Vlaamse Energieleverancier failliet
Re: Vlaamse Energieleverancier failliet
Tegen eind 2024 moeten 80 procent van de aansluitingen omgevormd zijn en tegen 2029 moeten de oude, mechanische tellers volledig verleden tijd zijn.
Vandaag 2 keer dezelfde mail gehad van Fluvius:verbanneling schreef: ↑8 december 2021, 19:44 We zijn nog niet genoeg gekloot, nu gaat Fluvius de meterstanden ook nog eens schatten terwijl ze zelf schuldeiser zijn. Wedden dat er veel onderschattingen gaan zijn zodat ze een deel van de netwerkkosten kunnen recupereren.
'Jouw energieleverancier voor aardgas, de Vlaamse Energieleverancier, legt de boeken neer en stopt met de levering van aardgas vanaf 7 december 2021.'
Met daarnaast de bekende meldingen met o.a.
Omdat Fluvius voor maximaal 2 maanden jouw noodleverancier is, adviseren we je om zo snel mogelijk een nieuwe leverancier te kiezen.
Over wat zwijgen ze als vermoord: Over de meterstanden op dit ogenblik.
Dat interesseert hen blijkbaar niet alhoewel ze er zelf voor verantwoordelijk zijn.
Hoe eenvoudig zou het zijn om de meterstanden te laten doorgeven.
Niets belet je om zelf je meterstanden door te geven hoor/////////////Obby schreef: ↑8 december 2021, 23:09Vandaag 2 keer dezelfde mail gehad van Fluvius:verbanneling schreef: ↑8 december 2021, 19:44 We zijn nog niet genoeg gekloot, nu gaat Fluvius de meterstanden ook nog eens schatten terwijl ze zelf schuldeiser zijn. Wedden dat er veel onderschattingen gaan zijn zodat ze een deel van de netwerkkosten kunnen recupereren.
'Jouw energieleverancier voor aardgas, de Vlaamse Energieleverancier, legt de boeken neer en stopt met de levering van aardgas vanaf 7 december 2021.'
Omdat Fluvius voor maximaal 2 maanden jouw noodleverancier is, adviseren we je om zo snel mogelijk een nieuwe leverancier te kiezen.
Dat interesseert hen blijkbaar niet alhoewel ze er zelf voor verantwoordelijk zijn.
Iemand die hier rondhangt heeft dat al lang gedaan (zoals ik). Ik wist ook niet dat dit kon. Dit wordt niet gezegd in de (gewone) media. Ook de grijnzer Paul dHoore kon dit wel eens vermeld hebben op VTM maar nee, altijd binnenpretjes.verbanneling schreef: ↑8 december 2021, 18:02Benieuwd wat de banken gaan doen wanneer ze niks kunnen terug vorderen, immers bij uitspraak van faillissement gaat de lege rekening van de Vlaamse energieleverancier gegarandeerd geblokkeerd worden.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Ik heb gisteren op VTM hen wel degelijk horen zeggen dat je de betaalde voorschotten van de laatste acht weken kan terugvragen aan je bank.
Het was niet Paul D'Hoore maar de nieuwslezer zelf.
Ze hebben dat dus wel verteld. Er gaan er dus nog meer zijn dan enkel die van Spaargids die hun verlies wat verkleinen op die manier.
Het was niet Paul D'Hoore maar de nieuwslezer zelf.
Ze hebben dat dus wel verteld. Er gaan er dus nog meer zijn dan enkel die van Spaargids die hun verlies wat verkleinen op die manier.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Velen hebben een digitale meter. Die lezen ze op afstand uit.Obby schreef: ↑8 december 2021, 23:09Vandaag 2 keer dezelfde mail gehad van Fluvius:verbanneling schreef: ↑8 december 2021, 19:44 We zijn nog niet genoeg gekloot, nu gaat Fluvius de meterstanden ook nog eens schatten terwijl ze zelf schuldeiser zijn. Wedden dat er veel onderschattingen gaan zijn zodat ze een deel van de netwerkkosten kunnen recupereren.
Voor de mensen die nog analoog werken zal er waarschijnlijk een schatting gemaakt worden qua verbruik of komt er iemand langs.
Fluvius is weer zo'n typische openbare onderneming die niet ten dienste staat van de burger maar ten dienste staat voor zichzelf, de politici (postjes) en de grote ondernemingen.
De VREG is ook zo'n voorbeeld. Waarom staan zij niet ten dienste van hun echte aandeelhouders nl. U en ik. Maar nee, allerlei regeltjes uitvinden om de burger te pesten en dan nog durven zeggen dat het goed is voor ons en het milieu.
De VREG is ook zo'n voorbeeld. Waarom staan zij niet ten dienste van hun echte aandeelhouders nl. U en ik. Maar nee, allerlei regeltjes uitvinden om de burger te pesten en dan nog durven zeggen dat het goed is voor ons en het milieu.
@Ludo
Niets belet je om zelf je meterstanden door te geven hoor/////////////
[/quote]
Hoe kan je dat dan doen, in mijn geval met een oude meter en alleen voor gas?
Niets belet je om zelf je meterstanden door te geven hoor/////////////
[/quote]
Hoe kan je dat dan doen, in mijn geval met een oude meter en alleen voor gas?
In Nederland gaat het nog vlugger, al het 5e faillissement
https://nos.nl/artikel/2408786-sepa-gre ... nningen-in
https://nos.nl/artikel/2408786-sepa-gre ... nningen-in
bewijst dit niet dat energie VOLLEDIG in openbare handen moet zijn? Straks zijn de kleintjes failliet; blijven de enkel grote over en is er een quasi private monopolie. En een private monopolie is de garantie dat je keihard gejost wordt.
De vermarkting is veel te ver gegaan en werkt niet overal. Wanneer ziet men dat eens in? Maar voor de EU is de markt een religie. Een taboe. Mag je niet in vraag stellen.
De vermarkting is veel te ver gegaan en werkt niet overal. Wanneer ziet men dat eens in? Maar voor de EU is de markt een religie. Een taboe. Mag je niet in vraag stellen.
Er gaat één (marginale) speler failliet, en het hele systeem moet op de schop?
Ik las vandaag in een artikel van HLN dat de afwerking van de facturatie best lang zou kunnen duren want DVE had geen personeel in dienst ?
Dus helemaal een zeepbel met 10 miljoen euro schulden ?
Dus helemaal een zeepbel met 10 miljoen euro schulden ?
Er bestaat ook een facebookgroep over de failliete vlaamse energieleverancier, daar werd ook al vlug gedeeld dat je domicilieringen van 2 maanden terug kon terugvorderen, dus ik schat dat er toch wel redelijk wat dat gedaan hebben.
Wat betreft dat het terug door de overheid moet overgenomen worden: Dat lijkt mij niet zo een geweldig idee, dan stijgen de prijzen zeer waarschijnlijk nog verder. Met digitale meter en met betalingen op basis van daadwerkelijk verbruik is veel ellende sowieso al vermeden...
Overname door de overheid : de tijd dat er alleen electrabel was als leverancier was ook niet ideaal. Net daarom moest dat verdwijnen. Monopolietoestanden. Geringe efficiëntie. Etc.
Ik zie er ook het nut niet van in om die tijd te doen terugkeren.
Ik zie er ook het nut niet van in om die tijd te doen terugkeren.