keytrade: bankkaart werkt niet - update eID
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: keytrade: bankkaart werkt niet - update eID
Ik heb altijd 2 debetkaarten (van verschillende banken) bij. Er kan altijd iets mislopen, bij eender welke bank.Giskart schreef: ↑9 december 2021, 23:25 Ik heb een bericht naar Keytrade verzonden hierover.
Reactie;Ik kreeg in de winkel op het scherm niet de melding dat er een blokkering was. Maar iets over identificatie bij de bank die nodig was.Het werken van de bankkaart heeft niks te maken met het uploaden van van uw ID kaart. Als deze geblokkeerd is , dient u ons hiervoor te bellen.
Maar kom, het zou er dus niets mee te maken hebben wat het ook was.
Als mijn debetkaart niet werkt, dan bel ik bij de eerstvolgende gelegenheid naar de bank om dat direct op te lossen.
Tja ... wat voor een vragen zijn dat ook ...Giskart schreef: ↑9 december 2021, 23:25 Alleen weet ik niet of ik dat moet geloven. Dit omdat ik op de vraag 'Keyplan 732XXXX; kan ik uitstappen zonder kosten voor dat plan? Indien niet; vanaf wanneer?' als reactie kreeg;...wat ik niet beschouw als erg behulpzaam. Ik weet dat het 5 jaar is. Maar niet of dat plan 5 jaar is.U kunt pas na 5 jaar kosteloos uit uw keyplan stappen.

Ik zou denken dat je het antwoord op die vragen al wist nog voor dat je eraan begon.
Niet moeilijk dat de helpdesks van de banken zo overbelast zijn tegenwoordig

Ik ben zelfs gebeld door Keytrade, met het vriendelijke verzoek om in te loggen en aldaar mijn kaart op te laden.
Maar bij mij hebben ze ook geen kaart om te blokkeren, dus daar konden ze me alvast niet mee kleauten.
Maar bij mij hebben ze ook geen kaart om te blokkeren, dus daar konden ze me alvast niet mee kleauten.
ha waw u hebben ze zelf gebeld 
Ik vind ook dat Ieder zijn bank mag contacteren voor een vraag waarmee hij zit. Voor ene is het een belachelijke vraag voor de ander iets wat door een kleine uitleg opgelost geraakt.
Dat ze zorgen dat ze genoeg mensen in dienst nemen om te antwoorden daar bij Keytrade. En het covid excuus gaat niet op vind ik dan maar. Het staat nu ook in het appke van Keytrade -> Onderbezetting door ziekte en ze rekenen op uw begrip.
Op wat trekt dat nu?

Ik vind ook dat Ieder zijn bank mag contacteren voor een vraag waarmee hij zit. Voor ene is het een belachelijke vraag voor de ander iets wat door een kleine uitleg opgelost geraakt.
Dat ze zorgen dat ze genoeg mensen in dienst nemen om te antwoorden daar bij Keytrade. En het covid excuus gaat niet op vind ik dan maar. Het staat nu ook in het appke van Keytrade -> Onderbezetting door ziekte en ze rekenen op uw begrip.
Op wat trekt dat nu?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Deze procedure loopt via een cash-automaat; maar die staat hier niet in de buurt. Heb ik ook niet getest.DonQuichot schreef: ↑26 maart 2025, 21:02 https://youtu.be/dilOe9ODXvc?si=UzfaNP16d05NV5DD
en lukt dit niet?
Ik heb nadere info gevraagd (via mail) gedaan bij Keytrade en ze antwoordden mij om de jpg-bestanden te e-mailen. Zoals ze gevraagd hadden, heb ik ook gedaan en erna heb ik nog een bevestiging van ontvangst gekregen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
zeer veilig zou ik zeggen. Verstuur NOOIT bankkaart/idkaartgegevens onbeveiligd via e-mail.
Ik heb KT dat ook gezegd bij het afwikkelen van een erfenisdossier. Ik doorstreep de foto -digitaal- met 2 strepen, en melding, geldig voor KT voor xx/xx/20x5)
Eerst deden ze moeilijk, maar na mijn reactie toch begrepen.
Ik heb KT dat ook gezegd bij het afwikkelen van een erfenisdossier. Ik doorstreep de foto -digitaal- met 2 strepen, en melding, geldig voor KT voor xx/xx/20x5)
Eerst deden ze moeilijk, maar na mijn reactie toch begrepen.
Wat een sukkels daar bij keytrade.
Collega, nieuwe e-id, wil via https://www.keytradebank.be/nl/ z'n identiteitsgegevens bijwerken.
Moet kunnen op zo'n 15 min, tijdens de koffiepauze, toch?
De voorkant kan ie opladen, de achterkant geeft steeds "Gelieve een Belgisch identiteitsbewijs op te laden."
Nergens een melding dat er een probleem is met de "nieuwe" (sinds 2021!!) e-id's

