onderscheid kunnen maken. In de meeste ziekenhuizen liggen alle Covidpositieven bij elkaar en is dat onderscheid maken niet mogelijk.
Mogelijk wordt dit zo gedaan in ziekenhuizen waar er momenteel nog geen overbelasting is. (Geen idee in welke streken er zo nog zijn: misschien in de uithoeken van ons land?)Charlesvdw schreef: ↑5 december 2021, 15:03 ...
Maar iemand bij wie Covid toevallig wordt vastgesteld, terwijl hij/zij kwam voor heup/cardiaal/whatever, kan pas naar huis als de opnamereden behandeld is.
Maar bij de meeste ziekenhuizen worden alle niet-dringende ingrepen sowieso sinds kort opnieuw uitgesteld en als er daarbij ook nog onverwacht een coronabesmetting wordt vastgesteld: reken maar dat je er voorlopig niet inkomt.
Als er een opname gepland wordt, moet je trouwens 2 dagen vooraf een covid-test laten doen.
Ze zijn daar niet gek hoor: bij hun eigen personeel zitten ze zélf al met coronazieken en quarantaines.
Persoonlijk heb ik 3 kennissen bij wie een ingreep werd op de lange baan geschoven (bij één iemand zelfs al 2 keer).
Zélf moet ik noodgedwongen regelmatig naar een ziekenhuis (sinds 1/2 jaar voor opvolging na een val, en ook als begeleider voor routinecontroles bij mijn man).
Bij mijn laatste bezoek (verleden week) waren alle niet-medische afdelingen gesloten (cafetaria, onthaal, kantoor...) door personeelsgebrek; want het overblijvende personeel moest in de mate van het mogelijke invallen om het personeelstekort in de medische afdelingen op te vangen.
Als het zó verder evolueert, wordt het dramatisch.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik begrijp je.
Maar ik bedoel iemand met een heupfractuur die toevallig positief test; dat is een dringende opname en een dringende operatie die ook in covidtijden nog steeds gebeurt, het kan niet anders. En die patient wordt ook op de covidafdeling gelegd en meegeteld bij de covidopnames.
Jij denkt aan iemand die een nieuwe heup moet krijgen wegens slijtage, dat soort ingrepen wordt nu inderdaad uitgesteld.
Maar ik bedoel iemand met een heupfractuur die toevallig positief test; dat is een dringende opname en een dringende operatie die ook in covidtijden nog steeds gebeurt, het kan niet anders. En die patient wordt ook op de covidafdeling gelegd en meegeteld bij de covidopnames.
Jij denkt aan iemand die een nieuwe heup moet krijgen wegens slijtage, dat soort ingrepen wordt nu inderdaad uitgesteld.