Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Helemaal gelijk, Destereir. Er wordt hier afgegeven op de Big Pharma maar waar zouden we staan zonder hen?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Er zijn hoop en al een paar duizend mensen die de nieuwe variant hebben opgelopen en toch slaagt Pfizer er al in om te zeggen dat een boosterprik (vaccin gebaseerd op de oorspronkelijke Wuhan-variant) voldoende beschermt tegen deze nieuwe variant, een nieuwe variant waar ze tot twee weken geleden nog niet van hadden gehoord.Brembos schreef: ↑9 december 2021, 09:11U heeft blijkbaar zelf wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de werking van dit vaccin ? Graag de gedetailleerde resultaten vermelden aub die uw twijfels staven.Gebruikersnaam2 schreef: ↑8 december 2021, 23:44 Hip hip hoera, Pfizer heeft ons laten weten dat een derde prik van hun vaccin wel degelijk goed beschermt tegen de nieuwe variant. Ze zijn wel heel vlug tot die bevinding gekomen. De winkel moet blijven draaien heb ik de indruk.
Je moet geen wetenschapper zijn om dat in twijfel te trekken. De griepprik wordt jaarlijks hernieuwd en deze prik blijft tot in het oneindige goed voor alle nieuwe varianten, maak dat je kat wijs.
Het is jouw goed recht om alles te geloven wat ze je wijsmaken, maar het is eveneens mijn goed recht om te twijfelen.
Mocht uit uitgebreide studies blijken van wetenschappers die niet door Pfizer betaald worden dat het toch helpt met een derde prik dan wil ik dat geloven, ik ben geen anti-vaxxer (ik heb mijn twee prikken gehad), maar een studie betaald door Pfizer waarin ze 5 minuten na de geboorte van een nieuwe variant beweren dat hun vaccin werkt (en dan nog enkel als je de boosterprik neemt) is hetzelfde als de reclame geloven van wasproducten waarin alles witter dan wit gewassen wordt.
Wat moet een vaccinproducent dan zeggen? "Sorry mensen, onze vaccins werken niet, geef er je geld niet aan en gooi degene die je al gekocht hebt maar in de vuilbak."
Ik heb niets tegen de Big Pharma, wel tegen hun halve waarheden en leugens om hun wondermiddeltje verkocht te krijgen. De gemiddelde corona-dode is 77 jaar las ik, en dat terwijl de 65+ massaal werden gevaccineerd.
Waar zouden we staan zonder de Big Pharma? Geen mens die daar een zinnig antwoord kan op geven. Misschien was het kaf al lang van het koren gescheiden en hadden we nu een normaal leven.
In plaats daarvan worden kinderen gedwongen om thuis te blijven van school en worden ondernemers in allerlei sectoren gedwongen om te sluiten, en dat voor de 3e en 4e leeftijd kost wat kost nog enkele jaartjes langer te laten leven (of afzien, het is maar hoe je het bekijkt). De toekomst ziet er rooskleurig uit!
Vaccins, zelfs als ze werken, zijn geen wondermiddel. Ze zorgen niet voor immuniteit. Ze zorgen er enkel voor dat het lichaam het virus herkent en er beter tegen gewapend is.
Ouderen zijn zwakker en het is dan ook normaal dat er veel ouderen sterven in een epidemie.
Ouderen zijn zwakker en het is dan ook normaal dat er veel ouderen sterven in een epidemie.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Euh ... ja !
Lees nog eens goed wat je hierboven hebt geschreven, lees het dan nog eens en stel dan vast wat voor nonsens je hebt geschreven.
Moeten we ons laten inspuiten met verouderd materiaal omdat ze te lui waren om reeds een vernieuwde versie op de markt te brengen ? Moeten we pillen slikken die niet werken ? Moeten we zalfjes smeren die niet helpen ?
Allez. De ene keer zijn de vaccins "te nieuw" en "te snel ontwikkeld", de andere keer zijn ze "verouderd materiaal" en "niet vernieuwd". Uitvluchten ja. Er is niets beters op de markt dan deze vaccins, en dus moeten ze zo rap mogelijk massaal ingespoten worden, en wat mij betreft desnoods manu militari. Vaccin-weigeraars verspreiden ziekte (https://www.washingtonpost.com/outlook/ ... l-opinion/). We kennen hun namen en we weten hen wonen. Inspuiten of een bevel tot verlaten van het grondgebied overhandigen. Bankrekening blokkeren, uitzetting, ID-kaart afnemen. Waar wachten we nog op?Gebruikersnaam2 schreef: ↑9 december 2021, 14:47 Moeten we ons laten inspuiten met verouderd materiaal omdat ze te lui waren om reeds een vernieuwde versie op de markt te brengen ? Moeten we pillen slikken die niet werken ? Moeten we zalfjes smeren die niet helpen ?
Je hebt je vermoedelijk verkeerd uitgedrukt, denk ik. Pfizer, Moderna ... zijn trouwens in deze discussie betrokken partij en dus niet neutraal (een beetje naar analogie met Engie en de vraag rond kernenergie). Is het trouwens niet aan het EMA, de nationale overheden en hun instanties (Sciensano) om te testen of de vaccins al dan niet voldoen (of om de testresultaten van Pfizer en co. kritisch te onderzoeken)?
Als de huidige vaccins totaal niet zouden werken tegen de nieuwe varianten, dan moeten "ze" (de overheid, Sciensano, Pfizer of wie dan ook ...) dat ook eerlijk durven toe te geven. Maar zoals ik had verstaan, zouden ze wél werken maar minder goed dan tegen de vorige virusvarianten. In afwachting van een nieuw vaccin (pas in het voorjaar van 2022) zullen we het dus nog even met de oude vaccins moeten doen ...
Ik hoop dat ze vaccinatie niet verplicht maken want dan krijgen we opstand van de antivaxxers.
Laatst gewijzigd door Yaris op 9 december 2021, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat was mij ook al opgevallen bij sommigen. Koud en warm blazen tegelijkertijd: enerzijds klagen dat er te snel vaccins op de markt komen (die onvoldoende getest zijn en waarvan de gevolgen niet gekend zijn), maar anderzijds klagen dat we met verouderd materiaal opgescheept zitten.sintorama schreef: ↑9 december 2021, 14:53Allez. De ene keer zijn de vaccins "te nieuw" en "te snel ontwikkeld", de andere keer zijn ze "verouderd materiaal" en "niet vernieuwd". Uitvluchten ja.Gebruikersnaam2 schreef: ↑9 december 2021, 14:47 Moeten we ons laten inspuiten met verouderd materiaal omdat ze te lui waren om reeds een vernieuwde versie op de markt te brengen ? Moeten we pillen slikken die niet werken ? Moeten we zalfjes smeren die niet helpen ?
Wat is "verplicht"? Ontneem hen privileges zoals reizen naar het buitenland, horecabezoek, bezoek van evenementen ... Dat is nog iets anders dan manu militari een spuit in hun arm zetten.
... achteraan in de rij in het ziekenhuis. Ga maar eens naar het buitenland met een negatief reisadvies.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
@m-peeters: dan krijgen we een nieuwe Apartheid: "Enkel voor gevaccineerden".