De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Omdat de rente 280% hoger ligt in de VS en de inflatie maar 46% hoger ligt kloppen zijn grafieken aan geen kanten .Aerolla schreef: ↑19 december 2021, 09:08 Is het dan relevant of dit voor Amerika is of niet?
Dat zou dus betekenen dat jouw stelling over cash ook enkel geldig is voor Europa?
Ik heb je dit voorbehoud niet zien maken, ik vrees ook dat je gewoon ongelijk hebt met je stelling...
Misschien heb je ongelijk omdat je dom bent , of een sukkel ofzo?
PS: I don't care about this discussion at all, maar ik zou je toch willen vragen om iets vriendelijker te zijn tegen BH4Long (en bij uitbreiding iedereen), hij is helemaal niet dom of een sukkel... (Los van het feit dat ik het soms niet met hem eens ben )
Denk dat iedereen wel vat dat je kunt rekenen met de rente van Vietnam ook en de inflatie van Belgie denk dat ik zelfs zonder probleem IWDA zal verslaan als ik zo reken . Is dit realiteit ? Nee wij leven in Belgie niet in Vietnam , maar ook niet in de VS .
Waarom toont iemand dan cijfers die niks met Europa laat staan Belgie te maken heeft .
Om een reden om te stoken .
Iedereen met een beetje verstand ziet zo in dat zijn redenering niet klopt
En gaat dan nog discuteren over zijn gelijk .
Hij heeft ongelijk daarmee uit .
En als hij na 10 berichten nu nog steeds niet inziet wat er niet juist is aan zijn redenering kan je hem moeilijk slim noemen .
Denk dat iedereen het ook eens is met die stelling
Hoe ambetant toch dat de markten maar niet omlaag willen. Het zag er goed uit deze ochtend maar intussen worden de verliezen alweer beperkt. Deze stierenmarkt heeft een enorme kracht. Het nieuws over Omikron lijkt voorlopig nog niet zwaar genoeg te zijn om beleggers aan het wankelen te krijgen...
De aandelen die voorlopig het meeste kans maken om na een correctie (minstens 10%) toegevoegd te worden aan mijn port zijn SAP en Autodesk, misschien ook Inditex. Alsook mijn bestaande posities Esprinet en LSEG uitbreiden natuurlijk.
De aandelen die voorlopig het meeste kans maken om na een correctie (minstens 10%) toegevoegd te worden aan mijn port zijn SAP en Autodesk, misschien ook Inditex. Alsook mijn bestaande posities Esprinet en LSEG uitbreiden natuurlijk.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
gpv1 schreef: ↑20 december 2021, 12:39 Hoe ambetant toch dat de markten maar niet omlaag willen. Het zag er goed uit deze ochtend maar intussen worden de verliezen alweer beperkt. Deze stierenmarkt heeft een enorme kracht. Het nieuws over Omikron lijkt voorlopig nog niet zwaar genoeg te zijn om beleggers aan het wankelen te krijgen...
???? Ik zie toch mooie rode cijfers en ben er zeer blij mee.
Met dalingskes van 1 à 2% gevolgd door stijgingen van hetzelfde niveau de dag erop gaan we er niet komen. We moeten veel steviger omlaag. Verder nieuws over mogelijke verstrengingen of lockdowns deze week of volgende week kunnen hopelijk een beetje paniek veroorzaken.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
-
- Jr. Member
- Contacteer:
LSEG is (dankzij je eerdere post in het superiorquality topic) op mijn radar gekomen (nooit bij stilgestaan op zo'n bedrijf te onderzoeken) en ben aan het kijken om een positie te openen, ik had gedacht dat vandaag de dag zou worden... Maar ook ik had een stevigere reactie verwacht op de beurzen.gpv1 schreef: ↑20 december 2021, 12:39 Hoe ambetant toch dat de markten maar niet omlaag willen. Het zag er goed uit deze ochtend maar intussen worden de verliezen alweer beperkt. Deze stierenmarkt heeft een enorme kracht. Het nieuws over Omikron lijkt voorlopig nog niet zwaar genoeg te zijn om beleggers aan het wankelen te krijgen...