Gelukkig is er spaargids

En nu ik toch met mijn tirade bezig ben:
Nergens een datum te vinden op https://www.vernieuwde-eid.be/
'Gelukkig' staat er ergens in de 'paginabron': Last Published: Thu Jan 14 2021 09:04:45
Gebruiksvriendelijk kan ik dat toch niet noemen.
Nu, collega heeft geen debetkaart, enkel een hardkey.
Voor ik hem adviseer een debetkaart aan te vragen en de e-id bij te werken via een cash-punt, mijn vraag of dat wel kan.
"Kan ik mijn identiteitsgegevens voor de bank bijwerken via een geldautomaat van een cash-punt?
Ja, het is mogelijk om uw identiteitsgegevens bij te werken vanop een geldautomaat. Tot voor kort kon dit enkel vanop een geldautomaat van uw bank. Voortaan is het echter ook mogelijk om uw identiteitsgegevens voor de bank bij te werken vanop een geldautomaat van een CASH-punt. Dit maakt het makkelijker voor u, zeker met een CASH-punt dicht bij u in de buurt. Let op, op vandaag kan dit enkel voor klanten van KBC/CBC/KBC Brussels, Belfius, BNPPF en Fintro. Na de zomer van 2024 volgt ook ING. Bent u klant bij een andere bank, dan kan u dit enkel vanop een geldautomaat van die bank."
https://www.bancontact.cash/nl/hoe-cash ... ebruiken-0
Keytrade staat daar niet bij. Ik vermoed dat keytrade zelf geen geldautomaten heeft?
Op de site van keytrade zelf, vindt de "zoek" ook niks over cash-punt.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
"Uitzonderlijk kan het gebeuren dat tijdens het inlezen van de gegevens van uw elektronische identiteitskaart door een geldautomaat, door een technische fout uw kaart wordt ingeslikt. Indien dit gebeurt, zal uw kaart door onze technische diensten uit de machine worden gehaald en zo snel mogelijk naar het dichtstbijzijnde open politiekantoor gebracht. We raden aan dat om zelf ook contact op te nemen met het dichtstbijzijnde politiekantoor. Zij zullen u verder op de hoogte brengen van zodra de kaart werd binnengebracht.
Een alternatieve procedure bestaat erin om DocStop te contacteren en de procedure voor een verloren identiteitskaart te volgen. Weet echter dat aan deze procedure kosten verbonden zijn en dat uw kaart in dat geval ook definitief geblokeerd en niet meer bruikbaar zal zijn."
IK ga mij dat toch niet riskeren hoor....ken dat, je werkt adres bij op vrijdag en slikt machine hem in. En zaterdag moet je werken en heb je é-ID nodig.
Wss. mag je dagen wachten eer er technieker passeert, niet?
En OFF-Topic:
Als identiteitskaarten gevonden worden, worden deze van de politie doorgestuurd naar de gemeente. Dus
1. duurt langer eer burger hem terugheeft
2. hij kan ondertussen al DOCStop gebeld hebben, waardoor hij geblokkeerd werd.
3. Politie stuurt op via post, dus kan verloren gaan.
rechtstreeks bij gemeente, die bellen hun burger asap op, want hebben tel./email (meestal)
Zo slim zijn ze daar niet bij Batopin.
Hoe zit het met andere bankfuncties, zoals overschrijvingen:
Nog op hun site:
"Ongeacht de bank waar u klant bent, kunt u aan de CASH-punten geld afhalen en de pincode van uw bankkaart wijzigen. Als u bovendien uw rekening hebt bij Belfius, BNP Paribas Fortis, Fintro, ING en/of KBC/CBC, kunt u er ook het saldo van uw rekening opvragen en geld deponeren in de CASH-punten waar die functie aangeboden wordt (50% van de Bancontact CASH-punten tegen eind 2025). Binnenkort kunt u aan de CASH-punten de gegevens die gelinkt zijn aan uw bankrekening updaten met uw identiteitskaart. "
En hier een filmpje van februari 2024 hoe dit kan?!
Moet 'binnenkort' niet weggelaten worden? En evt. filmpje erbij?
Ondersteunen de bovenstaande banken dit, of ALLE banken?
Hoe kan ik mijn identiteitskaart inlezen (2/2/2024)
https://youtu.be/dilOe9ODXvc?si=UzfaNP16d05NV5DD
Heb mailtje gestuurd.
Een alternatieve procedure bestaat erin om DocStop te contacteren en de procedure voor een verloren identiteitskaart te volgen. Weet echter dat aan deze procedure kosten verbonden zijn en dat uw kaart in dat geval ook definitief geblokeerd en niet meer bruikbaar zal zijn."
IK ga mij dat toch niet riskeren hoor....ken dat, je werkt adres bij op vrijdag en slikt machine hem in. En zaterdag moet je werken en heb je é-ID nodig.
Wss. mag je dagen wachten eer er technieker passeert, niet?
En OFF-Topic:
Als identiteitskaarten gevonden worden, worden deze van de politie doorgestuurd naar de gemeente. Dus
1. duurt langer eer burger hem terugheeft
2. hij kan ondertussen al DOCStop gebeld hebben, waardoor hij geblokkeerd werd.
3. Politie stuurt op via post, dus kan verloren gaan.
rechtstreeks bij gemeente, die bellen hun burger asap op, want hebben tel./email (meestal)
Zo slim zijn ze daar niet bij Batopin.

Hoe zit het met andere bankfuncties, zoals overschrijvingen:
Nog op hun site:
"Ongeacht de bank waar u klant bent, kunt u aan de CASH-punten geld afhalen en de pincode van uw bankkaart wijzigen. Als u bovendien uw rekening hebt bij Belfius, BNP Paribas Fortis, Fintro, ING en/of KBC/CBC, kunt u er ook het saldo van uw rekening opvragen en geld deponeren in de CASH-punten waar die functie aangeboden wordt (50% van de Bancontact CASH-punten tegen eind 2025). Binnenkort kunt u aan de CASH-punten de gegevens die gelinkt zijn aan uw bankrekening updaten met uw identiteitskaart. "
En hier een filmpje van februari 2024 hoe dit kan?!
Moet 'binnenkort' niet weggelaten worden? En evt. filmpje erbij?
Ondersteunen de bovenstaande banken dit, of ALLE banken?
Hoe kan ik mijn identiteitskaart inlezen (2/2/2024)
https://youtu.be/dilOe9ODXvc?si=UzfaNP16d05NV5DD
Heb mailtje gestuurd.