Vlaamse Energieleverancier failliet
Re: Vlaamse Energieleverancier failliet
graag iets verduidelijken, ik heb mijn ganse carrière (45 jaar)) gewerkt voor een karig pensioen, maar we hebben gespaard en inderdaad het is makkelijk van een ander te zeggen uw inkomen is te groot.
dit gezegd zijnde wat betreft de sociale gevallen doel op de profiteurs onder hen en in iedere gemeente zijn er een pak, ik heb het dus niet over de mensen die het echt moeilijk hebben deze moeten zeker geholpen worden, en van deze ken ik ook veel tot mijn spijt. Wat betreft de provinciën vind ik al jaren dat dit verloren belastinggeld is , maar dat is mijn mening.
in verband met inlogen bij luminus ik kan toch maar mijn klantnummer en nog een ander nummer invullen, ik kreeg toen de melding dat de nummer niet klopten???Opnieuw proberen lukt niet krijg de melding dat het reeds in gebruik is ???dus telefonisch proberen is ook een probleem na 3x 10 minuten een muziekje te hebben gehoord was het mij toch beu, ik kijk wel uit naar een andere leverancier
dit gezegd zijnde wat betreft de sociale gevallen doel op de profiteurs onder hen en in iedere gemeente zijn er een pak, ik heb het dus niet over de mensen die het echt moeilijk hebben deze moeten zeker geholpen worden, en van deze ken ik ook veel tot mijn spijt. Wat betreft de provinciën vind ik al jaren dat dit verloren belastinggeld is , maar dat is mijn mening.
in verband met inlogen bij luminus ik kan toch maar mijn klantnummer en nog een ander nummer invullen, ik kreeg toen de melding dat de nummer niet klopten???Opnieuw proberen lukt niet krijg de melding dat het reeds in gebruik is ???dus telefonisch proberen is ook een probleem na 3x 10 minuten een muziekje te hebben gehoord was het mij toch beu, ik kijk wel uit naar een andere leverancier
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Dat is een beetje het probleem met dat sociaal statuut, wie er voor in aanmerking komt krijgt op zoveel zaken een korting dat hij een veel hogere levensstandaard heeft dan iemand die voor een minimum loontje werkt en zo net boven de drempel komt.delmondo schreef: ↑19 december 2021, 10:21 graag iets verduidelijken, ik heb mijn ganse carrière (45 jaar)) gewerkt voor een karig pensioen, maar we hebben gespaard en inderdaad het is makkelijk van een ander te zeggen uw inkomen is te groot.
dit gezegd zijnde wat betreft de sociale gevallen doel op de profiteurs onder hen en in iedere gemeente zijn er een pak, ik heb het dus niet over de mensen die het echt moeilijk hebben deze moeten zeker geholpen worden, en van deze ken ik ook veel tot mijn spijt.
De markt zegt het omgekeerde. Als de leveranciers vertragingen inbouwen om klant te kunnen worden wil dat zeggen dat ze er liever niet te veel aan boord nemen.verbanneling schreef: ↑19 december 2021, 09:35
Leveranciers willen natuurlijk altijd extra klanten, op dit moment liefst met variabele contracten en een hoog vast recht en een mooi supplement op de basis prijs.
Aan de hoogste prijs ben je misschien wel welkom. Dat zegt op zijn beurt hetzelfde.
Leveranciers willen natuurlijk altijd klanten aan het slechtst mogelijke tarief.
Je spaargeld wordt niet meegeteld om je recht op sociaal tarief te bepalen. Je wordt dus niet benadeeld.delmondo schreef: ↑19 december 2021, 10:21 graag iets verduidelijken, ik heb mijn ganse carrière (45 jaar)) gewerkt voor een karig pensioen, maar we hebben gespaard en inderdaad het is makkelijk van een ander te zeggen uw inkomen is te groot.
dit gezegd zijnde wat betreft de sociale gevallen doel op de profiteurs onder hen en in iedere gemeente zijn er een pak,
Het is net zo makkelijk om te beslissen voor een ander wie de sociale gevallen of de profiteurs zijn en waarom je jezelf beter dan een ander kan voelen.
Het is een beetje een probleem dat de doorsnee Vlaming ieder voordeel slecht vindt dat niet in zijn eigen zak terecht komt.verbanneling schreef: ↑19 december 2021, 10:30
Dat is een beetje het probleem met dat sociaal statuut, wie er voor in aanmerking komt krijgt op zoveel zaken een korting dat hij een veel hogere levensstandaard heeft dan iemand die voor een minimum loontje werkt en zo net boven de drempel komt.
