Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Dat wordt nu ook al gezegd door niet-gevaccineerden (zie discussie op dit forum over A-burgers en B-burgers).
Vergelijkingen met apartheid of met de joden in de jaren 40-45 (gele ster) vind ik er ver over en doet de zwarte Zuid-Afrikanen en joden tekort (hun lijden was toch van een iets andere orde dan dat van onze woke-medeburgers). Trouwens, je kan heel gemakkelijk er iets aan doen om je probleem te verhelpen (wat de Zuid-Afrikanen en joden niet konden): laat je vaccineren!
Vaccinatieplicht zal de twijfelaars over de streep trekken maar niet de echte anti's. Die zullen nog wilder en woester worden en meer vastberaden in hun verzet tegen de "dictatuur".
Niks doen helpt ook niet. Of wou je nog wat meer informeren, sensibiliseren ... zoals we al 2 jaar (tevergeefs) doen?
We zullen dan toch in ieder geval al de twijfelaars over de streep trekken ...
Blijven informeren en sensibiliseren is de enige manier om een gespleten samenleving te voorkomen. Dwang en rechten en vrijheden afnemen zal op korte termijn iets helpen maar is nefast op lange termijn.
Ik zie 2 fundamentele verschillen:
1. Je huidskleur kies je niet. Een vaccin weigeren is daarentegen een bewuste keuze.
2. Niet-wit zijn vormt geen gevaar voor mensen die wit zijn. Niet-gevaccineerd zijn wel.
Ah vergeef het hen. Je leest ook dergelijke zaken op facebook. Professionele klagers. Mensen die met niets akkoord zijn of niets goed vinden.m-peeters schreef: ↑9 december 2021, 15:05Dat was mij ook al opgevallen bij sommigen. Koud en warm blazen tegelijkertijd: enerzijds klagen dat er te snel vaccins op de markt komen (die onvoldoende getest zijn en waarvan de gevolgen niet gekend zijn), maar anderzijds klagen dat we met verouderd materiaal opgescheept zitten.
Altijd vinden ze iets om over te klagen. Ik heb er medelijden mee.
Mijn booster zit er nu twee dagen in. Geen last gehad. Vandaag staat het ook in mijn CST.
En hoe lang wil je dat dat sensibiliseren volgehouden wordt? 100 jaar en 37.000 varianten verder? Als je na 2 jaar nog niet gesensibiliseerd bent zal je dat nooit meer worden. Ik ben tegen een verplichting want dat is onmogelijk waar te maken. Je kunt de mensen niet vastbinden. Een boete geven helpt ook niet want ofwel betalen ze die met de glimlach ofwel betalen ze gewoon niet.
Ik ben voorstander van de niet-gevaccineerden gewoon overal de toegang te weigeren.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Gevaccineerden evenzeer ! (waartoe ik trouwens ook behoor). Iedereen verspreid op een of ander moment in zijn leven ziektes mocht je dat nog niet zijn opgevallen.
Wat de rest van je opmerking betreft : goed zot ! Een dictator kan er niet tegenop ! --KNIP--
Zijn ze daar vatbaar voor? We doen dat al bijna 2 jaar ...
Wie nu niet op vrijwillige basis overtuigd is, zal dat over 1, 5 of 10 jaar nog steeds niet zijn
Trouwens, iedereen heeft zijn mond vol over de rechten van de kleine groep van niet-gevaccineerden. Wat met de rechten van de (grote) groep van gevaccineerden?
“In the United States, as elsewhere, the unvaccinated (roughly 30 percent of the population currently), including children, are the source of most of the viral spread.". https://www.washingtonpost.com/outlook/ ... l-opinion/Gebruikersnaam2 schreef: ↑9 december 2021, 15:59 Gevaccineerden evenzeer ! (waartoe ik trouwens ook behoor). Iedereen verspreid op een of ander moment in zijn leven ziektes mocht je dat nog niet zijn opgevallen.
Wat de rest van je opmerking betreft : goed zot ! Een dictator kan er niet tegenop ! --KNIP--
Natuurlijk verspreiden gevaccineerden OOK, maar minder. Gevaccineerden hebben het nodige gedaan om de verspreiding tegen te gaan. Als ze dan ook nog eens een mondmasker dragen en zich aan de regels houden is het helemaal toppie. Het probleem in deze fase van de pandemie ligt bij degenen die die verantwoordelijkheid niet nemen.
Inderdaad. Ik had ook gehoopt dat vlot 90% zich zou laten vaccineren, maar ik maak mij geen illusies dat er een kleine groep zal zijn die zich nooit laat overtuigen. Aangezien die groep te groot blijkt te zijn tov de werkzaamheid van de vaccins, is dat een pad dat je moet verlaten.
Inderdaad. Ik wil ook vrijheid. Als daar volwassen mensen tegen hun zin een prikje voor moeten krijgen dan is dat maar zo.
Onlangs in mijn kantoor. Twee positieven. Geen symptomen, de besmetting is per toeval ontdekt.
Feedback van het labo: door het feit dat ze gevaccineerd waren was de viruslading zodanig laag dat ze niet besmettelijk waren. Ondanks dicht contact, geen andere besmettingen ter kantore.
Het zijn de niet-gevaccineerden en de kinderen ( ook niet gevaccineerd) die deze miserie in stand houden.
Feedback van het labo: door het feit dat ze gevaccineerd waren was de viruslading zodanig laag dat ze niet besmettelijk waren. Ondanks dicht contact, geen andere besmettingen ter kantore.
Het zijn de niet-gevaccineerden en de kinderen ( ook niet gevaccineerd) die deze miserie in stand houden.
Toch niet als zieke?
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen