Energieprijzen
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Energieprijzen
Bij Argenta kun je die opschorten, en de laatste 2 weigeren via de app of internetbankieren.
Welke bank ? Misschien kan iemand dan concrete info geven.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
inderdaad, ik heb mijn twee laatste geweigerd en dat komt onmiddelijk terug beschikbaar op de zichtrekening. Eens benieuwd wat de curator gaat opeisen, maar ik ben alvast zeker dat ik niet teveel ga betalen.azerty_123 schreef: ↑6 december 2021, 20:26 Bij Argenta kun je die opschorten, en de laatste 2 weigeren via de app of internetbankieren.
Ik was al overgeschakeld naar een andere leverancier per 1 november. De eindafrekening bleef maar achterwege tot ze vorige week ineens verscheen: een terugbetaling van iets meer dan €180.
Ons laatste voorschot was in oktober en was een fameus verhoogd voorschot (€151 ipv €55). Die betaling heb ik dus nog net kunnen terugvorderen. Je hebt nl. 8 weken om dat te doen.
Zo is ons verlies toch beperkt tot iets meer dan €30. Ik verwacht niets meer te horen aangezien we nog meer tegoed hadden dan wat teruggevorderd is.
Ons laatste voorschot was in oktober en was een fameus verhoogd voorschot (€151 ipv €55). Die betaling heb ik dus nog net kunnen terugvorderen. Je hebt nl. 8 weken om dat te doen.
Zo is ons verlies toch beperkt tot iets meer dan €30. Ik verwacht niets meer te horen aangezien we nog meer tegoed hadden dan wat teruggevorderd is.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Volgens de website van Fluvius: Had je al een tijdje geleden voor een nieuwe energieleverancier gekozen? Dan wordt door het faillissement van de Vlaamse Energieleverancier deze geplande wissel geannuleerd. Je sluit dan best zo snel mogelijk een nieuw energiecontract met de energieleverancier die bij je past.
Ik heb Fluvius gebeld en ze hebben dit bevestigd. Wie dus in afwachting was van een overname... Dat gaat dus blijkbaar niet door aan de toen afgesproken prijzen.
Edit: dit stuk tekst is ondertussen verwijderd van hun site
Ik heb Fluvius gebeld en ze hebben dit bevestigd. Wie dus in afwachting was van een overname... Dat gaat dus blijkbaar niet door aan de toen afgesproken prijzen.
Edit: dit stuk tekst is ondertussen verwijderd van hun site
Een lucht/lucht warmtepomp heb je reeds voor 1500 euro (excl) geplaatst. In de Scandinavische landen zijn warmtepompen populair, landen met strenge winters. Wees geen paljas ga weg van het gas.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
het windenergieproject langs de N45 expresweg in Denderleeuw, waarvan Aspiravi nv ons op de hoogte bracht. De gemeente Denderleeuw heeft voor dit project een openbaar onderzoek ingesteld dat loopt van 3/12/2021 tot en met 1/1/2022.
Het project omvat één windturbine op grondgebied Denderleeuw, gebundeld met de bestaande en vergunde windturbines in de omgeving en de N45 expresweg. De geplande windturbine zal groene stroom produceren equivalent aan het gemiddeld jaarlijks elektriciteitsverbruik van ongeveer 3.400 gezinnen en een CO₂-uitstoot van ongeveer 5.500 ton/jaar vermijden.
Er staan ondertussen, over Vlaanderen verdeeld, honderden molens. Telkens bij bouw ervan lezen we "goed voor 2500 à 3500 gezinnen".
Ik heb toch zo de indruk dat die heren relatief optimistisch zijn in het bepalen van het aantal gezinnen. Indien die getallen kloppen zouden er a.h.w. geen extra centrales moeten bijgebouwd, toch?
Of is dat om al die batterijen op laden?
Het project omvat één windturbine op grondgebied Denderleeuw, gebundeld met de bestaande en vergunde windturbines in de omgeving en de N45 expresweg. De geplande windturbine zal groene stroom produceren equivalent aan het gemiddeld jaarlijks elektriciteitsverbruik van ongeveer 3.400 gezinnen en een CO₂-uitstoot van ongeveer 5.500 ton/jaar vermijden.
