Corona-virus.
Re: Corona-virus.
De antistoffen uit een besmetting bieden meer bescherming dan die uit een vaccinatie, dat klopt. Maar voor wie nog niet besmet is geweest, is en blijft vaccinatie, nu met het boostervaccin, de belangrijkste maatregel om zichzelf en anderen te beschermen.Gebruikersnaam2 schreef: ↑13 december 2021, 18:38Anekdotes ? Die 15000-17000 besmetten per dag waren dus - afgeleid uit deze stelling - vooral niet-gevaccineerden. Awel, in dat geval heb ik goed nieuws voor u, alle niet-gevaccineerden zullen intussen besmet geweest zijn en aldus minstens evengoed beschermd als de gevaccineerden.
En de werkzaamheid zal toch ook zo sterk niet zijn gezien de vele gevaccineerden die in het ziekenhuis lagen.
Vaccins zullen wel iets gedaan hebben maar verre van wat er van verwacht werd, zowel wat besmettelijkheid als wat (langdurige) bescherming betreft. Blijven hameren op verplichte vaccinatie voor iedereen is blijven geloven in iets wat al lang niet meer kan bereikt worden. Zelfs Steven De Gucht liet al vallen dat iedereen het vroeg of laat zal vangen.
We hebben de mond vol over allerlei coronamaatregelen maar de belangrijkste en eenvoudigste maatregel is een spuitje .
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Een spuitje met een vaccin gebaseerd op de Wuhan-variant.
De Omikron gelijkt in niks meer op deze, heeft meer dan 50 mutaties t.o.v. de Deltavariant die ook al elvendertig mutaties had tegenover de eerste variant.
Je kan dan evengoed de griepprik zetten - wat ik trouwens gedaan heb, je kan me dus geen anti-vaxxer noemen - die gelijkt er ook niet op, maar het is een spuitje, dus zal het wel voor iets goed zijn zeker
Als de wetenschappers zeggen dat een 3e “oude vaccinspuit” goede resultaten geeft inzake bescherming tegen de nieuwe varianten, wie ben ik dan om dat in twijfel te trekken? Schoenmaker blijf bij je leest …Gebruikersnaam2 schreef: ↑13 december 2021, 21:31Een spuitje met een vaccin gebaseerd op de Wuhan-variant.
De Omikron gelijkt in niks meer op deze, heeft meer dan 50 mutaties t.o.v. de Deltavariant die ook al elvendertig mutaties had tegenover de eerste variant.
Je kan dan evengoed de griepprik zetten - wat ik trouwens gedaan heb, je kan me dus geen anti-vaxxer noemen - die gelijkt er ook niet op, maar het is een spuitje, dus zal het wel voor iets goed zijn zeker
Het duurt zo’n 100 dagen vooraleer nieuwe mRNA vaccins ontwikkeld zij. en geproduceerd kunnen worden. Die zullen dan ongetwijfeld beter zijn dan de huidige vaccins maar zolang kunnen we niet wachten.
Proficiat nog met je griepspuit. Hopelijk biedt ze enige bescherming tegen de voornaamste griepvarianten maar ook dat is niet 100% zeker. Tegen corona zal ze jammer genoeg niet helpen …
Het valt af te wachten of de vaccins zullen werken of niet.
Koffiedik kijken.
Wat men wel kan doen: eindelijk werk maken om de zorg gevoelig te versterken voor de komende jaren.
Stap 1 , heeft de overheid al een mediacampagne opgestart om meer studenten richting de zorg te krijgen?
Koffiedik kijken.
Wat men wel kan doen: eindelijk werk maken om de zorg gevoelig te versterken voor de komende jaren.
Stap 1 , heeft de overheid al een mediacampagne opgestart om meer studenten richting de zorg te krijgen?
