Vlaamse Energieleverancier failliet
Re: Vlaamse Energieleverancier failliet
en het enige wat onze vlaamse politici kunnen uitbraken is dat we niet zonder stroom of gas zullen vallen. Amai, wat een geruststelling voor die mensen die vele honderden euros kwijt zijn.
Hoe zouden ze het trouwens doen?: ons zonder stroom of gas zetten.
De vlaamse politici zijn van het laagste soort dat er is; dommer en dwazer dan een baviaan. Zum kotsen. Als er al untermenschen bestonden moet je ze daar zeker zoeken.
Hoe zouden ze het trouwens doen?: ons zonder stroom of gas zetten.
De vlaamse politici zijn van het laagste soort dat er is; dommer en dwazer dan een baviaan. Zum kotsen. Als er al untermenschen bestonden moet je ze daar zeker zoeken.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Heb hier ook mijn voorschot (400€ voor komende 3 maand) teruggevraagd via mijn bank omdat het minder dan 8 weken geleden via domiciliëring werd gestort. Inderdaad direct teruggestort gekregen op mijn rekening. Bedankt voor de tip! En benieuwd of dit de komende weken dan terug afgeboekt wordt zoals sommigen aangeven.
Dat gekanker op politici heeft weinig zin, je hebt ze zelf verkozen en als je het beter kunt moet je jezelf maar verkiesbaar stellen of een dictatortje aanstellen of zelf spelen.
Ik was in ieder geval blij verrast dat het provinciebestuur van Oost-Vlaanderen als initiatiefnemer van de groepsaankoop vlug gereageerd heeft en naar een oplossing zoekt. Ik wacht dus ook nog even af om een nieuwe energieleverancier te kiezen (je kan minstens december afwachten om niet persé aan de noodleverancier te moeten betalen)
Ik vermoed dat ze zullen uitgaan van uw gemiddeld verbruik voor die periode. Is voor hun het eenvoudigste om te berekenen..Obby schreef: ↑7 december 2021, 19:22 Wat ik raar vind is dat Fluvius die verantwoordelijk is voor de noodlevering, maar ook voor de meterstanden geen voorziening treft om de meterstanden van vandaag door te geven. Om die meterstand digitaal door te geven heb je namelijk een code nodig, een oude code werkt niet want dan krijg je de melding de ze de meterstanden al kennen.
Ze geven als berichtgeving dat ze het zullen 'schatten' terwijl ze zelf alles in handen hebben om het accuraat te laten verlopen.
Eenvoudig zou geweest zijn dat ze op hun website een tool hadden gemaakt zodat elke klant vandaag zijn meterstanden kon doorgeven. Eenvoudig en correct. Via voldoende informatie via de media hadden ze dan zeker 80 % correcte informatie. Nu gaan ze een beetje 'schatten', gelukkig zal dat niet moeten gebeuren via allemaal kaboutertjes die zitten te rekenen maar via een computerprogrammatje. Maar ze zullen achteraf wel veel communicatie moeten voeren met mensen die niet akkoord zijn.
Ben je zeker dat je je meterstanden niet zelf moet doorgeven bij veranderen van leverancier ?
Dat gaat nooit lang duren.... Bij fluvius blijven doet niemand voor zijn plezier en als ik me niet vergis van eigen ondervinding bij een eerder gestopte leverancier dringt fluvius zeer vaak en zeer sterk aan om zelf een leverancier te kiezen.
Dat gaat nooit lang duren.... Bij fluvius blijven doet niemand voor zijn plezier en als ik me niet vergis van eigen ondervinding bij een eerder gestopte leverancier dringt fluvius zeer vaak en zeer sterk aan om zelf een leverancier te kiezen.
De meterstanden van je energiemeters, voor zowel elektriciteit als gas worden beheerd door Fluvius. Wanneer je de traditionele energiemeter in huis hebt, geef je de meterstanden nog handmatig door. Voor de digitale meter is dit niet meer nodig, hiervan worden de meterstanden automatisch doorgegeven en verwerkt.
https://callmepower.be/nl/energie/gids/ ... rstanden[u][/u]
Uit de mail ontvangen van de provincie Oost-Vlaanderen:
Je bent vorige groepsaankoop klant geworden van de Vlaamse Energieleverancier. De Provincie Oost-Vlaanderen heeft gisteren het faillissement van de Vlaamse Energieleverancier vernomen via de pers. De Provincie betreurt deze situatie enorm, voor alle 70.000 gedupeerden, en in het bijzonder de 26.000 klanten die via de groepsaankoop een contract hebben afgesloten voor gas of gecombineerd gas + elektriciteit bij dez
Toch straf dat bijna de helft van de klanten uit die groepsaankoop komen
Je bent vorige groepsaankoop klant geworden van de Vlaamse Energieleverancier. De Provincie Oost-Vlaanderen heeft gisteren het faillissement van de Vlaamse Energieleverancier vernomen via de pers. De Provincie betreurt deze situatie enorm, voor alle 70.000 gedupeerden, en in het bijzonder de 26.000 klanten die via de groepsaankoop een contract hebben afgesloten voor gas of gecombineerd gas + elektriciteit bij dez
Toch straf dat bijna de helft van de klanten uit die groepsaankoop komen
De Vlaamse Energieleverancier bestaat nog maar van in 2018 he.
