De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Yaris echt geen windwijzer :toch wacht ik op een daling van 15 procent vooraleer opnieuw in te stappen
15% topv wanneer?
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Ik heb nooit gedacht aan verkopen bij een grote daling. Integendeel, dan zou ik juist bijkopen. Ik zou zelfs niet verkopen in afwachting van een grote daling. Dat was joshua41. Ik heb letterlijk geschreven:
Dus lop, ik daag jou en degenen die je gelijk geven uit om een bericht van mij te zoeken waarin ik me voorneem te verkopen bij een grote daling. Als je niets vindt aanvaard ik graag een verontschuldiging voor jouw weinig vriendelijke reactie.Yaris schreef: ↑3 december 2021, 16:21Ja, maar dan stel je jezelf voor drie problemen:Die vragen moet je jezelf niet stellen wanneer je gewoon bijhoudt.
- Wanneer verkoop je? Misschien blijft de beurs nog jaren doorstijgen.
- Wanneer koop je terug? Na een correctie wellicht, maar hoe weet je wanneer het diepste punt van de correctie achter de rug is? Zul je tijdens een correctie wel durven kopen of wacht je tot ze voorbij is en je je kans gemist hebt?
- Wat doe je ondertussen met dat geld? Op een spaarrekening laten ontwaarden?
Dus die 2 berichten staan haaks tegenover elkaar. En hier beweer je nu nog dat je zou bijkopen ?Yaris schreef: ↑7 december 2021, 20:30Ik heb nooit gedacht aan verkopen bij een grote daling. Integendeel, dan zou ik juist bijkopen. Ik zou zelfs niet verkopen in afwachting van een grote daling. Dat was joshua41. Ik heb letterlijk geschreven:Dus lop, ik daag jou en degenen die je gelijk geven uit om een bericht van mij te zoeken waarin ik me voorneem te verkopen bij een grote daling. Als je niets vindt aanvaard ik graag een verontschuldiging voor jouw weinig vriendelijke reactie.Yaris schreef: ↑3 december 2021, 16:21
Ja, maar dan stel je jezelf voor drie problemen:Die vragen moet je jezelf niet stellen wanneer je gewoon bijhoudt.
- Wanneer verkoop je? Misschien blijft de beurs nog jaren doorstijgen.
- Wanneer koop je terug? Na een correctie wellicht, maar hoe weet je wanneer het diepste punt van de correctie achter de rug is? Zul je tijdens een correctie wel durven kopen of wacht je tot ze voorbij is en je je kans gemist hebt?
- Wat doe je ondertussen met dat geld? Op een spaarrekening laten ontwaarden?
Neem een standpunt in en blijf erbij .
Daarbij de yaris dat ik ken is deze die fondsen kocht en niks met individuele aandelen en dergelijke te maken wou hebben .
Hoe het vandaag zit weet ik niet ? Misschien wil je dit eens toelichten ?
Maar iemand die belegd in een ETF of fondsen heeft in het algemeen geen of weinig kennis van individuele posities
en economische situaties . Het zelfde kun je zeggen van iemand die maar enkele jaren bezig is met aandelen .
Dat is geen schande in tegendeel beter dat je dit van jezelf beseft en dan gewoonweg het werk overlaat aan iemand anders in het geval van een fonds of de wereldwijde markt volgt .
Toch versta ik niet waarom sommigen zich ( daarmee bedoel ik niet specifiek u ) altijd uitspreken over de economische situaties terwijl ze er niks van kennen .
Telkens moet dit leiden tot ellenlange discussies waarna een grote stilte valt als ze inzien dat ze verkeerd waren .
Ik zal mij ook niet veel uitspreken over Europese aandelen ik volg die niet en ken deze markt behalve enkele uitzonderingen niet . Als ik Europese aandelen zou moeten kopen vandaag dan kies ik beter voor een ETF , maar ik ga dan ook geen verkondigingen doen zoals sommigen dit hier wel doen .
