Beginnersportefeuille
TIP
Re: Beginnersportefeuille
Met een defensief profiel zal de bank je een fonds met een minimaal % aandelen aanraden.lop schreef: ↑22 december 2021, 12:22 Het eerste wat je dient te doen is een profiel aanmaken bij een bank als je termijn maximum 5 jaar is dan zal geen enkele bank toelaten dat je fondsen koopt , ben dat 100% zeker . Heb nog genoeg zo'n profielen opgemaakt om te weten wat ik zeg .
Laat een bank dat wel toe is zij verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen .Dus denk dat het duidelijk is wat jij zegt niet mogelijk is .
Als je duidelijk zegt max 5 jaar is dit niet mogelijk
Het meest vaste inkomsten beleggingen (waarmee je moeilijk de inflatie kan bijhouden) en een beetje aandelen (20% ? ) met de hoop dat je daarmee in het algemeen een winst zal maken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Alleen in ZWEDEN al tel ik meer dan 4 goede holdings. Industrivarden, Lundbergforetagen, Kinnevik, Investor, Indutrade.Dirk2 schreef: ↑21 december 2021, 21:57
in Europa noteren voor meer dan 96% rommelbedrijven. Er bestaat geen Europa fonds of ETF die alleen maar in die 4% goede bedrijven belegt. Wel hebben we een stuk of 4 goede holdings in Europa die ook goed zijn, omdat ze ook mooie Amerikaanse waarden in portefeuille hebben en private equity. Dus bv. geen rommel zoals GBL. Die staat nog maar 7% hoger dan in 2006 door in rommelaandelen te beleggen.
Ik zou dus beter wat bijstuderen ipv wat uit uw nek te kletsen.
Anderen hebben je er al gewezen dat er inherente gevaren zijn met je strategie.Lelleken schreef: ↑22 december 2021, 15:20 Hetzelfde : stijging van elf procent in korte tijd = weg ermee en winst nemen.
Het meeste geld hou ik voorlopig in spaarboekjes.