Gezien de dominantie van Omikron + de algemene cijfers bij de Britten (gekoppeld aan de hallucinante beelden op het WK Darts waar 3000 man opeengepakt aan het supporteren (lees: feesten) was) kan het nauwelijks anders of het zal volledig ontsporen daar binnen zeer afzienbare tijd. Misschien dat er dan alsnog een pittige daling komt.
Hoewel ik geen 10%+ daling meer verwacht heb ik wel nog geen order staan (ik wil niet automatisch kopen op -5%, terwijl de beurzen op slecht nieuws misschien op -10% opent), maar alles onder de 6.350 GBX lijkt me op dit moment een no-brainer. Mochten de beurzen dan toch nog -30% gaan, tsja, dan was ik fout
December is weer de maand van de eindejaarspremie,coronapremie,prestatiepremie en allerhande cheques.
Dankzij TRINA moet dit wel naar de beurs, dus met deze daling maar wat CSPX aangekocht
Dankzij TRINA moet dit wel naar de beurs, dus met deze daling maar wat CSPX aangekocht
25%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
als Omikron even schadelijk als Delta blijkt te zijn gaan we terug naar af denkik
Het grote probleem met Omikron is dat wie zonet ziek geweest is van Delta, nog altijd even vatbaar is voor Omikron. Je zou dus wel eens 2 golven kunnen krijgen die met mekaar convolueren.
Probleem volgens mij is dat door het hard spreiden, de waarschijnlijkheid op verdere mutaties verhoogt.
Die omikron, lijkt in eerste instantie niet prettig, maar had erger gekund. Wie weet hoe lelijk de volgende zal zijn.
Die omikron, lijkt in eerste instantie niet prettig, maar had erger gekund. Wie weet hoe lelijk de volgende zal zijn.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Anderzijds is de hoge besmettelijkheid van omikron ook een barrière tegen alle nieuwe varianten die een lagere besmettelijkheid hebben. M.a.w. de kans op nieuwe varianten die de vorige kunnen verdringen neemt af. Dat is volgens mij goed nieuws. Stel dat er een variant van delta zou ontstaan die veel ernstiger ziekte veroorzaakt, dan zal die nu niet meer kunnen doorbreken tenzij hij een zelfde of hogere besmettelijkheid heeft dan omikron, en de kans op mutaties die die twee kenmerken combineren is bijzonder klein.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
En denk je dat de omikron variant niet meer verder kan muteren ?croesus schreef: ↑22 december 2021, 15:10 Anderzijds is de hoge besmettelijkheid van omikron ook een barrière tegen alle nieuwe varianten die een lagere besmettelijkheid hebben. M.a.w. de kans op nieuwe varianten die de vorige kunnen verdringen neemt af. Dat is volgens mij goed nieuws. Stel dat er een variant van delta zou ontstaan die veel ernstiger ziekte veroorzaakt, dan zal die nu niet meer kunnen doorbreken tenzij hij een zelfde of hogere besmettelijkheid heeft dan omikron, en de kans op mutaties die die twee kenmerken combineren is bijzonder klein.
Omikron kan inderdaad net zo goed muteren als alle andere varianten, maar de kans op een nog meer besmettelijke variant neemt wel af. Daar zit ergens een bovengrens op.
Kan omikron muteren tot een gevaarlijkere variant? Wellicht, maar omwille van de hoge besmettelijkheid van omikron zou ik verwachten dat de kans toeneemt dat dergelijke mutaties een 'fitness cost' met zich gaan meebrengen, m.a.w. dat ze de besmettelijkheid gaan doen dalen, en dan breekt een dergelijke mutant niet meer door natuurlijk.
Ben ik daar zeker van? Neen, maar ik ben een optimist hé
Kan omikron muteren tot een gevaarlijkere variant? Wellicht, maar omwille van de hoge besmettelijkheid van omikron zou ik verwachten dat de kans toeneemt dat dergelijke mutaties een 'fitness cost' met zich gaan meebrengen, m.a.w. dat ze de besmettelijkheid gaan doen dalen, en dan breekt een dergelijke mutant niet meer door natuurlijk.
Ben ik daar zeker van? Neen, maar ik ben een optimist hé