Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Mensen die vergaan van de pijn en kunnen geholpen worden met een operatie moeten wachten omdat er geen plaats is op IC.
Mensen die een hersenoperatie nodig hebben moeten wachten.
Misschien wat meer empathie aan de dag leggen want morgen kan het jouw beurt zijn om te wachten.
Misschien wat meer empathie aan de dag leggen want morgen kan het jouw beurt zijn om te wachten.
Ik vermoed dat Charlesvdw die empathie wel heeft maar dat hij enkel de manier van registreren wil aanklagen.TikTak schreef: ↑5 december 2021, 20:57 Mensen die vergaan van de pijn en kunnen geholpen worden met een operatie moeten wachten omdat er geen plaats is op IC.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De Omikron variant is hier al langer (en dus meer) maar men wijst dat nog niet. Verbaast me niets. Kompleet logisch en een herhaling van het verleden.
Je kan alleen iets vinden als je weet waar je naar zoekt en j́e zal alleen vinden wat je al kent..
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211205_96701633
Je kan alleen iets vinden als je weet waar je naar zoekt en j́e zal alleen vinden wat je al kent..
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211205_96701633
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Die wordt niet meegeteld bij de covid opname cijfers, wel bij de ziekenhuis bezettingscijfers op de covid afdeling, Dat zijn twee verschillende cijfers die dagelijks gerapporteerd worden. Eerdere uitleg niet begrepen of geen geloof in?Charlesvdw schreef: ↑5 december 2021, 20:17 Maar ik bedoel iemand met een heupfractuur die toevallig positief test; dat is een dringende opname en een dringende operatie die ook in covidtijden nog steeds gebeurt, het kan niet anders. En die patient wordt ook op de covidafdeling gelegd en meegeteld bij de covidopnames.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door verbanneling op 6 december 2021, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad: zo begrijpen we mekaar.Charlesvdw schreef: ↑5 december 2021, 20:17 ...
Maar ik bedoel iemand met een heupfractuur die toevallig positief test; dat is een dringende opname ...
Jij denkt aan iemand die een nieuwe heup moet krijgen wegens slijtage, dat soort ingrepen wordt nu inderdaad uitgesteld.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik denk dat met ziekenhuisopnames het aantal patiënten bedoeld wordt dat op een bepaalde dag wordt opgenomen in het ziekenhuis wegens Covid. Ik lees nergens bij Sciensano dat onderscheid zou gemaakt worden tussen opname wegens Covid of opname voor andere reden met positieve Covidtest. Als je mij dat met een citaat of referentie kan aantonen wil ik zeker mijn mening bijstellen.verbanneling schreef: ↑6 december 2021, 09:22Die wordt niet meegeteld bij de covid opname cijfers, wel bij de ziekenhuis bezettingscijfers op de covid afdeling, Dat zijn twee verschillende cijfers die dagelijks gerapporteerd worden. Eerdere uitleg niet begrepen of geen geloof in?Charlesvdw schreef: ↑5 december 2021, 20:17 Maar ik bedoel iemand met een heupfractuur die toevallig positief test; dat is een dringende opname en een dringende operatie die ook in covidtijden nog steeds gebeurt, het kan niet anders. En die patient wordt ook op de covidafdeling gelegd en meegeteld bij de covidopnames.
