Vlaamse Energieleverancier failliet
Re: Vlaamse Energieleverancier failliet
Voor mij is prijs van terugleveringsvergoeding ook bepalend met digitale meter (Eneco 19 eurocent.)
Ik verbruik 50% rechtstreeks en 50%injectie
Dit jaar bij VEL 3500 kwh aan 7,5 eurocent was pak minder.
Ik verbruik 50% rechtstreeks en 50%injectie
Dit jaar bij VEL 3500 kwh aan 7,5 eurocent was pak minder.
Controleren jullie altijd die tariefkaart? Die is toch te uitgebreid om dat maandelijks bij te houden?
Altijd, maar enkel de energieprijs zonder netkosten.
Omdat aan de netkosten niet aan uit te kunnen is?
Laatst gewijzigd door GoodDay op 15 december 2021, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk eerder omdat die voor elke leverancier hetzelfde zijn.
Ik bereken ze zelf wel om het totaalplaatje te hebben maar om een leverancier te kiezen moet je enkel naar de energiecomponent kijken.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Dat kun je toch ook alleen maar doen bij vaste prijzen. Iemand die een variabel contract heeft, krijgt de dagprijs.
Neen, energietarief is geldig voor variabel contract vanaf begin tot einde maand van elke maandelijkse energiekaart.
Vast contract is tarief vastgelegd voor duur van contract
Vast contract is tarief vastgelegd voor duur van contract
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Is inderdaad behoorlijk complex om er als leek aan uit te kunnen. In elk geval worden variabele contracten ofwel maandelijks of elk kwartaal aangepast. Beiden gebruiken een tariefformule met een van de aardgas index parameters plus nog een supplement Hier vind je zo een lijst met gas trimester indexen zoals je ziet zitten daar wel wat prijsverschillen in. De formule die Energie.be gebruikt is TTF-S41 + €4/MWh, in de lijst is dat TTFDAW-S41 (DAW staat voor Day-Ahead and Weekend, S41=huishoudelijk verbruik) waarvan de laatste prijs het voor het derde kwartaal €51,91 was. Pas eind december weten we wat het de voorbije drie maand zal gekost hebben. Om daar een idee van te hebben kun je hier de dagelijkse gasprijs volgen, TTF of ZTP vormen meestal de basis waarop gas indexen worden berekend. Een kwartaal index is bv het rekenkundig gemiddelde van de slot noteringen van voorgaande 3 maand. Moeilijk te zeggen wat de beste tariefformule is, in elk geval is het 0,4c€/kWh supplement van energie.be en hun lage vaste vergoeding best OK.johan-v schreef: ↑14 december 2021, 21:13 Ik denk dat volgende waarschuwing niet enkel voor bovenstaande poster geldt, daarom in groter font.
LET OP MET DE PRIJZEN DIE OP DE TARIEFKAARTEN VAN VARIABELE FORMULES STAAN!!!
Hallo,
Die cijfers zijn beetje complex voor een leek.
Zijn die van energie.be slechter (of minder interessant) dan bv. de contracten van luminus?
Als ik dit hier lees en de prijzen blijven maar stijgen, kan je dan niet beter gaan voor Engie Easy 3 Vast of Engie Direct Vast.
Je kan dan na de winter terug beginnen rondkijken of meedoen aan een groepsaankoop.
Kan je die Engie Easy 3 Vast nu nog afsluiten eigenlijk? Via de website lukt dat niet (enkel de contracten met variabel tarief).
Je kan dan na de winter terug beginnen rondkijken of meedoen aan een groepsaankoop.
Kan je die Engie Easy 3 Vast nu nog afsluiten eigenlijk? Via de website lukt dat niet (enkel de contracten met variabel tarief).
Voor de mensen die hun facturen niet hadden opgeslagen, je kan ze terug raadplegen via met uw login.
Werkt opnieuw t'is te zeggen je kan enkel inloggen en uw facturen raadplegen.
de curator zal dat geregeld hebben denk ik. 1 minuut geleden geraadpleegd.
de curator zal dat geregeld hebben denk ik. 1 minuut geleden geraadpleegd.
https://www.test-aankoop.be/woning-ener ... lke-aanpak
4. Kan ik mijn online klantenzone bij Vlaamse Energieleverancier nog raadplegen?
Die was tijdelijk afgesloten, maar zou intussen weer open staan.
Je doet er zekerheidshalve ook goed aan om de facturen die Vlaamse Energieleverancier je vroeger via je mailbox heeft gestuurd, bij te houden. Op die facturen en zeker op de eindafrekening staat jouw verbruik. Dat helpt je nagaan in welke mate je voorschot hoger lag dan wat effectief werd verbruikt.
4. Kan ik mijn online klantenzone bij Vlaamse Energieleverancier nog raadplegen?
Die was tijdelijk afgesloten, maar zou intussen weer open staan.
Je doet er zekerheidshalve ook goed aan om de facturen die Vlaamse Energieleverancier je vroeger via je mailbox heeft gestuurd, bij te houden. Op die facturen en zeker op de eindafrekening staat jouw verbruik. Dat helpt je nagaan in welke mate je voorschot hoger lag dan wat effectief werd verbruikt.
Inderdaad, ik heb mijn eindafrekening terug kunnen raadplegen.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Via login ging het niet maar wel via factuur.
Dat was vorige week niet het geval.
Dus, ja het gaat.
Maar ga toch afwachten tot ik post krijg.
Normaal klopt het niet dat je nog betaald op rekening van een privé bedrijf dat failliet is.
Volgens wetgeving moet dit via curators en hun aangegeven rekening, dit moet via post.
Iedereen kan mailen van stort nu op....
Zo werkt het niet, is uniek natuurlijk een energieleverancier die failliet gaat in België.
Dat was vorige week niet het geval.
Dus, ja het gaat.
Maar ga toch afwachten tot ik post krijg.
Normaal klopt het niet dat je nog betaald op rekening van een privé bedrijf dat failliet is.
Volgens wetgeving moet dit via curators en hun aangegeven rekening, dit moet via post.
Iedereen kan mailen van stort nu op....
Zo werkt het niet, is uniek natuurlijk een energieleverancier die failliet gaat in België.