Vlaamse Energieleverancier failliet
Re: Vlaamse Energieleverancier failliet
In feite erger ik mij daar nog het minst aan, dat is dan pech. Waar ik mij het meest aan erger is dat journalisten een 'consumentenorganisatie' Testaankoop dus, die dus de belangen van de consument moeten verdedigen, zonder kritische vragen laten verkondigen dat je het maar individueel moet oplossen.EarthNvstr1 schreef: ↑6 december 2021, 23:10 Eigenlijk wel grappig ... daar sta je dan met het (goedkoopst mogelijk) vast contract voor de zekerheid ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Helemaal onderaan links onder "Doe mee met ons" staat "Verstuur een klacht": https://www.test-aankoop.be/klagen
Klik op die link en je blijft in een hutsepotEarthNvstr1 schreef: ↑6 december 2021, 23:50Helemaal onderaan links onder "Doe mee met ons" staat "Verstuur een klacht": https://www.test-aankoop.be/klagen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nu overstappen is nog te vroeg. Volgens de V-test van de vreg moet je eerst wachten tot het vonnis is uitgesproken.
Vlaamse Energieleverancier heeft het faillissement aangevraagd. We verwachten dat het vonnis op dinsdag 7 december zal uitgesproken worden. Bent u klant van Vlaamse Energieleverancier? En wordt Vlaamse Energieleverancier failliet verklaard? Dan neemt Fluvius de levering van elektriciteit en/of aardgas automatisch over op de dag van het faillissementsvonnis.
De prijs die u bij Fluvius betaalt in zijn rol als noodleverancier vindt u terug in de resultatenlijst van de V-test® hieronder. Sluit u in de maand na de uitspraak van het faillissement een nieuw contract af met een andere leverancier? Dan kan u met die leverancier afspreken om al vanaf de dag van het vonnis klant bij hem te worden. U betaalt dan vanaf de dag van het vonnis de prijs van uw nieuw contract en niet de prijs van de noodleverancier. Meer informatie en veelgestelde vragen vindt u hier.
Let op: Het tarief dat van toepassing is in dit geval is niet het 'elektriciteitstarief DNB' of het 'aardgastarief DNB', maar wel de duurdere 'prijs noodleverancier'. U vindt deze 'prijs noodleverancier' dan ook meer onderaan in de resultatentabel.
Laatst gewijzigd door Tycoon op 7 december 2021, 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik zou daar toch maar mee oppassen, Fluvius kent het verbruiksprofiel van haar klanten, als je daar te veel van afwijkt kun je een meteropnemer verwachten of vragen ze een foto van het telwerk. Een beetje foefelen OK maar blijf tussen de tolerantie en hou er rekening mee dat je mogelijks twee keer tellerstanden zal mogen doorgeven, een keer voor eindfactuur Vlaamse en een keer voor afrekening met Fluvius. En nog iets, wanneer je nu een te hoge tellerstand doorgeeft zal de prognose van het jaarverbruik ook hoger zijn waardoor je nog meer voorschot zal betalen bij de nieuwe leverancier (die dan hopelijk ook niet failliet gaat)ludo schreef: ↑6 december 2021, 20:22 Je zou kunnen berekenen hoeveel je al als voorschot betaald hebt en wat je aan Kwh verbruikt hebt.
Heb je minder verbruikt dan je betaald heb, geef dan aan je nieuwe leverancier een grotere meterstand door dan nu op je teller staat zodat je ongeveer break even komt.Geld terug krijgen van de Vlaamse energieleverancier kan je vergeten
Bij de jaarlijks meteropnamen en faktuur ga je dan van je nieuwe leverancier geld terug krijgen.
Ik zit bij Mega, dat is ook zo'n leverancier die in de problemen zit.
ik hem mijn 2 laatste domicilieringen teruggevorderd en had ze in 10 minuten terug. 140 euro terug in de poket. Laat de curator nu maar zijn ding doen. Ik sta effen.
