Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Iets met anekdotisch bewijsmateriaal?Gebruikersnaam2 schreef: ↑20 december 2021, 09:09 Zonet van collega gehoord, vrijdagvoormiddag prik, vrijdagnamiddag : hartslag in rust 110. Het zal natuurlijk allemaal louter toeval zijn.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Uiteraard, het is de allereerste ooit die meldingen maakt van (ernstige) bijwerkingen/lichamelijke gewaarwordingen onmiddellijk of kort na het vaccin. Allemaal louter toevallig natuurlijk.sintorama schreef: ↑20 december 2021, 09:33Iets met anekdotisch bewijsmateriaal?Gebruikersnaam2 schreef: ↑20 december 2021, 09:09 Zonet van collega gehoord, vrijdagvoormiddag prik, vrijdagnamiddag : hartslag in rust 110. Het zal natuurlijk allemaal louter toeval zijn.
Je hebt uiteraard volledig gelijk.
Je zal ook wel iemand kennen die net van het vaccinatiecentrum kwam en een platte fietsband had toen hij naar huis reed.
Sterker nog: ik ken iemand die iemand kent die iemand kent die een platte band had op weg naar het vaccinatiecentrum. Toeval? Ik geloof niet in toeval.Gebruikersnaam2 schreef: ↑20 december 2021, 09:52 Je zal ook wel iemand kennen die net van het vaccinatiecentrum kwam en een platte fietsband had toen hij naar huis reed.
Het probleem met dit soort discussies op een forum is dat je op den duur niet meer weet of iemand sarcasme gebruikt of echt zo dom is.
Het strafste verhaal is nog altijd van de inmiddels gebande criticus wiens buurman impotent geworden was na zijn vaccinatie.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Iemand die een andere mening heeft dan de jouwe is dus "dom".sintorama schreef: ↑20 december 2021, 10:09Sterker nog: ik ken iemand die iemand kent die iemand kent die een platte band had op weg naar het vaccinatiecentrum. Toeval? Ik geloof niet in toeval.Gebruikersnaam2 schreef: ↑20 december 2021, 09:52 Je zal ook wel iemand kennen die net van het vaccinatiecentrum kwam en een platte fietsband had toen hij naar huis reed.
Het probleem met dit soort discussies op een forum is dat je op den duur niet meer weet of iemand sarcasme gebruikt of echt zo dom is.
Wat ik zeg en denk is dat de vaccins komen met de nodige (al of niet ernstige) (al of niet anecdotische) bijwerkingen en dat ze maar heel kort doen waarvoor ze dienen. Als de werking zo blijft en het virus vlugger blijft muteren dan het weer bij ons dat we dan tot in de eeuwigheid om de 4 maanden zullen mogen (of liever "moeten" als we ons in het sociale leven zullen willen blijven begeven) aanschuiven om onze schouder te ontbloten.
En ja ik zal mijn booster volgende week in mijn arm laten spuiten en dit met de zekerheid van (alweer) minstens een paar dagen van de kaart te zijn.
Citaat uit het boek "Grandeur en val van de pausen van Avignon"
De basale instincten tijdens de huidige Covid-19 tijd hebben een frappante gelijkenis met de opeenvolgende pestgolven tijdens het pausdom van Avignon. Zowel de overheid als de bevolking reageren vandaag net zoals in de veertiende eeuw met quarantaines en lockdowns. Maar gelukkig kunnen we nu met efficiëntere medische wapens strijden.
Gewoon simpele vraag: "Wat hebben onze media-virologen al bijgedragen de afgelopen 2 jaar aan deze pandemie?"
Mogelijke oplossingen heb ik van hen nog niet gehoord, van anderen evenmin, maar stop dan a.u.b. met die bangmakerij en informeer de mensen naar best vermogen. Niet met "het zou kunnen dat ..."
Wie zijn die gehospitaliseerden? Is er bijvoorbeeld een leeftijdsgroep welke er bovenuit steekt? Wie ligt er vnl op IC? Wie zijn die overlijdens? ...
Zo zijn er nog dergelijke vragen waar maar geen antwoord op komt.
Misschien bij correcte en volledige informatie zouden ook minder complottheoriën ontstaan?
De basale instincten tijdens de huidige Covid-19 tijd hebben een frappante gelijkenis met de opeenvolgende pestgolven tijdens het pausdom van Avignon. Zowel de overheid als de bevolking reageren vandaag net zoals in de veertiende eeuw met quarantaines en lockdowns. Maar gelukkig kunnen we nu met efficiëntere medische wapens strijden.
Gewoon simpele vraag: "Wat hebben onze media-virologen al bijgedragen de afgelopen 2 jaar aan deze pandemie?"
Mogelijke oplossingen heb ik van hen nog niet gehoord, van anderen evenmin, maar stop dan a.u.b. met die bangmakerij en informeer de mensen naar best vermogen. Niet met "het zou kunnen dat ..."