Schermafdruk van 2021-12-06 09-21-27.png
Dus opnames zijn mensen die op een bepaalde dag in het ZH worden opgenomen, de bezetting is het totaal aantal patiënten dat op een bepaalde dag op de covidafdeling ligt.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Geen probleem, hieronder voor de derde keer het fragment waarin Sciensano aangeeft dat enkel gevallen omwille van covid geteld worden in de opname cijfers. Bron: wekelijks covid bulletin van Sciensano.Charlesvdw schreef: ↑7 december 2021, 19:55Ik denk dat met ziekenhuisopnames het aantal patiënten bedoeld wordt dat op een bepaalde dag wordt opgenomen in het ziekenhuis wegens Covid. Ik lees nergens bij Sciensano dat onderscheid zou gemaakt worden tussen opname wegens Covid of opname voor andere reden met positieve Covidtest. Als je mij dat met een citaat of referentie kan aantonen wil ik zeker mijn mening bijstellen.verbanneling schreef: ↑6 december 2021, 09:22
Die wordt niet meegeteld bij de covid opname cijfers, wel bij de ziekenhuis bezettingscijfers op de covid afdeling, Dat zijn twee verschillende cijfers die dagelijks gerapporteerd worden. Eerdere uitleg niet begrepen of geen geloof in?
Schermafdruk van 2021-12-06 09-21-27.png
Dus opnames zijn mensen die op een bepaalde dag in het ZH worden opgenomen, de bezetting is het totaal aantal patiënten dat op een bepaalde dag op de covidafdeling ligt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Hip hip hoera, Pfizer heeft ons laten weten dat een derde prik van hun vaccin wel degelijk goed beschermt tegen de nieuwe variant. Ze zijn wel heel vlug tot die bevinding gekomen. De winkel moet blijven draaien heb ik de indruk.
Yups. Ik had hetzelfde idee.
Maar goed, dat is toch logischer dan die CEO van Moderna die meteen beweert, dat zijn vaccin waarschijnlijk niet werkt.
En dan krijgt Elon Musk op zijn falie, omdat hij regelmatig de koers van zijn bedrijf de grond in boort met zijn gekke commentaren...
Maar goed, dat is toch logischer dan die CEO van Moderna die meteen beweert, dat zijn vaccin waarschijnlijk niet werkt.
En dan krijgt Elon Musk op zijn falie, omdat hij regelmatig de koers van zijn bedrijf de grond in boort met zijn gekke commentaren...
U heeft blijkbaar zelf wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de werking van dit vaccin ? Graag de gedetailleerde resultaten vermelden aub die uw twijfels staven.Gebruikersnaam2 schreef: ↑8 december 2021, 23:44 Hip hip hoera, Pfizer heeft ons laten weten dat een derde prik van hun vaccin wel degelijk goed beschermt tegen de nieuwe variant. Ze zijn wel heel vlug tot die bevinding gekomen. De winkel moet blijven draaien heb ik de indruk.
Ander dingetje. Naar aanleiding van dit stukje.
Onze geliefde regering doet er echt wel alles aan om België als absolute numero uno qua besmettingen te handhaven. Af en toe kan een maatregel wel eens verkeerd uitpakken - dansen met Janssen was echt niet handig - maar die van ons doen het consequent.
1. Men organisere een 'afkoelingsweek' voor de Kerstvakantie, opdat de kinderen niet naar school kunnen. Waar worden de meeste kinderen gedumpt ? Bij de grootouders. Kwestie van de integenerationele besmettingen wat rapper te laten gebeuren.
2. Jeugdactiviteiten binnen en groepsactiviteiten binnen zijn verboden, maar... de vakantiekampjes gaan wél door. Aldus mijn schoonzus die haar spruiten in zo'n kampje steekt. Kijk... in de school blijven die kinderen in hun eigen bubbel, met andere kindjes uit de eigen wijk. En op afstand van elkaar, in de lessenaar.
Dat moet toch beter kunnen ? Waarom mengen we die bubbels niet gewoon lekker ? Kinderen aller dorpen... verenigt u !
3. En dan komen we bij het artikel van De Standaard. De Belg is altijd tuk op een voordeeltje. Dus die kan deze week goedkoper reizen. Belgen aller provinciën... verspreidt u over de wereld ! Want waarom zou alleen België van zo'n besmettingsfeestje mogen profiteren ?
En zo staan binnenkort de Beste Tellers van deze wereld weer fier bovenaan.
