De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Staat ook op Spaargids: https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... krijk.html
Niet moeilijk om te voorspellen wat er vervolgens gaat gebeuren: de Franse banken gaan elders de kosten verhogen om dit te compenseren; vestzak-broekzak.
Niet moeilijk om te voorspellen wat er vervolgens gaat gebeuren: de Franse banken gaan elders de kosten verhogen om dit te compenseren; vestzak-broekzak.
Een halve procent, bij een inflatie die 5% bedraagt...
Nu nog wat positieve media praat (censuur)er rond en de Fransen staan in de rij om er in te beleggen!
Weinigen kunnen nog voor zichzelf denken.
Er zullen nog, landen volgen,onder de vlag van sociaal en milieu .(Belgie eerstvolgende?)
Weinigen kunnen nog voor zichzelf denken.
Er zullen nog, landen volgen,onder de vlag van sociaal en milieu .(Belgie eerstvolgende?)
Herinner je je de volkslening waar we in 2014 op konden intekenen met een looptijd van 10 jaar? Met het geld zouden o.a. scholen worden gebouwd. Er werd ons beloofd dat de RV 15% zou bedragen i.p.v. (toen) 25%. Dat gunstregime heeft 2 jaar geduurd. Toen besliste de regering dat we vanaf dan toch de volle RV moesten betalen. Van die boer geen eieren meer.
DE rente bestaat niet. Er zijn 'honderden' rentes voor verschillende producten.
Hier gaat het over de Livret-A, een gereglementeerd spaarboekje gesubsidieerd door de Franse staat met een maximum van 22k Euro.
Dit spaarboekje heeft altijd al een extra rente gehad. Het zou me verwonderen indien alle beleggers dit al niet gemaximaliseerd hebben
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
De beurs vandaag:
Twee zaken:
Ik heb het nadeel dat pas in januari ben begonnen met beleggen. Toen alles al hoog stond en er nu hier en daar correcties zijn.
Ik heb het voordeel dat ik pas in januari ben begon met beleggen en dat er nu correcties aankomen waardoor ik eindelijk goedkoper kan inkopen.
Ik ga me niet pretentie aanmeten van een voorspelling of een prognose te geven. Maar als het volatieler wordt, er komen serieuze correcties aan, dan biedt dat mij als beginner uiteraard mooi de gelegenheid om maandelijks goedkoper aan DCA te doen.
Twee zaken:
Ik heb het nadeel dat pas in januari ben begonnen met beleggen. Toen alles al hoog stond en er nu hier en daar correcties zijn.
Ik heb het voordeel dat ik pas in januari ben begon met beleggen en dat er nu correcties aankomen waardoor ik eindelijk goedkoper kan inkopen.
Ik ga me niet pretentie aanmeten van een voorspelling of een prognose te geven. Maar als het volatieler wordt, er komen serieuze correcties aan, dan biedt dat mij als beginner uiteraard mooi de gelegenheid om maandelijks goedkoper aan DCA te doen.
Wat je nu ziet kan je moeilijk een .correctie noemen er is hooguit sprake van een beetje verschuiving naar andere aandelen . Terwijl de markten dalen zie ik dagelijks groene cijfers in mijn portefeuille. Sta zelfs op een recordhoogte momenteel .Tarbo schreef: ↑14 december 2021, 17:59 De beurs vandaag:
Twee zaken:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik zie inderdaad nog niet direct een "correctie", laat staan een crash, wel wat volatiliteit.
Neemt niet weg dat ik de kans op een serieuze correctie of zelfs een crash in de "nabije" toekomst (opzettelijk tussen quotes gezet) aan de hogere kant inschat.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Op een dag krijgen jullie gelijk maar met alle respect, dit hoor ik nu al 8 jaar, dank God dat ik nooit geluisterd heb. 80% van de tijd staat de beurs op all-time high.....
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Zolang er geen alternatief is voor aandelen zal er van een crash ook geen sprake zijn .Henkie1984 schreef: ↑14 december 2021, 23:28 Op een dag krijgen jullie gelijk maar met alle respect, dit hoor ik nu al 8 jaar, dank God dat ik nooit geluisterd heb. 80% van de tijd staat de beurs op all-time high.....
