Vlaamse Energieleverancier failliet
Re: Vlaamse Energieleverancier failliet
Dat die leverancier failliet is kan de meeste klanten worst wezen. Dat ze een nieuwe leverancier moeten zoeken zal ook de meeste mensen niets doen.
Maar het zijn die voorschotten hé. Ze vragen maandelijks altijd 70% meer dan hetgeen je verbruikt maar die krijg je nooit meer terug.
Ik zit bij Mega en mijn maandelijkse kost aan elektriciteit + gas is 70 euro (in 2020). Mega heeft dat eigenhandig verhoogt naar €350 / maand.
Mij allemaal prima want een voorschot krijg je steeds terug maar in het geval van een faillissement ben je de klos!
Maar het zijn die voorschotten hé. Ze vragen maandelijks altijd 70% meer dan hetgeen je verbruikt maar die krijg je nooit meer terug.
Ik zit bij Mega en mijn maandelijkse kost aan elektriciteit + gas is 70 euro (in 2020). Mega heeft dat eigenhandig verhoogt naar €350 / maand.
Mij allemaal prima want een voorschot krijg je steeds terug maar in het geval van een faillissement ben je de klos!
Das toch verdacht dat ze bij mega dat verhogen naar 350 eur/maand. Heb je een vast tarief of variabel? Een voorschot dient ook redelijk te zijn tot je verbruik. Je moet ze toch ook geen gratis lening geven he + ja als ze failliet gaan zit je ermee.
Mijn voorschot bij de Vlaamse energieleverancier was correct in verhouding met het verbruik. Ik had er een vast tarief. Ze hebben daar nooit mijn voorschot verhoogd. Voor mij is het ambetante dat ik op een duur moment moet veranderen
Mijn voorschot bij de Vlaamse energieleverancier was correct in verhouding met het verbruik. Ik had er een vast tarief. Ze hebben daar nooit mijn voorschot verhoogd. Voor mij is het ambetante dat ik op een duur moment moet veranderen
Ik heb een variabel
Als jij voor 'variabel' gaat, ga je toch niet op een duur moment veranderen. De prijzen lagen nu ook al hoog.
Volgens Paul D'Hoore zal de prijs in februari weer zakken.
Als jij voor 'variabel' gaat, ga je toch niet op een duur moment veranderen. De prijzen lagen nu ook al hoog.
Volgens Paul D'Hoore zal de prijs in februari weer zakken.
Bij mij hetzelfde. Heb het nu wel terug kunnen verlagen naar 90 EUR per maand mijn voorschot.Kevva schreef: ↑8 december 2021, 11:25 Dat die leverancier failliet is kan de meeste klanten worst wezen. Dat ze een nieuwe leverancier moeten zoeken zal ook de meeste mensen niets doen.
Maar, is ook enkele maanden 300 EUR geweest.
Nieuwe leverancier zoeken is voor mij nog het ergste, ik had een vast contract nog tot mei aan mooie prijzen, dus nu moet ik naar variabele prijzen gaan en zal het mij ongeveer 50% extra per maand kosten. Een 6-tal maanden 50% meer betalen dan wat je normaal ging doen, dat loopt sterk op....
dat is het he gilberke. Dan maar geen kerstcadeau voor de kinderen
Ik denk dat veel mensen slechter af zijn dan die verhoging met 50%
Bij ons was het voorschot x3 gegaan. Aangezien ik het zelf amper kon verlagen, zijn we overgestapt naar een andere leverancier. Gelukkig maar zo blijkt nu. Ik heb nog een vast contract met tarieven van september kunnen afsluiten, in ieder geval beter dan de tarieven van nu.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Trouwens, gisteren werd ik overspoeld met advies en raad wat ik als gedupeerde nu moet doen. Allemaal waren ze het erover eens: je moet bij uw nieuwe leverancier de aanvangsdatum van levering zetten op de dag van het failliet, zijnde 7 december, desnoods retroactief.
Op de website van Luminus lukt dat niet (30 dagen in de toekomst minimaal), en na 45 minuten aan de lijn gehangen te hebben en 2x doorverbonden geweest te zijn, kreeg ik een medewerker aan het woord die mij doodleuk zei dat zijn baas dit niet toeliet. Komaan.. En bij Engie, daar begin ik al niet aan. Hun communicatie is echt nog erger, volledige radiostilte, niemand krijg je daar te pakken. Hun goedkoopste contract op de V-Test (en ook officieel in hun recentste tabellen) is "Direct Fixed/Vast", maar dat kan je niet eens krijgen via hun website. Wat een klucht toch.
Op de website van Luminus lukt dat niet (30 dagen in de toekomst minimaal), en na 45 minuten aan de lijn gehangen te hebben en 2x doorverbonden geweest te zijn, kreeg ik een medewerker aan het woord die mij doodleuk zei dat zijn baas dit niet toeliet. Komaan.. En bij Engie, daar begin ik al niet aan. Hun communicatie is echt nog erger, volledige radiostilte, niemand krijg je daar te pakken. Hun goedkoopste contract op de V-Test (en ook officieel in hun recentste tabellen) is "Direct Fixed/Vast", maar dat kan je niet eens krijgen via hun website. Wat een klucht toch.
Betaalde je via domiciliëring? Dan kan je de betalingen van de laatste 8 weken terugvragen. Scheelt toch al iets ...
Je kan de failliete schuldeiser ook blokkeren of het maximumbedrag aanpassen naar 0 euro.
Probeer dan eens bij Energie[punt]be. Die 'merknaam' is ook van Luminus, en daar lukte het me op 6 december wel om m'n nieuw contract te laten starten op 7 december. Da's wel niet retroactief natuurlijk. Maar ge kunt ze anders altijd nog eens contacteren.
In de facebookgroep Gedupeerden Vlaamse Energieleverancier vermelden ze RegSol. "Via dit digitale platform kunnen schuldeisers, gemachtigden en belanghebbenden openstaande insolventiedossiers, beheerd door de Ondernemingsrechtbanken, opstarten, raadplegen of opvolgen."
Laatst gewijzigd door guest2803 op 8 december 2021, 17:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Wat mij hier meest tegen de borst stuit dat er van overheidswege terug iedereen in de kou blijft staan.
Als er verstrengingen ingaan voor de middenstand staat mvr Crevits direct te zwaaien met belasting geld ja ik kan het begrijpen de zelfstandige hebben geen spaarpotje voor in slechte dagen;
maar wij de bedrogen cliënten worden richting duurdere contracten gedreven, ja nu zijn de overige leveranciers de baas he en u moet maar plooien, ook het VBO protesteert tegen index maar dit brengt totaal geen zoden aan de dijk, want eerst en vooral vloeit er ongeveer 50% terug naar de belastingen.
We moeten van die regering van losers vanaf geraken.
Als er verstrengingen ingaan voor de middenstand staat mvr Crevits direct te zwaaien met belasting geld ja ik kan het begrijpen de zelfstandige hebben geen spaarpotje voor in slechte dagen;
maar wij de bedrogen cliënten worden richting duurdere contracten gedreven, ja nu zijn de overige leveranciers de baas he en u moet maar plooien, ook het VBO protesteert tegen index maar dit brengt totaal geen zoden aan de dijk, want eerst en vooral vloeit er ongeveer 50% terug naar de belastingen.
We moeten van die regering van losers vanaf geraken.
"betaalde je via domiciliëring? Dan kan je de betalingen van de laatste 8 weken terugvragen. Scheelt toch al iets ...
Ook van iemand die failliet is ? Een kei kan men niet stropen
Ook van iemand die failliet is ? Een kei kan men niet stropen