Ageas
TIP
Re: Ageas

Wat denken jullie van het bod. In welke range zal het liggen?
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad, ik hoop op een opbod tussen Fosun en het 'consortium'stockzombie schreef: ↑7 december 2021, 10:53 Onder de 60 zou belachelijk zijn, maar dan nog hou ik ze liever bij. Fosun zal dit trouwens ook niet zomaar laten gebeuren.
Mijn faire waarde ligt op €60, daar een premie van 15% bovenop zou ik accepteren. Dan vind ik wel weer iets anders om in te beleggen. Maar ik vrees dat een bod van €69 of 46% boven de huidige koers me weinig waarschijnlijk lijkt.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
En vraag me af hoe de "politiek" gaat reageren als de Chinezen AGS helemaal zouden willen overnemen?..
Dat gebeurt stelselmatig toch, kleine particuliere beleggers worden gedemoniseerd in België. En de jeugd lijkt me zeker niet geïnteresseerd te zijn om in dit soort aandelen te beleggen.stockzombie schreef: ↑7 december 2021, 11:11En vraag me af hoe de "politiek" gaat reageren als de Chinezen AGS helemaal zouden willen overnemen?..
Europa is continu assets aan het verliezen aan China, voor een groot stuk heimelijk.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Berenberg over Ageas: 'Opbreken conglomeraat houdt steek'
Beleggers bij Ageas AGS 0,04% reageren onderkoeld nu de groep investeerders rond BE Group weer opduikt. 'Een vroeg kerstverhaaltje', klinkt het oordeel.
Toch vindt beurshuis Berenberg het idee van een bod an sich geen zo'n dwaas idee. 'Er zit substantiële waarde in de verschillende onderdelen van Ageas, die eigenlijk een conglomeraat is. Bij de optelsom van de onderdelen komen we uit op 56,6 euro, zonder controlepremie voor de verschillende onderdelen'.
De Chinese joint venture met Taiping Life genereert jaarlijks een stevige cashflow die door beleggers niet naar waarde geschat wordt
MICHAEL HUTTNER
BERENBERG-ANALIST
Volgens analist Michael Huttner onderschatten beleggers nu de waarde van de Chinese joint venture met Taiping Life. 'Die joint venture genereert jaarlijks een stevige cashflow, 141 miljoen in 2021, en wordt ondergewaardeerd op de beurs. Dat maakt volgens ons de speculatieve interesse van BE Group geloofwaardig'.
Huttner merkt ook dat zowel Ageas als Allianz begin deze maand op beleggerspresentaties aanstipten dat verzekeraars voor banken - via de nieuwe Basel IV-kapitaalvereisten voor de sector - interessante investeringen zijn.
www.tijd.be/markten-live/live-blog/be...
Beleggers bij Ageas AGS 0,04% reageren onderkoeld nu de groep investeerders rond BE Group weer opduikt. 'Een vroeg kerstverhaaltje', klinkt het oordeel.
Toch vindt beurshuis Berenberg het idee van een bod an sich geen zo'n dwaas idee. 'Er zit substantiële waarde in de verschillende onderdelen van Ageas, die eigenlijk een conglomeraat is. Bij de optelsom van de onderdelen komen we uit op 56,6 euro, zonder controlepremie voor de verschillende onderdelen'.
De Chinese joint venture met Taiping Life genereert jaarlijks een stevige cashflow die door beleggers niet naar waarde geschat wordt
MICHAEL HUTTNER
BERENBERG-ANALIST
Volgens analist Michael Huttner onderschatten beleggers nu de waarde van de Chinese joint venture met Taiping Life. 'Die joint venture genereert jaarlijks een stevige cashflow, 141 miljoen in 2021, en wordt ondergewaardeerd op de beurs. Dat maakt volgens ons de speculatieve interesse van BE Group geloofwaardig'.
Huttner merkt ook dat zowel Ageas als Allianz begin deze maand op beleggerspresentaties aanstipten dat verzekeraars voor banken - via de nieuwe Basel IV-kapitaalvereisten voor de sector - interessante investeringen zijn.
www.tijd.be/markten-live/live-blog/be...
waar rook is, is vuur 

-
- Jr. Member
- Contacteer:
Voor mij persoonlijk is een overname absoluut niet nodig, maar alles vanaf de 60 kan ik persoonlijk ook mee leven.
Gezien Ageas met een GAK van 45 inmiddels mijn grootste positie is kan ik die dan ineens sluiten (want ze is eigenlijk wat te groot) en pak ik op minder dan 12 maanden na instappen 30% winst daarop, tsja. Daar moet een mens content mee zijn zeker?
*EDIT: Liefst hou ik ze nog 5 jaar he
In tussentijd een euro of 13 euro dividend trekken en tegen dan zijn we waarschijnlijk de 60 al een stuk gepasseerd. Maar vanaf 60 zou ik er dus geen traan om laten, dan zoeken we naar de volgende investering
Gezien Ageas met een GAK van 45 inmiddels mijn grootste positie is kan ik die dan ineens sluiten (want ze is eigenlijk wat te groot) en pak ik op minder dan 12 maanden na instappen 30% winst daarop, tsja. Daar moet een mens content mee zijn zeker?
*EDIT: Liefst hou ik ze nog 5 jaar he

60€ is toch wel te laag hoor... Eind juni 2021 bedroeg het eigen vermogen van Ageas 61,11€ per aandeel. Bij een overname zou ik toch graag min 70 à 75€ zien...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zolang dit consortium de werkelijke partij niet vrijgeeft is dit niks anders dan speculeren. Die hebben een belachelijk (indicatief) bod gedaan waar Ageas niet op wilde reageren en ik hoop dat dit 60€ is. Als het indicatieve bod lager is dan 60€ hoop ik dat ze de conciërge dit dossier op laat volgen want dan is het geen serieuze partij.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Haha, de conciërgeHenkie1984 schreef: ↑7 december 2021, 14:43 Zolang dit consortium de werkelijke partij niet vrijgeeft is dit niks anders dan speculeren. Die hebben een belachelijk (indicatief) bod gedaan waar Ageas niet op wilde reageren en ik hoop dat dit 60€ is. Als het indicatieve bod lager is dan 60€ hoop ik dat ze de conciërge dit dossier op laat volgen want dan is het geen serieuze partij.