Dank aan deze die de tip hier ergens gegeven heeft.
Dank aan deze die de tip hier ergens gegeven heeft.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zou niet raar opkijken als de bank die weer van de rekening trekt als ze het geld niet terug kan trekken bij de vlaamse energieleverancier omdat de rekeningen geblokkeerd zijn. Maar het is een goede reflex denk ik .
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
gaan die sommen niet direct af van de vlaamse energieleverancier?
Die rekening zullen pas vanavond geblokkeerd worden denk ik.
Ik weet niet hoe dat in zijn werk gaat.
Ik heb mijn rechten uitgeoefend. Ik zou het vreemd vinden dat de bank dit zomaar terugbetaalt uit eigen zakken en dan terug vordert.
Die rekening zullen pas vanavond geblokkeerd worden denk ik.
Ik weet niet hoe dat in zijn werk gaat.
Ik heb mijn rechten uitgeoefend. Ik zou het vreemd vinden dat de bank dit zomaar terugbetaalt uit eigen zakken en dan terug vordert.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
-
- Hero Member
- Contacteer:
Lukske ik weet het ook niet, maar heb een gelijkaardige ervaring met een bank. Een week later was het geld ineens foetsie zonder ook maar een spoor achter te laten (als in zelfs geen inkomende als uitgaande transactie te zien). uitleg was toen dat het een provisie was die geschrapt werd.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Na faillissement Vlaamse Energieleverancier:
welke stappen moet je ondernemen? En wat met je voorschot?
Wat moeten klanten van de Vlaamse Energieleverancier nu doen?
Wat betekent dit voor mensen met een sociaal tarief?
Mensen die recht hebben op een sociaal tarief en aangesloten waren bij Vlaamse Energieleverancier, kunnen dat tarief mogelijk even verliezen.
Het kan immers tot drie maanden duren vooraleer de overheid aan je nieuwe leverancier heeft doorgegeven dat jij hier recht op hebt.
"Een aantal mensen heeft ook recht op een sociaal tarief omdat ze recht hebben op de verhoogde tegemoetkoming in de ziekteverzekering", voegt de federale ombudsman voor Energie toe.
"Dat recht loopt af op 31 maart 2022.
Zij kunnen best vanaf 1 april opnieuw op zoek gaan naar een nieuwe leverancier zodat ze aan een veel beter commercieel tarief een contract kunnen afsluiten."
welke stappen moet je ondernemen? En wat met je voorschot?
Wat moeten klanten van de Vlaamse Energieleverancier nu doen?
Wat betekent dit voor mensen met een sociaal tarief?
Mensen die recht hebben op een sociaal tarief en aangesloten waren bij Vlaamse Energieleverancier, kunnen dat tarief mogelijk even verliezen.
Het kan immers tot drie maanden duren vooraleer de overheid aan je nieuwe leverancier heeft doorgegeven dat jij hier recht op hebt.
"Een aantal mensen heeft ook recht op een sociaal tarief omdat ze recht hebben op de verhoogde tegemoetkoming in de ziekteverzekering", voegt de federale ombudsman voor Energie toe.
"Dat recht loopt af op 31 maart 2022.
Zij kunnen best vanaf 1 april opnieuw op zoek gaan naar een nieuwe leverancier zodat ze aan een veel beter commercieel tarief een contract kunnen afsluiten."
Wat ik raar vind is dat Fluvius die verantwoordelijk is voor de noodlevering, maar ook voor de meterstanden geen voorziening treft om de meterstanden van vandaag door te geven. Om die meterstand digitaal door te geven heb je namelijk een code nodig, een oude code werkt niet want dan krijg je de melding de ze de meterstanden al kennen.
Ze geven als berichtgeving dat ze het zullen 'schatten' terwijl ze zelf alles in handen hebben om het accuraat te laten verlopen.
Ze geven als berichtgeving dat ze het zullen 'schatten' terwijl ze zelf alles in handen hebben om het accuraat te laten verlopen.