Veranderen energieleverancier
Re: Veranderen energieleverancier
Tja, begrijpend lezen is moeilijk voor sommigen. Engie kwam goedkoopste uit. Begrijp je dat? GOEDKOOPST. Mega was goedkoper, maar ik vertrouw hen voor geen haar, dat ze na 1 jaar korting gaan storten. Zal wel korting ontvangen via B2B.
En rancunes tegen bedrijf. Tja....uw probleem
--KNIP--
Ik heb VAST contract voor 1 jaar, en dan zien we wel. Ik ben niet getrouwd met hen. Hou U bij de feiten aub. en begin niet te orakelen over ander forum, of 'oude' contracten.--KNIP--
En rancunes tegen bedrijf. Tja....uw probleem
--KNIP--
Ik heb VAST contract voor 1 jaar, en dan zien we wel. Ik ben niet getrouwd met hen. Hou U bij de feiten aub. en begin niet te orakelen over ander forum, of 'oude' contracten.--KNIP--
Laatst gewijzigd door gast9876 op 9 mei 2021, 19:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Common sence? Probeer maar eens een facturatie fout op te lossen zonder (goeie) klantendienst. Is net hetzelfde als een verzekering, die heb ook niet nodig totdat je ze wel nodig hebt. Dienstverlening (stroom en gas leveren, klantendienst) maakt deel uit van het contract, je betaalt daar voor, je mag dus een zekere kwaliteit verwachten. Best mogelijk dat sommigen geen waarde hechten aan een deftige klantendienst maar respecteer op zijn minst diegene die er wel waarde aan hechten.
En wat dat op de man spelen betreft

Net als 69999 andere gedupeerden zal ik spoedig een nieuwe energieleverancier moeten zoeken na het vonnis dat vandaag wellicht het formele failliet van V.E.L. zal uitspreken.
Zoals aanbevolen heb ik dan ook de V-Test van VREG gedaan en kwam voor een 1-jarig vast contract uit bij Engie's DIRECT FIXED formule.
Bon, ik ga dan naar de website van Engie en probeer mij aan te melden als nieuwe klant: blijkt dat ik deze formule niet kan kiezen. Ge kunt daar uw parameters ingeven (aard van taller, zonnepanelen of niet, geschat verbruik, enz) en dan stelt die twee formules voor, maar NIET de meest voordelige in VREG.
Bullshit van Engie ? of iets dat ik over het hoofd zie?
alvast bedankt!
Zoals aanbevolen heb ik dan ook de V-Test van VREG gedaan en kwam voor een 1-jarig vast contract uit bij Engie's DIRECT FIXED formule.
Bon, ik ga dan naar de website van Engie en probeer mij aan te melden als nieuwe klant: blijkt dat ik deze formule niet kan kiezen. Ge kunt daar uw parameters ingeven (aard van taller, zonnepanelen of niet, geschat verbruik, enz) en dan stelt die twee formules voor, maar NIET de meest voordelige in VREG.
alvast bedankt!
- PotjeVickx
- Newbie
- Contacteer:
In het VTM-nieuws werd gezegd dat er nog andere bedrijven 'in de wandelgangen genoemd worden om hetzelfde lot te ondergaan.
Iemand weet van die info?
Iemand weet van die info?
ik heb dat ook voor bij Engie. Zelfs wanneer je "ander pack" neemt kom je steeds terecht bij hun 2 voorstellenTOATOA86 schreef: ↑7 december 2021, 09:37 Net als 69999 andere gedupeerden zal ik spoedig een nieuwe energieleverancier moeten zoeken na het vonnis dat vandaag wellicht het formele failliet van V.E.L. zal uitspreken.
alvast bedankt!

- donderblomme
- Newbie
ik heb reeds een paar jaar "Direct (variabele prijs) voor 1 jaar" nadat ik het zelf ontdekte ,in combinatie met zonnepanelen dus ik moet enkel wat opleggen sinds de corona.
ben reeds 30 jaar bij Electrabel/Engie maar sinds vorig jaar doe ik ook mee aan groepsaankoop west-vlaanderen, toevallig was Engie de goedkoopste voor gas "Samen groen - 10 februari 2021 (vaste prijs) voor 1 jaar".
ben reeds ingeschreven voor volgend jaar, ben benieuwd.
ben reeds 30 jaar bij Electrabel/Engie maar sinds vorig jaar doe ik ook mee aan groepsaankoop west-vlaanderen, toevallig was Engie de goedkoopste voor gas "Samen groen - 10 februari 2021 (vaste prijs) voor 1 jaar".
ben reeds ingeschreven voor volgend jaar, ben benieuwd.
gebeld naar de ombudsman, klacht neergelegd per mail. Voor wat het waard is natuurlijk..
ja ik vind ook allemaal ietwat raar. Misschien zit er een kortingske bij.
Dat van die contracten klopt.
Een telefoontje doet soms wonderen.
Of anders de vraag stellen via de chat en wees niet te ongeduldig voor een antwoord.
OP vreg website stond contract voor 3 jaar, was niet af te sluiten online.
Is uiteindelijk in orde gekomen via voorgaande het contract van 3 j.
Een telefoontje doet soms wonderen.
Of anders de vraag stellen via de chat en wees niet te ongeduldig voor een antwoord.
OP vreg website stond contract voor 3 jaar, was niet af te sluiten online.
Is uiteindelijk in orde gekomen via voorgaande het contract van 3 j.
Estate Guru believer.
Ik vraag mij af, als je normaal je factuur betaalde via domiciliering, dan kan je een terugbetaling eisen via je bank. De wet verplicht dat je binnen een ruime tijdspanne (enkele maanden) je om gelijk welke reden dat mag doen.
Misschien is het een idee om te doen als je vreest dat je anders geld kwijt zal geraken. Initieer de eis bij je bank om je laatste domciliering te annuleren en je geld terug te krijgen.
Deze wet is er om de consument te beschermen tegen onterecht debiteringen.
Misschien is het een idee om te doen als je vreest dat je anders geld kwijt zal geraken. Initieer de eis bij je bank om je laatste domciliering te annuleren en je geld terug te krijgen.
Wij dus ook bij de ongelukkige klanten van de Vlaamse Energieleverancier voor gas..
Tot gisteren heb mij niet echt de vraag gesteld, maar neem je NU (=vandaag) dus best een vast of variabel contract?
Zijn er prognoses wat the energie markt zal doen?
Het kan toch niet zo blijven stijgen als de laatste maanden?
Tot gisteren heb mij niet echt de vraag gesteld, maar neem je NU (=vandaag) dus best een vast of variabel contract?
Zijn er prognoses wat the energie markt zal doen?
Het kan toch niet zo blijven stijgen als de laatste maanden?
De vraag is maar:"Was het voorschot onterecht?". Neen want je hebt de energie opgebruikt. Ja, als het bedrag eenzijdig werd verhoogd of het voorschot voor levering in december is. Het voorschot voor december werd niet opgevraagd.SMGGM schreef: ↑7 december 2021, 12:52 Ik vraag mij af, als je normaal je factuur betaalde via domiciliering, dan kan je een terugbetaling eisen via je bank. De wet verplicht dat je binnen een ruime tijdspanne (enkele maanden) je om gelijk welke reden dat mag doen.
Denk dat de rekeningen al wel geblokkeerd zijn door de curator, en er van terugbetaling geen sprake is.