En nogmaals daarmee bedoel ik niet specifiek u .
lop,
Ik ga niet verder in op deze discussie die buiten ons niemand interesseert. Ik wil alleen nog zeggen dat een forum dient om gezellig van gedachten te wisselen en dat het geen slagveld is waar het de bedoeling is om gelijk te halen en mensen met een andere mening af te maken. Uitspraken zoals hieronder dienen dan ook vermeden te worden, die zijn niet aangenaam en dragen niet bij tot een goede sfeer. Alle citaten komen letterlijk van jou.
Ik ga niet verder in op deze discussie die buiten ons niemand interesseert. Ik wil alleen nog zeggen dat een forum dient om gezellig van gedachten te wisselen en dat het geen slagveld is waar het de bedoeling is om gelijk te halen en mensen met een andere mening af te maken. Uitspraken zoals hieronder dienen dan ook vermeden te worden, die zijn niet aangenaam en dragen niet bij tot een goede sfeer. Alle citaten komen letterlijk van jou.
- "Blijkbaar is je kennis zeer klein als je zo antwoordt."
- "Hopelijk besef je nu hoe dom uw antwoord is."
- "Zijn jullie nu werkelijk zo dom?"
- "Ben je echt zo blind?"
- "Maar blijf maar blind zal beter zijn voor je gemoedrust."
- "Maar blijkbaar is niemand die dit begrijpt."
- "Zie je werkelijk niet in dat je hiermee fout bent?"
- "Verkondig geen verhalen waarvan u weet dat ze aan geen kanten kloppen!"
- "Je doet met deze gegevens wat je wil maar wat ik zeg is volledig juist."
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Je hebt gelijk, Yaris. Uit jouw berichten blijkt duidelijk dat je een consistente beleggingsstrategie hanteert: stil blijven zitten als je geschoren wordt, en beetje bij beetje bijkopen als er zich opportuniteiten voordoen. Ik volg ongeveer dezelfde strategie, met dit verschil dat ik in individuele aandelen beleg in plaats van in fondsen. Ik hou altijd voldoende kruit droog om te kunnen bijkopen, al besef ik dat dat kruit wel onderhevig is aan geldontwaarding (zeker nu met de hoge inflatie en lage rente). Maar cash in reserve houden geeft me de nodige gemoedsrust, en dat is ook veel waard.
Ik kijk uit naar jouw berichten, zowel naar vorm als naar inhoud toe. Ik verontschuldig me graag in de plaats van lomp... sorry, het moet lop zijn.
Als je gezellig wil kletsen bestaat zoiets zoals de kroeg .Yaris schreef: ↑8 december 2021, 05:36 lop,
- "Blijkbaar is je kennis zeer klein als je zo antwoordt."
- "Hopelijk besef je nu hoe dom uw antwoord is."
- "Zijn jullie nu werkelijk zo dom?"
- "Ben je echt zo blind?"
- "Maar blijf maar blind zal beter zijn voor je gemoedrust."
- "Maar blijkbaar is niemand die dit begrijpt."
- "Zie je werkelijk niet in dat je hiermee fout bent?"
- "Verkondig geen verhalen waarvan u weet dat ze aan geen kanten kloppen!"
- "Je doet met deze gegevens wat je wil maar wat ik zeg is volledig juist."
Als ik 100 % zeker ben en bewijs het dan ook nog dan schrijf ik inderdaad vlakuit dat je zo rond bent zoals een ei .
De mensen zouden meer rechtuit moeten zijn tegenover elkaar in plaats van achterbaks de wereld zou veel mooier zijn .
Hier spannen ze samen en valt er een grote stilte als ze eindelijk vatten dat ze mis waren .
Maar hun fout toegeven nee dat gaat niet .
Ik zie hier mensen die nog in hun Pampers zitten qua beleggen en overvloedig raad geven en er eerlijk gezegd niks van snappen . Bijna elke keer dat ze advies geven zitten er fouten in . Zelfde met mijn schrijfstijl
Zou iedere keer moeten reageren dan zou je 100 pagina's met citaten kunnen posten .
Is het alleen ik die dit inzie ? Maar denk dat de anderen meer zwijgen om discussies te voorkomen .