Waarom, kwaliteit is toch belangrijker in "de zorg"?
https://www.standaard.be/cnt/dmf20100921_104
Weldra 24 jaar numerus clausus (fixus), laat ze maar eens allemaal goed zweten...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Dezelfde wetenschappers waren er van overtuigd dat twee spuiten ons van het virus gingen verlossen. Toen kwam de delta variant en bleek dat de vaccins alleen nog wat tijdelijke bescherming boden tegen ernstige ziekte en er totaal niet in slagen om infecties en verspreiding te voorkomen. Een derde spuit zal de bescherming tegen delta weer wat opkrikken maar ondertussen is er omikron en daar kunnen de wetenschappers nog niks over zeggen, alles wat daar nu over gezegd wordt is gebaseerd op veronderstellingen, denken, hoop, enz... Wetenschap over dit virus en vaccins is voortschrijdend inzicht, wat een jaar geleden verkondigt werd is vandaag volledig achterhaald, wie durft beweren dat wat vandaag gezegd wordt volgend jaar nog overeind staat snapt het echt niet. Wat ik er over denk: de vaccins kunnen niet op tegen delta, tegen omikron maken ze geen schijn van kans, deze variant lijkt 3 a 4 keer besmettelijker dan delta, om daar tegenop te kunnen heb je vaccins nodig die nagenoeg 100% efficiënt zijn tegen infectie. Dit beestje gaat zo snel dat aangepaste vaccins en de daarop volgende vaccinatie campagne hopeloos te laat komen.
Verpleegkundige legt uit waarom ze geen coronavaccin wil, wij leggen haar argumenten voor aan Marc Van Ranst
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211203_94949833
Het betoog van de verpleegkundige blijft naar mijn gevoel niet overeind. Wat ook te verwachten was.
Eén van de zaken die opviel was :
“Een vaccinatie wekt meer antistoffen op dan een besmetting. Het virus gewoon zijn gang laten gaan op zijn middeleeuws, lijkt me geen goed idee. Dan krijg je veel meer mensen met ‘long Covid’ en vallen er veel meer doden.”
aldus MVR.
Hier werd gisteren nog het tegengestelde beweerd.
Van een andere viroloog :
“Als we geen spoed zetten achter de boostercampagne zal omikron bij ons vóór eind december meer dan 90 procent van alle infecties uitmaken. Dan komt er een coronagolf op ons af in de grootteorde van de eerste of de tweede golf.” Biostatisticus Tom Wenseleers van de KU Leuven is er allesbehalve gerust op. “De kans is reëel dat de druk op onze zorg onhoudbaar wordt.”
Enkele leden hier grijpen nu vast weer snel naar het woordje 'angsthazen'.
Een lockdown zie ik hen nu niet meer te doen.
Zou dat niet 'uitstel' zijn in plaats van 'afstel' ?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211203_94949833
Het betoog van de verpleegkundige blijft naar mijn gevoel niet overeind. Wat ook te verwachten was.
Eén van de zaken die opviel was :
“Een vaccinatie wekt meer antistoffen op dan een besmetting. Het virus gewoon zijn gang laten gaan op zijn middeleeuws, lijkt me geen goed idee. Dan krijg je veel meer mensen met ‘long Covid’ en vallen er veel meer doden.”
aldus MVR.
Van een andere viroloog :
“Als we geen spoed zetten achter de boostercampagne zal omikron bij ons vóór eind december meer dan 90 procent van alle infecties uitmaken. Dan komt er een coronagolf op ons af in de grootteorde van de eerste of de tweede golf.” Biostatisticus Tom Wenseleers van de KU Leuven is er allesbehalve gerust op. “De kans is reëel dat de druk op onze zorg onhoudbaar wordt.”
Enkele leden hier grijpen nu vast weer snel naar het woordje 'angsthazen'.
Een lockdown zie ik hen nu niet meer te doen.
Zou dat niet 'uitstel' zijn in plaats van 'afstel' ?
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
"De" wetenschappers bestaan niet, diegenen die de werkzaamheid in twijfel trekken komen (mogen ?) niet in de media.
Galileo Galileï werd indertijd ook verketterd omwille van zijn heliocentrisme, "de" wetenschap verklaarde hem ook gek, we zien wie gelijk bleek te hebben.
"Die" wetenschap is wel heel vlug in het bepalen van de werkzaamheid tegen een verregaande mutatie waar ze twee weken geleden nog niet van gehoord hadden.