Wie zijn die gehospitaliseerden? Is er bijvoorbeeld een leeftijdsgroep welke er bovenuit steekt? Wie ligt er vnl op IC? Wie zijn die overlijdens? ...
Misschien bij correcte en volledige informatie zouden ook minder complottheoriën ontstaan?
Oplossingen ? Die zijn er niet. Hier niet. Elders ook niet.
Bangmakerij : wat helpt meer dan mensen een spiegel voor te houden ? Boetes ? Nog meer boetes ?
Er zijn geen zekerheden in deze materie. Enkel beredeneerde veronderstellingen. Iedereen maakt die maar slechts weinigen zijn er toe in staat.
Ik veronderstel dat virologen wel in staat zijn om een beredeneerde veronderstelling te maken.
Maar bij het voorspellen van de toekomst ook niet meer dan dat.
Euh... Hun namen zijn gekend. Elke opname wordt geregistreerd met nationaal nummer en al.
Euh... ja. Wist je dat niet?
Euh... Vooral niet-gevaccineerden. Maar er liggen ook gevaccineerden. Die zijn gemiddeld ouder.
Stel ze maar.
Euh... Neen. De informatieparadox.
Laatst gewijzigd door sintorama op 20 december 2021, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Je begint echt te overdrijven man. Hoe meer posts je plaatst hoe zotter ze worden.Gebruikersnaam2 schreef: ↑20 december 2021, 09:52Uiteraard, het is de allereerste ooit die meldingen maakt van (ernstige) bijwerkingen/lichamelijke gewaarwordingen onmiddellijk of kort na het vaccin. Allemaal louter toevallig natuurlijk.
Je hebt uiteraard volledig gelijk.
Je zal ook wel iemand kennen die net van het vaccinatiecentrum kwam en een platte fietsband had toen hij naar huis reed.
Qua anekdotisch bewijsmateriaal ken ik er nog eentje.
Collega van me had plots allerlei rare symptomen. Hartkloppingen, spiertrillingen, angstaanvallen. Uiteraard volgens de zelfverklaarde dokters her en der de schuld van het vaccin. Ze is in het ziekenhuis volledig binnenste buiten gekeerd en het bleek chronische hyperventilatie te zijn.
Krijg je door te veel langdurige stress. Je zou natuurlijk voor minder stress krijgen als je dagelijks gelooft in complottheorieën en broodje aap verhalen.
Raak je trouwens heel moeilijk vanaf van die chronische hyperventilatie.
Iemand die van mening is dat 2 + 2 = 5, is inderdaad dom. Da's mijn mening he.Gebruikersnaam2 schreef: ↑20 december 2021, 10:24 Iemand die een andere mening heeft dan de jouwe is dus "dom".
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Al die dingen die je aanhaalt en nog veel meer zijn terug te vinden in het wekelijkse rapport van Sciensano. Een deel van de informatie die je daar vindt is echter niet zo positief voor het beeld over de vaccin bescherming dat in de media wordt opgehangen, vandaar dat je alleen maar de algemene cijfers hoort. Zelfs als je hier wat informatie over de risico reductie op infectie tussen wel en niet gevaccineerd post wordt je door sommigen voor dom uitgemaakt of kun je niet rekenen terwijl het gewoon om de feiten en officiële data gaat.E10ne schreef: ↑20 december 2021, 10:36 Wie zijn die gehospitaliseerden? Is er bijvoorbeeld een leeftijdsgroep welke er bovenuit steekt? Wie ligt er vnl op IC? Wie zijn die overlijdens? ...
Nadeel van dergelijke correcte informatie is dat ze het draagvlak van vaccinatie aantasten, terwijl we nog steeds met een virus zitten dat voor veel te veel ziekenhuisopnames zorgt. We moeten dus wel zo veel mogelijk vaccineren om één het zorgsysteem overeind te houden, daar hebben de vaccins wel een behoorlijke werkzaamheid en twee met draaglijke maatregelen voort te kunnen. De reacties die ik hier vaak krijg op berichten over de afnemende vaccin bescherming de afgelopen paar maand en officiële cijfers tonen aan dat sommigen daar niet mee om kunnen, het conflicteert met hun blind geloof in de vaccin bescherming. Dus ja, als het nuttig is om de grote massa "dom" te houden zodat ze hun spuit gaan halen, dan moet dat maar zeker...
Zijn er al signalen dat men in BE de gezondheidszorg gevoelig wil versterken?
Want het lijkt er op dat dit ook onderdeel van de "weg naar de vrijheid" zal zijn.
Dan zullen ze wel iets moeten doen aan dit:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11/29 ... lgische-v/
Hogere verloning is de wortel om ze weg te plukken uit de Belgische ziekenhuizen
Want het lijkt er op dat dit ook onderdeel van de "weg naar de vrijheid" zal zijn.