Hooguit een paniek reactie zoals bij het uitbreken van corona . Iemand die toen zijn verstand heeft gebezigd heeft miljoenen gewonnen
Iemand die iedere dag roept dat vandaag de wereld zal vergaan zal ooit gelijk krijgen. Maar tot gisteren had hij alvast ongelijk.
Er is natuurlijk altijd WEL een alternatief, en dat is cash. Van zodra aandelen massaal omgezet worden in dit alternatief is er geen ontkomen meer aan. Er zal sowieso een crash komen, alleen weet niemand wanneer. Maar een crash is niets om bang voor te zijn: je moet het zien als iets wat op lange termijn gezond is. Ik raad het boek "Antifragile" aan van Nassim Nicholas Taleb.
Ik las onlangs dat 40% van de hoeveelheid USD er in 2021 kwam.
Ik volg hier nu een tijdje, ben een leek maar probeer wel het hele plaatje te zien, en bij te leren van de discussies.
Als er zoveel geld is bijgekomen, kan de euro niet achterblijven of achtergebleven zijn, want dan zou de USD crashen tov EUR.
Als de beurs crasht en je stapt in cash verlies je toch 2 maal? Of zie ik iets over het hoofd?
Ik probeer het te begrijpen maar het wil nog niet. De boeken van Taleb heb ik ook gelezen, eerst denk je dat je het vast hebt en het zo in elkaar steekt, als je er dan een tijdje over nadenkt kloppen heel wat zaken die hij schrijft ook niet.
Iemand ideeën hoe het aan elkaar hangt?
Als er zoveel geld is bijgekomen, moet het ook ergens naartoe? Gaat dit enkel naar de beurs, of zijn er nog grote slokoppen? Ik bedoel maar, vandaag een brood 1 € morgen 2€. Voor wie meer geld krijgt naarmate er meer geld is, geen probleem om dat duurder brood te blijven betalen. Wie geen of een kleiner deel van dat nieuw geld krijgt, gaat op een gegeven moment toch minder kunnen kopen? Gaat de wet van vraag en aanbod dan niet spelen met gevolg dat de prijs van dat brood gedrukt wordt?
Ik volg hier nu een tijdje, ben een leek maar probeer wel het hele plaatje te zien, en bij te leren van de discussies.
Als er zoveel geld is bijgekomen, kan de euro niet achterblijven of achtergebleven zijn, want dan zou de USD crashen tov EUR.
Als de beurs crasht en je stapt in cash verlies je toch 2 maal? Of zie ik iets over het hoofd?
Ik probeer het te begrijpen maar het wil nog niet. De boeken van Taleb heb ik ook gelezen, eerst denk je dat je het vast hebt en het zo in elkaar steekt, als je er dan een tijdje over nadenkt kloppen heel wat zaken die hij schrijft ook niet.
Iemand ideeën hoe het aan elkaar hangt?
Als er zoveel geld is bijgekomen, moet het ook ergens naartoe? Gaat dit enkel naar de beurs, of zijn er nog grote slokoppen? Ik bedoel maar, vandaag een brood 1 € morgen 2€. Voor wie meer geld krijgt naarmate er meer geld is, geen probleem om dat duurder brood te blijven betalen. Wie geen of een kleiner deel van dat nieuw geld krijgt, gaat op een gegeven moment toch minder kunnen kopen? Gaat de wet van vraag en aanbod dan niet spelen met gevolg dat de prijs van dat brood gedrukt wordt?
Dankzij onze goede sociale zekerheid kijgen de meeste mensen meer inkomsten wanneer de prijzen stijgen. Er is een indexatie van lonen, werkloosheidsuitkeringen, pensioenen, tegemoetkomingen aan mindervaliden enz. Wie niets van dat alles heeft is een rentenier en heeft gewoonlijk geld genoeg om prijsstijgingen het hoofd te bieden.
Verstandige renteniers hebben hun vermogen ondergebracht in zaken die ook redelijk inflatie-bestendig zijn (vastgoed, value aandelen,...).