Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Als er 24 keer minder niet-gevaccineerden zijn maar die groep heeft wel 3 maal meer opnames, dan is het opzet van vaccinatie een nog groter succes dan ik al dacht.
Vergelijken, vorige week tov deze week lijkt me redelijk zinloos.
Als dit resultaat blijft zoals het is moet er niemand meer twijfelen om zich te laten vaccineren.
Vergelijken, vorige week tov deze week lijkt me redelijk zinloos.
Als dit resultaat blijft zoals het is moet er niemand meer twijfelen om zich te laten vaccineren.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
OK, conclusie : vaccinatie helpt (momenteel) niks tegen besmetting bij volwassenen, maar geeft een bescherming van 2,6 keer minder ziekenhuisopnames.
Interessante Sciensano printscreens, verbanneling. Hoe heette je vroeger ?
Interessante Sciensano printscreens, verbanneling. Hoe heette je vroeger ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ik ken hier iemand die dat dyscalculie zou noemen.
Maar die is met één nick net even op verlof.
Maar die is met één nick net even op verlof.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Weer een weekje later:verbanneling schreef: ↑12 december 2021, 12:28 Een week later:
Incidentie ziekenhuisopname bij 65+ 238 niet en 89 wel gevaccineerden, factor blijft met 2,6 omzeggens gelijk aan voorgaande week, nog niet echt een effect van de boosters te zien
Voor het eerst data over de booster bescherming, hieruit blijkt dat de booster 14 dagen na toediening de bescherming met 66% opkrikt tov "verlopen" vaccinaties. Afwachten of 66% extra bescherming tegen delta veel indruk gaat maken op omikron. In elk geval zou die extra bescherming een paar maand eerder een groot verschil in ziekenhuis cijfers uitgemaakt hebben, zodat er nu meer plaats was om de omikron gevallen op te vangen. Ook beterschap zichtbaar bij incidentie ziekenhuisopnames, bij 65+ 266 niet en 75 wel gevaccineerden, factor stijgt naar 3,5, ook hier voor het eerst een effect van de booster zichtbaar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
En hoe zit het met de bescherming van de niet-gevaccineerden???
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Kun je dat niet zelf opmaken uit de grafiek? Nu goed, infectie incidentie bij 65+
niet gevaccineerd: 772
gevaccineerd: 862
geboosterd: 281
Dus ten opzichte van de gevaccineerden zijn niet gevaccineerden 11% beter beschermd.
Ten opzichte van geboosterden zijn niet gevaccineerden 63% minder beschermd.
Of nog wie als 65 plusser gevaccineerd is en een booster gehad heeft zal maar 2,7 keer minder kans op een infectie hebben dan een niet gevaccineerde, het is wat maar qua dam tegen virus verspreiding stelt het nog steeds niet veel voor.
Voor cijfers aangaande bescherming tegen ziekenhuisopnames is het nog te vroeg, wellicht zal daar volgende week of over twee weken genoeg data over zijn, hospitalisatie komt een dag of tien na infectie.
Hoe kan je na bijna 2 jaar statistiekles ivm corona nog zo verkeerd rekenen?verbanneling schreef: ↑18 december 2021, 17:35 Dus ten opzichte van de gevaccineerden zijn niet gevaccineerden 11% beter beschermd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Die is waarschijnlijk alleen maar tijdens de vakantie naar school geweest :-) Hoe dom kan een mens zijn....
Ondertussen gaat Nederland een maand op slot , gelukkig hebben wij burgemeester Jambon die gewoontegetrouw zal pleiten voor versoepelingen op het volgende overlegcomite
Ondertussen gaat Nederland een maand op slot , gelukkig hebben wij burgemeester Jambon die gewoontegetrouw zal pleiten voor versoepelingen op het volgende overlegcomite
verbanneling schreef: ↑18 december 2021, 17:35Kun je dat niet zelf opmaken uit de grafiek? Nu goed, infectie incidentie bij 65+
niet gevaccineerd: 772
gevaccineerd: 862
geboosterd: 281
Dus ten opzichte van de gevaccineerden zijn niet gevaccineerden 11% beter beschermd.
Of nog wie als 65 plusser gevaccineerd is en een booster gehad heeft zal maar 2,7 keer minder kans op een infectie hebben dan een niet gevaccineerde, het is wat maar qua dam tegen virus verspreiding stelt het nog steeds niet veel voor.
Voor cijfers aangaande bescherming tegen ziekenhuisopnames is het nog te vroeg, wellicht zal daar volgende week of over twee weken genoeg data over zijn, hospitalisatie komt een dag of tien na infectie.
Meen en je dat nu echt?
IK ZAL JE EEN KLEINE TIP GEVEN: misschien moet je ook rekening houden met het aantal gevaccineerden, niet-gevaccineerden of booster-gevaccineerden…
Trouwens: is het niet vooral HOSPITALISATIE wat belangrijker is dan enkel BESMETTING?
Wat hospitalisatie betreft: inzake hospitalisatie is het zo dat gevaccineerden 3,5 x meer bescherming hebben dan niet-gevaccineerden …
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik heb je al elfendertig keer uitgelegd wat incidentie is, ga geen moeite meer doen om het nog een keer te doen, het heeft duidelijk geen zin.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Als je zegt dat er verkeerd gerekend is, zou het je sieren om zelf een correcte berekening te maken. Ik ben benieuwd.B7H4long schreef: ↑18 december 2021, 18:00Hoe kan je na bijna 2 jaar statistiekles ivm corona nog zo verkeerd rekenen?verbanneling schreef: ↑18 december 2021, 17:35 Dus ten opzichte van de gevaccineerden zijn niet gevaccineerden 11% beter beschermd.
En voor je jezelf belachelijk maakt, hieronder de volledige bladzijde uit dat Sciensano verslag. Zoals je ziet in de onderste tabel berekent Sciensano zelf een risico reductie bij 65+ van 67% tussen geboosterd en gevaccineerd. de hierboven berekende 63% tussen niet gevaccineerden en geboosterden is dus juist
Laatst gewijzigd door verbanneling op 18 december 2021, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk wel dat je weet dat je die getallen niet gewoon kan vergelijken maar dat je ze moet afzetten tov het totaal in die "categorie".verbanneling schreef: ↑18 december 2021, 19:15Als je zegt dat er verkeerd gerekend is, zou het je sieren om zelf een correcte berekening te maken. Ik ben benieuwd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
LOL, Ga dat eens bij Sciensano vertellen, zij maken net als ik een berekening voor de incidentie bij 65+, ik moet jou toch ook niet uitleggen wat incidentie is? Om risico te vergelijken tussen twee groepen moet je met incidentie cijfers rekenen, niet met absolute cijfers.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ondertussen op het vaccinatie front, nu de categorie 75+ stilaan afgewerkt is, begint er zicht te komen op de vaccinatie bereidheid voor de booster.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... ries&pfr=1
Er komt een nieuw Amerikaans vaccin op de markt (van Novavax) in Belgie en Europa.
Er komt een nieuw Amerikaans vaccin op de markt (van Novavax) in Belgie en Europa.