Je mag en moet vertrouwen hebben in wetenschap en schoenmakers maar diezelfde schoenmakers waren er ook van overtuigd dat de Titanic nooit ging zinken.
Dat hoeft niet aangetoond te worden, dat is net het punt.
Een 35-jarige ex-roker/ passief roker of een 60-jarige niet-roker met longkanker, wie gaat men eerst nieuwe longen geven denkt u?
Vervang ex-roker naar niet-gevaccineerd en niet-roker naar gevaccineerd, waarom zou men dan opeens anders moeten gaan redeneren?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Meer antistoffen wil niet zeggen dat er een betere bescherming tegen het virus is. De nu gebruikte vaccins zijn op slechts één onderdeeltje van het virus gericht, namelijk het kroon eiwit, het afweersysteem leert dus enkel dat eiwit herkennen en vernietigen, niet het volledige virus en ziektebeeld. Het afweersysteem bestaat uit meer dan enkel (tijdelijke) antistoffen aanmaken, op langere termijn zijn het de geheugen cellen in beenmerg die voor latere bescherming moeten zorgen. Wat Van Ranst zegt over het virus zijn gang laten gaan klopt, ook dat er gemiddeld meer antistoffen na vaccinatie worden aangemaakt, daar zorgt het adjuvans voor. Of dat gelijk staat met een betere bescherming is eigen interpretatie, het is niet voor niks dat Van Ranst dat op zo een manier zegt, en niet zegt dat vaccinatie een betere immuniteit oplevert dan het doormaken van een infectieDestereir schreef: ↑14 december 2021, 09:36 Eén van de zaken die opviel was :
aldus MVR.
Daarnaast is kans groot dat de middeleeuwse manier via selectie en adaptatie op lange termijn een meer resistente bevolking zal opleveren. Maar daar kan in onze moderne maatschappij zelfs niet over gediscussieerd worden, de verzwakte individuen moeten tot het uiterste in leven gehouden worden.
Volgens mij ben je een nieuwe soort. Een gevaccineerde anti-vaxxer.Gebruikersnaam2 schreef: ↑13 december 2021, 21:31Een spuitje met een vaccin gebaseerd op de Wuhan-variant.
Omdat je in de stelling alles vervangen hebt. Een ex-roker en een niet-gevaccineerde dat zijn 2 verschillende dingen (met mogelijk een doorsnede). Wat het roken betreft mag men van mijn part onmiddellijk alle verkoop verbieden. Het is smeerlapperij die kanker zaait in je omgeving.
@ verbanneling
“Een vaccinatie wekt meer antistoffen op dan een besmetting. Het virus gewoon zijn gang laten gaan op zijn middeleeuws, lijkt me geen goed idee.
Daarnaast is kans groot dat de middeleeuwse manier via selectie en adaptatie op lange termijn een meer resistente bevolking zal opleveren. Maar daar kan in onze moderne maatschappij zelfs niet over gediscussieerd worden, de verzwakte individuen moeten tot het uiterste in leven gehouden worden.
[/quote]
100% Akkoord
“Een vaccinatie wekt meer antistoffen op dan een besmetting. Het virus gewoon zijn gang laten gaan op zijn middeleeuws, lijkt me geen goed idee.
[/quote]
100% Akkoord
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Als je iemand die kritisch durft te zijn en niet louter meeloopt met de schapen afzet als "anti-vaxxer" dan speel je het spelletje van de polarisatie goed mee.
Je kan voor alles het woord "anti" kleven dan hoef je niet meer verder te discussiëren.
Je blijft constant op dezelfde nagel kloppen. We hebben het allemaal al 100 keer gehoord.
Hier op het werk zit er ook zo eentje. Elke dag datzelfde gezeik over die vaccins. Dan vraag ik mij eigenlijk af of dat je leven is. De hele dag zagen en klagen over iets wat je toch niet kan veranderen.
Triestig.
Hier op het werk zit er ook zo eentje. Elke dag datzelfde gezeik over die vaccins. Dan vraag ik mij eigenlijk af of dat je leven is. De hele dag zagen en klagen over iets wat je toch niet kan veranderen.
Triestig.