Onze geliefde regering doet er echt wel alles aan om België als absolute numero uno qua besmettingen te handhaven. Af en toe kan een maatregel wel eens verkeerd uitpakken - dansen met Janssen was echt niet handig - maar die van ons doen het consequent.
1. Men organisere een 'afkoelingsweek' voor de Kerstvakantie, opdat de kinderen niet naar school kunnen. Waar worden de meeste kinderen gedumpt ? Bij de grootouders. Kwestie van de integenerationele besmettingen wat rapper te laten gebeuren.
2. Jeugdactiviteiten binnen en groepsactiviteiten binnen zijn verboden, maar... de vakantiekampjes gaan wél door. Aldus mijn schoonzus die haar spruiten in zo'n kampje steekt. Kijk... in de school blijven die kinderen in hun eigen bubbel, met andere kindjes uit de eigen wijk. En op afstand van elkaar, in de lessenaar.
Dat moet toch beter kunnen ? Waarom mengen we die bubbels niet gewoon lekker ? Kinderen aller dorpen... verenigt u !
3. En dan komen we bij het artikel van De Standaard. De Belg is altijd tuk op een voordeeltje. Dus die kan deze week goedkoper reizen. Belgen aller provinciën... verspreidt u over de wereld ! Want waarom zou alleen België van zo'n besmettingsfeestje mogen profiteren ?
En zo staan binnenkort de Beste Tellers van deze wereld weer fier bovenaan.
Brembos schreef: ↑9 december 2021, 09:11U heeft blijkbaar zelf wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de werking van dit vaccin ? Graag de gedetailleerde resultaten vermelden aub die uw twijfels staven.Gebruikersnaam2 schreef: ↑8 december 2021, 23:44 Hip hip hoera, Pfizer heeft ons laten weten dat een derde prik van hun vaccin wel degelijk goed beschermt tegen de nieuwe variant. Ze zijn wel heel vlug tot die bevinding gekomen. De winkel moet blijven draaien heb ik de indruk.
Dat Pfizer maar zelf eens naar buiten komt met de resultaten van hun voorlopige kleine studie, enkel getest in een labo vermoed ik dan? En als hun vaccin zo goed werkt, waarom zouden ze dan een nieuw vaccin ontwikkelen?Three doses provide a similar level of antibodies against Omicron to that of two doses against other variants, the companies said after a small study.
"Ensuring as many people as possible are fully vaccinated with the first two dose series and a booster remains the best course of action to prevent the spread of Covid-19," he said.
However, Pfizer and BioNTech noted that the results were preliminary and said they would continue to collect data and " evaluate real-world effectiveness".
They added that they were developing an Omicron-specific vaccine which would be ready for delivery within 100 days, pending regulatory approval.
Een 4e keer langs de kassa is al in de maak, met tegen dan opnieuw een verouderd vaccin, want binnen 3 maanden zitten we aan variant 478. Zo blijft het geldmolentje draaien natuurlijk.
Dat je een griepvaccin moet aanpassen naar de virussen die rondgaan is al lang geweten.
Net zo weet men al dat dit covid vaccin zal moeten aangepast worden.
Dat is oud nieuws. Niets nieuw aan.
Dat we nog een tijdje gaan vaccineren tegen Covid, net als tegen griep, lijkt me ook al klaar als een klontje.
Dat de bedrijven die dat fabriceren het niet doen uit menslievendheid is ook iets dat we al lang weten.
Het is een handel als elke andere, misschien bovengemiddeld winstgevend ? So what ?
Net zo weet men al dat dit covid vaccin zal moeten aangepast worden.
Dat is oud nieuws. Niets nieuw aan.
Dat we nog een tijdje gaan vaccineren tegen Covid, net als tegen griep, lijkt me ook al klaar als een klontje.
Dat de bedrijven die dat fabriceren het niet doen uit menslievendheid is ook iets dat we al lang weten.
Het is een handel als elke andere, misschien bovengemiddeld winstgevend ? So what ?
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.