Die zaten niet direct op volle snelheid..
Die zaten niet direct op volle snelheid..
Dank u modsatsurfer schreef: ↑6 december 2021, 19:07 Staat hier al (terecht!)
ff. kijken voor je iets post. (overzichtelijker forum en veel meer mensen bereiken in 1 keer)![]()
energieprijzen-t30458-120.html?hilit=en ... er#p530934
EDIT mod: we houden het verhaal van de Vlaamse Energieleverancier best in dit aparte topic. Het bovenstaande topic is voor algemene zaken ivm energie.
Ik denk dat Mega ook nog gaat volgen.
Ik las, naar mijn gevoel, wel een overdreven verhaal van een gewezen klant :
'Nu kunnen we onze dochter geen kerstcadeau geven', aldus een commentaar in de krant HLN.
Ik zie eigenlijk niet goed in hoe je zoiets kan zeggen. Fijne ouders zijn dat daar.
'Nu kunnen we onze dochter geen kerstcadeau geven', aldus een commentaar in de krant HLN.
Ik zie eigenlijk niet goed in hoe je zoiets kan zeggen. Fijne ouders zijn dat daar.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Dat ze nog niet dakloos geworden zijn. Volgende stap is huis moeten verkopen jong en de kinderen in een weeshuis moeten steken.
Wat een miserie!
Het is natuurlijk weer goud voor de pers zo een faillissement he dan kunnen ze weer hun gazet vol schrijven.
Gewoon veranderen van energieleverancier is te moeilijk
Het is een beetje ambetant wegens de hogere prijzen, dat wel (zeker als pinnige spaargidser)
Misschien komt de provincie O-V wel nog met een voorstel voor de groepsaankopers;
"De provincie Oost-Vlaanderen sloot begin dit jaar nog een groepsaankoop af met de Vlaamse Energieleverancier voor 26.000 klanten. “Het was al onze tiende groepsaankoop en het is de eerste keer dat er een probleem opduikt”, zegt Riet Gillis (Groen), gedeputeerde voor energie in de Oost-Vlaamse provincieraad. “We gaan proberen al onze klanten onder gunstige voorwaarden onder te brengen bij een andere leverancier. Dat is de eerste bekommernis"
Wat een miserie!
Het is natuurlijk weer goud voor de pers zo een faillissement he dan kunnen ze weer hun gazet vol schrijven.
Gewoon veranderen van energieleverancier is te moeilijk
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Misschien komt de provincie O-V wel nog met een voorstel voor de groepsaankopers;
"De provincie Oost-Vlaanderen sloot begin dit jaar nog een groepsaankoop af met de Vlaamse Energieleverancier voor 26.000 klanten. “Het was al onze tiende groepsaankoop en het is de eerste keer dat er een probleem opduikt”, zegt Riet Gillis (Groen), gedeputeerde voor energie in de Oost-Vlaamse provincieraad. “We gaan proberen al onze klanten onder gunstige voorwaarden onder te brengen bij een andere leverancier. Dat is de eerste bekommernis"
Ik zou daar niet teveel op rekenen. De volgende groepsaankoop was pas voorzien in februari 2022 (afsluiten inschrijvingen), nadien krijgen de klanten een voorstel (maart 2022) en zal het contract ten vroegste per 1 mei 2022 ingaan.Jamesken schreef: ↑8 december 2021, 08:01 Dat ze nog niet dakloos geworden zijn. Volgende stap is huis moeten verkopen jong en de kinderen in een weeshuis moeten steken.
Wat een miserie!
Gewoon veranderen van energieleverancier is te moeilijkHet is een beetje ambetant wegens de hogere prijzen, dat wel (zeker als pinnige spaargidser)
Zolang gaat de tijdelijke noodleverancier Fluvius niet wachten. Volgens hun regels moet je binnen de 60 dagen een nieuwe leverancier gevonden hebben, dus tegen uiterlijk 6 februari 2022.
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 8 december 2021, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.