Dan zullen ze wel iets moeten doen aan dit:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11/29 ... lgische-v/
Hogere verloning is de wortel om ze weg te plukken uit de Belgische ziekenhuizen
-
- Jr. Member
- Contacteer:
En mijn mening is dat iemand die denkt dat 1+1 in alle gevallen (los van het wiskundige) 2 is of in jouw geval 2+2 altijd 4 is in mijn ogen dan weer dom, dat is dan weer mijn mening.sintorama schreef: ↑20 december 2021, 11:11Iemand die van mening is dat 2 + 2 = 5, is inderdaad dom. Da's mijn mening he.Gebruikersnaam2 schreef: ↑20 december 2021, 10:24 Iemand die een andere mening heeft dan de jouwe is dus "dom".
Los daarvan, ik wil gerust eens mijn IQ-test naast de jouwe leggen.
En nog losser daarvan, we hebben naast Omikron alweer iets groters om ons zorgen over te maken, de Thwaites-gletsjer, die zal onze weg naar de vrijheid iets meer en langer belemmeren dan een hoop prikken. Weten we weer over wat we een welles, nietes kunnen spelen.
Wat jij noemt “blind geloof in de vaccinbescherming”, noemen sommigen anders. Zelfs met een afnemende bescherming is en blijft vaccinatie het beste beschermmiddel tegen het virus. Dat de bescherming afneemt, betekent enkel dat we ons sneller opnieuw moeten laten vaccineren om de bescherming terug te verhogen.verbanneling schreef: ↑20 december 2021, 11:37Al die dingen die je aanhaalt en nog veel meer zijn terug te vinden in het wekelijkse rapport van Sciensano. Een deel van de informatie die je daar vindt is echter niet zo positief voor het beeld over de vaccin bescherming dat in de media wordt opgehangen, vandaar dat je alleen maar de algemene cijfers hoort. Zelfs als je hier wat informatie over de risico reductie op infectie tussen wel en niet gevaccineerd post wordt je door sommigen voor dom uitgemaakt of kun je niet rekenen terwijl het gewoon om de feiten en officiële data gaat.E10ne schreef: ↑20 december 2021, 10:36 Wie zijn die gehospitaliseerden? Is er bijvoorbeeld een leeftijdsgroep welke er bovenuit steekt? Wie ligt er vnl op IC? Wie zijn die overlijdens? ...
Nadeel van dergelijke correcte informatie is dat ze het draagvlak van vaccinatie aantasten, terwijl we nog steeds met een virus zitten dat voor veel te veel ziekenhuisopnames zorgt. We moeten dus wel zo veel mogelijk vaccineren om één het zorgsysteem overeind te houden, daar hebben de vaccins wel een behoorlijke werkzaamheid en twee met draaglijke maatregelen voort te kunnen. De reacties die ik hier vaak krijg op berichten over de afnemende vaccin bescherming de afgelopen paar maand en officiële cijfers tonen aan dat sommigen daar niet mee om kunnen, het conflicteert met hun blind geloof in de vaccin bescherming. Dus ja, als het nuttig is om de grote massa "dom" te houden zodat ze hun spuit gaan halen, dan moet dat maar zeker...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Neenee, verbanneling, jij bent dom want je loopt niet blind mee met de schapen. Iedereen die ook maar enig negatief woord durft geven over de (langdurige) werkzaamheid van het vaccin is dom, vlaams-blokker of anti-vaxxer. Je moet blind blijven geloven dat als iedereen braafjes al zijn prikken zet we binnenkort weer in alle "vrijheid" kunnen doen en laten wat we willen. Maar dan komt de volgende variant, en de volgende.verbanneling schreef: ↑20 december 2021, 11:37 De reacties die ik hier vaak krijg op berichten over de afnemende vaccin bescherming de afgelopen paar maand en officiële cijfers tonen aan dat sommigen daar niet mee om kunnen, het conflicteert met hun blind geloof in de vaccin bescherming. Dus ja, als het nuttig is om de grote massa "dom" te houden zodat ze hun spuit gaan halen, dan moet dat maar zeker...
De grote massa moet dom worden gehouden, psychologisch gezien is dat inderdaad het beste. Diegenen die beter weten en zien worden vaak als paria beschouwd.
Een voorbeeldje ter illustratie van "hou de massa dom" : nog geen twee jaar geleden was het totaal niet nodig om een mondmasker te dragen, dat deed niks. Achteraf is duidelijk geworden waarom men dit zei : de voorraad mondmaskers moest naar de zorg gaan. Voor alle duidelijkheid : begrijpbaar.
Diegenen die in die periode wel met een mondmasker rondliepen werden net niet uitgelachen en voor "dom" aanschouwt (waar heb ik dit heel recent nog gelezen )
Eenmaal de mondmaskervoorraad op peil werden we zelfs verplicht in een straat waar niemand te zien was zelfs een mondmasker te dragen. En wie liep er toen met een mondmasker in die straat ? De bende schapen, die andere wist intussen al dat het in die straat niet nodig was.