Misschien zijn de minimum loontjes in België gewoon te laag.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Waar zie jij ingebouwde vertragingen? Lijkt mij als ex VEL klant geen enkel probleem om een nieuwe leverancier te vinden. Dat de prijzen hoog zijn geldt ook voor lopende variabele contracten, het is niet zo dat er nu extra wordt aangerekend voor nieuwe klanten. Dat sommige leveranciers niet hun goedkoopste contracten tonen in hun online simulatie is een feit, niks weerhoud je er van om telefonisch een ander contract te regelen of een andere leverancier te kiezen.Perineum schreef: ↑19 december 2021, 10:37 De markt zegt het omgekeerde. Als de leveranciers vertragingen inbouwen om klant te kunnen worden wil dat zeggen dat ze er liever niet te veel aan boord nemen.
Aan de hoogste prijs ben je misschien wel welkom. Dat zegt op zijn beurt hetzelfde.
Leveranciers willen natuurlijk altijd klanten aan het slechtst mogelijke tarief.
Dat is natuurlijk de gemakkelijke manier om een probleem van tafel te schuiven hé. Feit is dat wie in dat sociaal stelsel zit niet echt geneigd is om te gaan werken als dat zou kunnen, in veel gevallen is dat qua koopkracht zelfs een achteruitgang. Niet de schuld van diegene met het sociaal statuut, wel van het systeem,
Of misschien zijn de sociale lasten op werken veel te hoog zodat werkenden te weinig overhouden. In elk geval is het verschil tussen werken aan laag loon en niet werken veel te klein. Ook bij de huidige hoge energieprijzen gaan de lage loonwerkers weer het felst getroffen worden terwijl de sociale gevallen er zo goed als niks van gaan voelen.
Ingebouwde vertragingen : het loopt precies toch niet zo vlot om die 70.000 klanten over te zetten. Meerdere gebruikers rapporteren dat leveranciers aangeven overbelast te zijn. Of dat werkelijk zo is betwijfel ik.
We gaan het daar niet over eens geraken.
Het tweede stuk : daar rek je ook de werkelijkheid een beetje op.
De lage lonen voelen de energieprijzen hard : ook naar die groep toe zijn al maatregelen genomen.
Als je de groep lage lonen zou willen toevoegen aan de rechthebbenden op sociaal tarief verschuif je gewoon het probleem.
Dan zijn de volgenden in rij misnoegd omdat zij er niet bij zijn. Ineens sociaal tarief voor iedereen dan maar ?
Het wordt een eindeloze discussie en er blijft altijd ontevredenheid bij diegenen die net uit de boot vallen.
We gaan het daar niet over eens geraken.
Het tweede stuk : daar rek je ook de werkelijkheid een beetje op.
De lage lonen voelen de energieprijzen hard : ook naar die groep toe zijn al maatregelen genomen.
Als je de groep lage lonen zou willen toevoegen aan de rechthebbenden op sociaal tarief verschuif je gewoon het probleem.
Dan zijn de volgenden in rij misnoegd omdat zij er niet bij zijn. Ineens sociaal tarief voor iedereen dan maar ?
Het wordt een eindeloze discussie en er blijft altijd ontevredenheid bij diegenen die net uit de boot vallen.
De eerste melding voor volgend jaar alles wordt tussen 5% en 7% duurder voor alle verzekeringen met de aanpassing van de index. Denk dat men terug gaan naar de jaren ‘70Perineum schreef: ↑19 december 2021, 12:07…
Waar is de tijd, 15 procent op mijn spaargeld. Nu zie je cash verdampen terwijl je er staat naar te kijken...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
En er volgt nog één, maar die spetteld nog wat tegen. Met spettelen bedoel ik nog zo veel mogelijk geld van klanten.....
-
- Jr. Member
- Contacteer:
En dat is er eentje die uitsluitend variabele contracten heeft uitstaan, als die ook al in de problemen komen, is het eind nog lang niet in zicht.Obby schreef: ↑20 december 2021, 12:01 Watz ook in problemen
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/20 ... gen-schul/
alle fluvius kan weer wat brieven beginnen versturen.
We zijn niet falliet , we kunnen gewoon onze schulden niet betalen.
We zijn niet falliet , we kunnen gewoon onze schulden niet betalen.
Kunnen ze volgend jaar een éénmalige-altijddurende-taks invoeren ter vergoeding van de failliete energiebedrijven
IEMAND moet het toch betalen he
IEMAND moet het toch betalen he
Bij voorkeur op niveau van de huishoudens of aansluiting, zodat we de alleenstaanden maximaal kunnen uitmelken.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Voor het aanleggen van een waarborgfonds om de waarborg van de energiefutures te betalen. Bij de aankoop van een future is er geen cash outlaw, enkel een waarborg verschuldigd. De afrekening gebeurd op vervaldag van die future of bij verkoop voor vervaldag. De waarborgpositie wordt wel dagelijks verrekend. Wat de koper wint miet de verkoper bijstorten in waarborg en omgekeerd.
Vandaar de verplichting bij ifrst 16 om elk kwartaal de winst/verlies op de futures aan fair value in de resultatenrekening op te nemen.
Vandaar de verplichting bij ifrst 16 om elk kwartaal de winst/verlies op de futures aan fair value in de resultatenrekening op te nemen.