Er staan ondertussen, over Vlaanderen verdeeld, honderden molens. Telkens bij bouw ervan lezen we "goed voor 2500 à 3500 gezinnen".
Ik heb toch zo de indruk dat die heren relatief optimistisch zijn in het bepalen van het aantal gezinnen. Indien die getallen kloppen zouden er a.h.w. geen extra centrales moeten bijgebouwd, toch?
Of is dat om al die batterijen op laden?
Ze drukken het altijd uit in "aantal gezinnen", terwijl in de praktijk die stroom volledig kan opgebruikt worden door de bedrijven. "De gezinnen" zijn dan ook maar verantwoordelijk voor 22% van het totale elektriciteitsverbruik.
Het klinkt natuurlijk leuker dan "De geplande windturbine zal groene stroom produceren equivalent aan het gemiddeld jaarlijks elektriciteitsverbruik van ongeveer de helft van het nabij gelegen industrieparkje"
Het klinkt natuurlijk leuker dan "De geplande windturbine zal groene stroom produceren equivalent aan het gemiddeld jaarlijks elektriciteitsverbruik van ongeveer de helft van het nabij gelegen industrieparkje"
De gezinnen zijn ook een gemakkelijke melkkoe en een gewillig slachtoffer. De voordelen voor zonnepanelen bijvoorbeeld zijn voor de gezinnen sterk teruggedrongen. Voor bedrijven niet, die krijgen nog steeds GSC (ook voor nieuwe installaties).maartenn schreef: ↑8 december 2021, 15:32 Ze drukken het altijd uit in "aantal gezinnen", terwijl in de praktijk die stroom volledig kan opgebruikt worden door de bedrijven. "De gezinnen" zijn dan ook maar verantwoordelijk voor 22% van het totale elektriciteitsverbruik.
En dan maar de mensen wijs maken dat ze moeten bijdragen om de zonnepanelen op het dak van hun buurman te kunnen subsidiëren. Die arme buurman heeft ocharme 10 zonnepanelen, grote ondernemingen zoals Katoennatie hebben er 10.000-en.
"U hebt ook het recht om tot 8 weken na de inning uw domiciliëring(en) terug te vorderen. Dat kan via uw bank. Op die manier bent u beschermd tegen eventueel misbruik van de schuldeiser. 'Uw bank stort het bedrag dan aan u terug en gaat zelf bij de energieleverancier aankloppen om haar schuld terug te vorderen', zegt Isabelle Marchand, de woordvoerster van de bankenfederatie Febelfin. 'De bank van de schuldeiser dient de curator ook op de hoogte te stellen van de eventuele teruggaven.'"Gebruikersnaam2 schreef: ↑6 december 2021, 19:21Ik ben van hetzelfde gedacht.
Ik heb geen enkele domiciliëring lopen, ...
Bron: https://www.tijd.be/ondernemen/milieu-e ... 52251.html
Toch nog een voordeeltje van een SEPA-domiciliëring
Er is al een ander rechtgezet in dit draadje, maar ik wil dit graag toch nog eens in de verf zetten:
Je hebt net wél veel meer controle over je geld met een SEPA domiciliëring. In dit specifieke geval kon je nog 2 voorschotten onmiddellijk terugkrijgen, zonder gedoe. Probeer dat maar eens als je je factuur per overschrijving hebt betaald.
Verder wordt er nogal gehamerd op het feit dat je een SEPA domiciliëringsopdracht niet zomaar kan stopzetten. Op zich klopt dat, maar je kan ze met één klik blokkeren, wat in de praktijk op hetzelfde neerkomt als stopzetten. Ik kan je bevestigen dat het systeem prima werkt.
Benieuwd hoe lang die functionaliteit gaat blijven bestaan, want hiermee wordt een probleem doorgeschoven naar banken die an sich niets te maken hebben met een geschil tussen consument en bedrijf. Ervan uitgaande dat er bij het bedrijf niets meer te halen valt, is het dus de bank die met een tekort blijft zitten. Ik ben geen bankenliefhebber, maar dit is niet correct.