Auto kopen of oude verslijten
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Re: Auto kopen of oude verslijten
Het hangt een beetje af van welk merk hé. Een benzinemotor van de VAG-groep zou ik sowieso mijden als de pest. Mijn collega heeft op 6 jaar tijd een VW GTI en dan nog een A4 gehad allebei benzine blokken mét turbo en extreem, maar dan echt extreem veel problemen. Gelukkig onder garantie.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Welke merken VAG groep?GroupB schreef: ↑21 december 2021, 13:47 Het hangt een beetje af van welk merk hé. Een benzinemotor van de VAG-groep zou ik sowieso mijden als de pest. Mijn collega heeft op 6 jaar tijd een VW GTI en dan nog een A4 gehad allebei benzine blokken mét turbo en extreem, maar dan echt extreem veel problemen. Gelukkig onder garantie.
De Volkswagen Group bestaat naast Volkswagen personenwagens en Volkswagen Bedrijfswagens uit Audi, SEAT, ŠKODA, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Ducati, MAN en Scania.
De gewone burger - merken gebruiken wel dezelfde motoren.
Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Ducati, MAN en Scania durven wel eens afwijken daarvan maar dat is nu ook niet het merk waar ik ga mee rijden.
Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Ducati, MAN en Scania durven wel eens afwijken daarvan maar dat is nu ook niet het merk waar ik ga mee rijden.
Een goed blokje was Fiat 1900 turbo diesel 8v 120pk
Dat hebben ze gebruikt in veel merken, goed voor 400000 km
Wel een zeer lullige motor om aan te werken, voor distributieriem moest motorsteun los en blok beetje opkrikken.
Oliefilter zit op een plaats dat olie goed is voor huid, altijd een gesmos.
Maar motor is beresterk om km te malen.
Een auto brengt niets op, dus ik rij meer dan 15 jaar ermee.
Zat in Opel, Saab, alfaromeo en nog wat merken.
Wel een zeer lullige motor om aan te werken, voor distributieriem moest motorsteun los en blok beetje opkrikken.
Er zijn veel problemen geweest met de 1.2, 1.4, 1.5 en de 2.0 benzine blokken. Vooral te vinden in VW, Skoda, Audi en Seat.ludo schreef: ↑21 december 2021, 14:32Welke merken VAG groep?GroupB schreef: ↑21 december 2021, 13:47 Het hangt een beetje af van welk merk hé. Een benzinemotor van de VAG-groep zou ik sowieso mijden als de pest. Mijn collega heeft op 6 jaar tijd een VW GTI en dan nog een A4 gehad allebei benzine blokken mét turbo en extreem, maar dan echt extreem veel problemen. Gelukkig onder garantie.
De Volkswagen Group bestaat naast Volkswagen personenwagens en Volkswagen Bedrijfswagens uit Audi, SEAT, ŠKODA, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Ducati, MAN en Scania.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Voeg daar maar een paar dieselmotoren aan toe.
Onder meer de 1,6 en de 1,2 d waren niet echt het beste wat op de markt te koop was.
De 1.6 was redelijk in vervalste versie. Eens er anti sjoemelsoftware opstaat zijn er veel nadelen en problemen.
Diesel : de jtd blokjes van Fiat waren dan weer wel een pak beter dan sommige motoren van kwaliteitsmerken.
Onder meer de 1,6 en de 1,2 d waren niet echt het beste wat op de markt te koop was.
De 1.6 was redelijk in vervalste versie. Eens er anti sjoemelsoftware opstaat zijn er veel nadelen en problemen.
Diesel : de jtd blokjes van Fiat waren dan weer wel een pak beter dan sommige motoren van kwaliteitsmerken.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Hier bijna een jaar eigenaar van een 5-serie uit 2017 (520D xDrive). Gekocht voor een vriendenprijs. Uitstekend rijdende auto, maar heb zelf altijd met Honda/Toyota gereden. Na bijna 1 jaar BMW op onderhoud geweest nadat ik zelf olie heb moeten bijvullen (9000 km voor gepland onderhoud). Heb met Toyota/Lexus/Honda gereden ook de sportieve modellen. Heb indien nodig bijvullen van olie stond bij deze merken eigenlijk enkel in de gebruikershandleiding. Sowieso wordt het weer een Toyota/Lexus of Honda in de toekomst.
Heb je aan dat model van BMW nog een oliepeilstok ?
Onderhoud bij BMW zelf gedaan ? Anders : hoeveel armer was je daarna geworden ?
Onderhoud bij BMW zelf gedaan ? Anders : hoeveel armer was je daarna geworden ?
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
-
- VIP member
- Contacteer:
Gisteren klein onderhoud aan een 3 serie f30. 350 euro voor olie, remvloeistof plus olie- en microfilter ….
Een beetje overdreven maar ik moet zeggen dat ik nog nooit zo leuk gereden heb als met die 3 serie.
Er zit nog een oliepeilstok onder de motorkap, maar in principe wordt het oliepeil adhv een warme motor en als de auto 'vlak staat' via sensor door iDrive gemeten.
Ik heb 189 betaald voor een onderhoud/nazicht. Bij een niet-officiële garage.
De Fiat-Groep heeft altijd al goede en duurzame motoren op de markt gebracht.odbc schreef: ↑21 december 2021, 15:33 Een goed blokje was Fiat 1900 turbo diesel 8v 120pk