Energieleveranciers zullen frauderen
Re: Energieleveranciers zullen frauderen
Bij Luminus staat er :
Als voormalig klant van de Vlaamse Energieleverancier verwelkomen we je graag bij Luminus. Bereken hier je prijs en vraag online je contract aan. Dat gaat al in vanaf 8/12/2021.
Je vindt hier een antwoord op je vragen. Door de uitzonderlijke drukte kunnen de wachttijden bij de klantendienst oplopen. Bedankt voor je begrip.
Als voormalig klant van de Vlaamse Energieleverancier verwelkomen we je graag bij Luminus. Bereken hier je prijs en vraag online je contract aan. Dat gaat al in vanaf 8/12/2021.
Je vindt hier een antwoord op je vragen. Door de uitzonderlijke drukte kunnen de wachttijden bij de klantendienst oplopen. Bedankt voor je begrip.
via "mijn energie" ook naar daar overgestapt met 2 keer 80 Euro korting; de voormalige baas van spaargids mag ook nog iets hebben van mij
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
ik heb een prijsvergelijk gedaan bij mijn energie: die gaf aan dat ik 60 Euro kon besparen via hun link. Rara, als bij wonder kreeg ik 80Euro korting per contract (elec en gas)
De dag ervoor had ik ook al een keer geprobeerd en dan kreeg ik effectief 2 keer 60Euro. De dag later dus 2 keer 80 Euro korting. Niet meer getwijfeld dan.
De dag ervoor had ik ook al een keer geprobeerd en dan kreeg ik effectief 2 keer 60Euro. De dag later dus 2 keer 80 Euro korting. Niet meer getwijfeld dan.
Was 6 jaar klant bij Eneco en begin dit jaar overgestapt naar Vlaamse energieleverancier
Nu heb ik 2x 60 euro korting gekregen op mijn oud klant nummer.
Niet onbelangrijk voor mij is de teruglevering vergoeding voor zonnepanelen, 19 eurocent/kwh.
Dit jaar 3500 kwh geinjecteerd en zal volgend jaar +- zelfde zijn.
Nu heb ik 2x 60 euro korting gekregen op mijn oud klant nummer.
Niet onbelangrijk voor mij is de teruglevering vergoeding voor zonnepanelen, 19 eurocent/kwh.
Dit jaar 3500 kwh geinjecteerd en zal volgend jaar +- zelfde zijn.
Ik vertrek straks bij Eneco en ga naar Luminus. Heb mijn jaar uitgedaan en zou dus mijn korting willen oprapen. Bij Luminus voor variabel gekozen, de daluren zijn zowat 20% goedkoper dan bij Eneco momenteel. Heb geen zonnepanelen en geen digitale meter. Ook geen gas.
Ik ben vorig jaar overgestapt van Engie naar Luminus. Mijn contract loopt in januari ten einde. Ondertussen de nieuwe prijzen gekregen van Luminus. Die lijken me nog steeds ok in vergelijking met de rest. Je kunt goedkoper vinden maar dat zijn dan kleine leveranciers waar ik niet zo veel vertrouwen in heb.
Vorige week opgebeld door Engie met de vraag of ik terug wilde komen. Hun prijzen werden doorgemaild maar bleken 20 procent duurder dan Luminus. Heb dit ook gezegd tegen de vriendelijke dame aan de telefoon. Ze was akkoord en zei dat ik inderdaad best bij Luminus bleef
Ook geen zonnepanelen en geen digitale meter hier. Wel gas.
Vorige week opgebeld door Engie met de vraag of ik terug wilde komen. Hun prijzen werden doorgemaild maar bleken 20 procent duurder dan Luminus. Heb dit ook gezegd tegen de vriendelijke dame aan de telefoon. Ze was akkoord en zei dat ik inderdaad best bij Luminus bleef
Ook geen zonnepanelen en geen digitale meter hier. Wel gas.
Reeds meer dan 30 jaar klant bij Engie, een maand na het vervallen van mijn contract neem ik telefonisch contact op met Engie en krijg ik altijd een goed nieuw contract. Met een meer kost van +/- 20€ bij andere leveranciers verander ik niet.
Mijn verbruik lig rond 8000kw. voor elektriciteit.
Mijn verbruik lig rond 8000kw. voor elektriciteit.
Lol, bekijk je dan niet het voorstel dat ze u verplicht 2 maanden voor vervaldatum moeten sturen?
Anders verdient engie twee keer de jaarlijkse vaste vergoeding!
Anders verdient engie twee keer de jaarlijkse vaste vergoeding!
Engie bestaat nog geen 30 jaar, ze is een nazaat van Electrabel (de private monopolist van vroeger waar je enkel mocht werken als je daar familie had die daar ook werkte en die ook de politiekers rijkelijk soigneerde)
Natuurlijk krijg ik een brief met de nieuwe tarieven daarna neemt ik telefonisch contact en discusteer een andere prijs met de gegevens die ik heb van mijnenergie.be.
Lol, ik denk niet dat je tegenwoordig nog veel kunt discussiëren over de prijzen. Het zegt genoeg dat de dame van Engie al zelf zei dat ik beter bij Luminus blijf toen ik haar de prijzen voorlas.
Ik ben al een keer of 5 af en aan klant geweest bij Engie. Ik verander zowat elk jaar, uitgezonderd nu omdat Luminus nog steeds bij de goedkoopste is voor mij.
De beste besparing is de energie die je niet verbruikt.
Jammer dat je zelf moet bellen om de juiste prijzen aangerekend te krijgen. Dat is iets waar Engie (toen nog Electrabel) in het verleden meermaals veroordeeld is: de trouwe niet-klagende klanten hoge prijzen aanrekenen en de nieuwe klanten of de klagende, bestaande klanten lagere prijzen aanrekenen voor een gelijkaardig contract.
Ocharme al die oude mensen die nog steeds klant zijn bij Engie, zich niet laten horen en daarom benadeeld worden …
Meeste leveranciers hebben een energiekaart elke maand en heb je een goed overzicht van prijzen
Bij mij zal dit goed te volgen zijn met digitale meter.
Bij mij zal dit goed te volgen zijn met digitale meter.
Heeft de Vlaamse of is het de federale regering onlangs niet een wet gestemd dat wie een slapend contract heeft automatisch het beste contract moet krijgen op vervaldag.
Kunnen ze wel mee spelen want is op dat moment afsluitbare contracten. Zoals nu bij engie: direct enkel online afsluitbaar en easy 3 vergeet dat maar toch tonen we u de tarieffiche.
Kunnen ze wel mee spelen want is op dat moment afsluitbare contracten. Zoals nu bij engie: direct enkel online afsluitbaar en easy 3 vergeet dat maar toch tonen we u de tarieffiche.