Als je er niks van kent geef dan geen raad aan andere mensen .
Zeg zoals een kantoorbediende in een bank " koop die ETF of dat fonds " spreek je dan niet uit over de economische toestand waarin we zich bevinden , over sommige aandelen enz .
Want telkens zitten er fouten in . Ik heb meer dan 3000 pagina's die up to date zijn van bedrijven , heb cijfers van de waarderingen die terug gaan tot de crisis van 2008. Als ik iets zeg weet ik wat ik zeg ! Dat is niet uit de lucht gegrepen .
Als ik namen laat vallen is dit de bedoeling dat andere dit beter bekijken en is dit geen aanbeveling .
Denk dat ik bij de vorige val van de beurs genoeg bewijs geleverd heb dat ik weet wat ik zeg .
Iemand die mij heeft gevolgd haalt het dubbele dan wat IWDA haalt op die tijdspanne
Wat deden jullie dan allemaal ? Het zelfde wat je nu doet namelijk commentaar leveren .
En je weet maar al te goed wat ik schrijf waar is .
ok ok, calm down people. Kunnen we terug OT komen bij 'De Beurs Vandaag'.
@ lop: Gezien je heel wat kennis vergaard hebt en het bij het rechte eind hebt (of zoals anderen beweren: 'denkt te hebben'), denk ik te mogen begrijpen dat je advies geeft om momenteel vooral in waarde aandelen te investeren, correct? If so, kan je hier ook concreet in zijn? Welke gaan het de komende X-jaren goed doen (beter dan IWDA zoals je zelf stelt)?
Grtz,
@ lop: Gezien je heel wat kennis vergaard hebt en het bij het rechte eind hebt (of zoals anderen beweren: 'denkt te hebben'), denk ik te mogen begrijpen dat je advies geeft om momenteel vooral in waarde aandelen te investeren, correct? If so, kan je hier ook concreet in zijn? Welke gaan het de komende X-jaren goed doen (beter dan IWDA zoals je zelf stelt)?
Grtz,
Thomas Leysen wint wel met de markt te timen...
Hij heeft voor 6.5 miljoen aan Umicore-aandelen verkocht aan bijna 60 euro, op het hoogtepunt dus in augustus.
En hij had er aangekocht aan 27.5 euro als ik het mij goed herinner, maar dat vind ik niet meteen terug.
KBC heeft hij in der tijd ook aangekocht voor minder dan 10 euro per stuk voor een bedrag van 700.000 euro toen (herinner u de 5-5-5 obligaties).
Wil je de markt verslaan? Volg Leysen ;-)
Hij heeft voor 6.5 miljoen aan Umicore-aandelen verkocht aan bijna 60 euro, op het hoogtepunt dus in augustus.
En hij had er aangekocht aan 27.5 euro als ik het mij goed herinner, maar dat vind ik niet meteen terug.
KBC heeft hij in der tijd ook aangekocht voor minder dan 10 euro per stuk voor een bedrag van 700.000 euro toen (herinner u de 5-5-5 obligaties).
Barryke schreef: ↑9 december 2021, 15:29 Thomas Leysen wint wel met de markt te timen...
Leysen verkocht enkel het pakket wat hij 2 jaar eerder bijkocht. Via Tradicor heeft hij nog +-1Miljoen aandelen als ik me niet vergis.
https://www.fsma.be/nl/node/159194
Dat is inderdaad dat pakket. Niet slecht he, 3.5 miljoen winst (of meer dan 100%) op 2 jaar en half. Gaat me vooral om de timing. Die is echt perfect. Gekocht op dieptepunt en 2.5 jaar later verkocht op voorlopig hoogtepunt. Straf, en zoals gezegd niet de eerste keer
Mijn laatste koop was amgen aan 200$ per aandeel , dateert van 30 november .MrMaster schreef: ↑9 december 2021, 11:25 ok ok, calm down people. Kunnen we terug OT komen bij 'De Beurs Vandaag'.
Grtz,
BMY is meest ondergewaardeerd .
