Contactloos betalen met smartphone: welke app
Contactloos betalen met smartphone: welke app
Beste allen,
Ik heb rekeningen bij Argenta, Hellobank en Keytrade. Daarnaast heb ik een smartphone met android 11 en NFC. Welke app gebruik ik best om contactloos met smartphone te kunnen betalen in de winkels? Wat zijn jullie ervaringen?
PS. Voorlopig betaal ik contactloos met bankkaarten en soms via een QR code aan de hand van de Payconiq app.
Ik heb rekeningen bij Argenta, Hellobank en Keytrade. Daarnaast heb ik een smartphone met android 11 en NFC. Welke app gebruik ik best om contactloos met smartphone te kunnen betalen in de winkels? Wat zijn jullie ervaringen?
PS. Voorlopig betaal ik contactloos met bankkaarten en soms via een QR code aan de hand van de Payconiq app.
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Re: Contactloos betalen met smartphone: welke app
Zelf heel content van het betalen met NFC via Google Pay. Ik denk dat daar zo goed als alle Belgische banken op ingesteld kunnen worden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Bij de bakker met een QR code en Payconiq betalen duurt langer dan met een contactloze kaart, dus dat is niet echt een alternatief.neo schreef: ↑17 december 2021, 12:25 Beste allen,
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ik blijf bij online betalen met Payconiq en in de winkel betalen met de kaart (al dan niet contactloos). Payconiq in de winkel is gewoon te traag en zal ik enkel gebruiken als het echt niet anders kan (bij bakker, dokter of frituur omdat die niets anders heeft).
Ik zou Apple of Google Pay kunnen gaan gebruiken, maar geen voorstander van. Ergens geen zin om Google of Apple ook nog inzichten te geven in mijn betaalverkeer. Ze weten al genoeg en wil mij er net meer van lostrekken en niet nog wat meer afhankelijk van hen worden.
Maar dat is mijn mening maar. Heb overigens nooit in een situatie gezeten waar mijn kaart en Payconiq niet volstonden en heb niet de drang om via telefoon te betalen.
Ik zou Apple of Google Pay kunnen gaan gebruiken, maar geen voorstander van. Ergens geen zin om Google of Apple ook nog inzichten te geven in mijn betaalverkeer. Ze weten al genoeg en wil mij er net meer van lostrekken en niet nog wat meer afhankelijk van hen worden.
Maar dat is mijn mening maar. Heb overigens nooit in een situatie gezeten waar mijn kaart en Payconiq niet volstonden en heb niet de drang om via telefoon te betalen.
Ik heb onlangs de (Belgische) app "bonsai" hiervoor geïnstalleerd.
Bankonfhankelijk (dus als je bank geen contactloos wil doen, kan het via hier toch)
Je krijgt er een (virtuele) Mastercard bij, die ofwel online te gebruiken is ofwel via Google Pay (NFC : contactloos)
Werkt gewoon vlotjes bij de meeste winkels (behalve bij sommige Albert Heijns om één of andere reden),
bij sommige winkels moet je expliciet zeggen dat je met Mastercard wil betalen.
Na 10 betalingen via hun Mastercard, planten ze een boom in jou naam (stukje winstafroming gaat naar CO2 vermindering dus).
Installatie, actviatie, gebruik, bomen planten, ... is allemaal gratis.
Bankonfhankelijk (dus als je bank geen contactloos wil doen, kan het via hier toch)
Je krijgt er een (virtuele) Mastercard bij, die ofwel online te gebruiken is ofwel via Google Pay (NFC : contactloos)
Werkt gewoon vlotjes bij de meeste winkels (behalve bij sommige Albert Heijns om één of andere reden),
bij sommige winkels moet je expliciet zeggen dat je met Mastercard wil betalen.
Na 10 betalingen via hun Mastercard, planten ze een boom in jou naam (stukje winstafroming gaat naar CO2 vermindering dus).
Installatie, actviatie, gebruik, bomen planten, ... is allemaal gratis.