SWKS , DCI , UNM , ABM , naast amgen heeft SWKS , DCI en SKY de beste groeicijfers de komende 5 jaar
Maar SKY is iets overgewaardeerd .
Op volgorde ( minst risico )
ticker Verwacht rendement (5j)
BMY 18,3%
SWKS 14,5%
DCI 12.8%
UNM 12.6%
ABM 12.6%
Beetje meer risico
CI 22.8%
T 16.1%
CMCSA 14.3%
AMGN 14.3%
VZ 14.3%
Als je kijkt om te kopen en te vergeten zijn DCI , ABM , WBA , ADM , CAH een van de beste keuzes momenteel.
Dus wat er best is hangt eigenlijke af wat je wil en wat je kan verdragen van schommeling . De bovenste 5 aandelen zouden prefect een recessie moeten kunnen doorstaan . Als je de inflatie wilt indekken is dan ADM de beste keuze .
Als je uw dividend wil zien groeien is AGMN dan de beste keuze
Als je het super veilig wil houden dan is ADM aangewezen heeft zelfs gedurende de recessie zijn inkomen met 8% zien stijgen op jaarbasis en dekt prefect de inflatie in .
Zijn keuzes die je zelf moet maken ik zeg alleen maar de namen van deze met de beste vooruitzichten .
Heb zelf aandelen van BMY , UNM , AMGN , VZ , T , WBA , ADM , CAH
Maar sommige heb ik ook al lang , 2 weken terug heb ik amgen gekocht omdat mij de beste keuze leek is intussen wel al een 6% naar omhoog . Als AGMN zijn groeicijfers van 9% haalt zou dit betekenen dat 300$ mogelijk zou zijn binnen de 5 jaar en zou je een dividend halen van 3% netto .
De groeicijfers en het dividend liggen ruim boven de gemiddelden van de markt .
Ik kan je goede vijvers tonen maar vissen zal je nog altijd moeten zelf doen
Wat ik nu zie van crashes van al meer dan 50% in individuele, zogenaamde super toekomstige groei aandelen is een copy van 2000, met het verschil dat de indexen nog overeind blijven. TDOC al -71%. Roku -57% % Palantir -60% ZooM -74% HOOD -58% BABA -61% Virgin Galactic -71% Beyond meat -71% Pins -58% enz.....In 2000 ging het meestal tot -80% op zulke beloftevolle groeiwaarden.
En al die margin waardoor de brokers die mensen hun aandelen moeten verkopen.
Zou de eerste keer zijn dat de indexen niet mee crashen. Ik ben benieuwd want de dalingen zijn al ver gevorderd.
Ook wat vooraf ging is te vergelijken met 2000 via andere zotte speculaties op de SPAC''s Meme aandelen GME , AMC , Crypto's
Nu zie je ook al gevestigde waarden zoals Tesla en de laatst goed draaiende technologie sector: De semiconductor al wat sukkelen, ASML , AMD , NVDA.
Wat ook opvalt is dat de particulieren nog steeds volop achter aandelen aanlopen met de buy the dip gedachte .bv. op ASML in Amsterdam zag je voorbeurs allemaal kleine kooporders. Maar bij de opening was het al gedaan met die grote Piet particulier stijging.
En al die margin waardoor de brokers die mensen hun aandelen moeten verkopen.
Zou de eerste keer zijn dat de indexen niet mee crashen. Ik ben benieuwd want de dalingen zijn al ver gevorderd.
Ook wat vooraf ging is te vergelijken met 2000 via andere zotte speculaties op de SPAC''s Meme aandelen GME , AMC , Crypto's
Nu zie je ook al gevestigde waarden zoals Tesla en de laatst goed draaiende technologie sector: De semiconductor al wat sukkelen, ASML , AMD , NVDA.
Wat ook opvalt is dat de particulieren nog steeds volop achter aandelen aanlopen met de buy the dip gedachte .bv. op ASML in Amsterdam zag je voorbeurs allemaal kleine kooporders. Maar bij de opening was het al gedaan met die grote Piet particulier stijging.